Portal Dribbble zrzesza kreatywnych twórców specjalizujących się w grafice i projektowaniu. Można wskazać, że to serwis społecznościowy branży kreatywnej w wersji mikro. Dlaczego? Dostanie się na platformę nie należy do najprostszych – zasady gry są tu bowiem inne niż w przypadku znanych portali zrzeszających talenty. Dołączenie do tego grona jest możliwe tylko dzięki uzyskaniu zaproszenia od innego użytkownika. Czy warto się o to starać? Jak dostać się na Dribbble i jaki potencjał biznesowy dla projektanta wnosi obecność na tym serwisie?

Dribbble – elitarny serwis dla grafików

Czy warto starać się o dostęp do platformy Dribbble? Jeżeli jesteś projektantem z pasji, któremu zależy na samorozwoju i podpatrywaniu trendów od najlepszych twórców – wówczas zdecydowanie tak. Obecność w serwisie Dribbble oferuje inspiracje od uznanych grafików z każdego świata. Taki powiew świeżości pozwoli czasem skrystalizować najgłębiej zakorzenione wizje i natchnąć do nowych projektów. To jednak nie wszystko – platforma stwarza również szereg innych możliwości.

Jak dostać się na Dribbble, jak zostać użytkownikiem?

Jeżeli zastanawiasz się, jak dostać się na Dribbble – najpierw poznaj stanowisko samego portalu. Założyciele przykładają dużą uwagę do zbudowania wartościowej i wyselekcjonowanej społeczności. Zaproszenia są limitowane a możliwości dystrybucji są uzależnione od stopnia atrakcyjności profilu zapraszającego. Mowa tu o jakości i ocenie dotychczasowych prac oraz aktywności. Projektanci korzystają z różnych kanałów w ramach poszerzenia grona Dribbble – warto zatem śledzić tematyczne grupy na Facebooku oraz blogi.

Wykorzystaj potencjał biznesowy Dribbble

Zamieszczanie zdjęć swoich realizacji umożliwia także spieniężenie dotychczasowych wysiłków i daje szansę nawiązania kolejnych kontaktów biznesowych. Budowanie rozpoznawalności i marki na Dribbble nie jest szybkim procesem, jednak powodzenie w tej materii zależy w dużej mierze od własnego zaangażowania. Przejawia się w to zamieszczaniu najlepszych prac czy wchodzeniu w interakcję z innymi użytkownikami. To jedne z elementów, które wpływają na budowanie swojej marki i rozgłosu.

Zbuduj swoje portfolio w serwisie dla grafików Dribbble

Warto dokumentować zaprojektowane dzieła i zamieszczać je na portalu – nie tylko w ramach gromadzenia trofeów, ale przede wszystkim jako próbki możliwości dla potencjalnych klientów. Spersonalizowanie takiej wizytówki o najlepsze projekty i swoje dane kontaktowe pozwoli wygenerować internetową wizytówkę, co ułatwi nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. Posiadanie własnej strony z portfolio w branży graficznej nie jest wymogiem, a to za sprawą funkcjonalności oferowanych przez tematyczne serwisy dla grafików, takie jak Dribbble. Co więcej – znane agencje traktują ten portal jako kanał wyszukiwania talentów.

▶ Przeczytaj też: Jak wypromować portfolio freelancera?

Monitoruj zainteresowanie swoją wizytówką na Dribbble

Jeżeli masz już za sobą etap budowania portfolio – nie zapominaj o śledzeniu statystyk. To pomoże Ci w uzyskaniu informacji zwrotnej co do popularności swojego dorobku. Dribbble oferuje bowiem dość rozbudowany moduł pozwalający na weryfikację odwiedzin profilu i wyświetleń zamieszczonych prac.

Jeśli zastanawiasz się, co pozwoli Ci wygenerować większy ruch – własna strona z portfolio czy Dribbble – ciężko udzielić tu precyzyjnej odpowiedzi. W ramach wyświetleń na platformie trzeba mieć na uwadze, że są one powodowane także wejściami innych projektantów szukających inspiracji, a nie klientów. Niemniej – oba te kanały wzajemnie się uzupełniają i pozwalają napędzać wartościowych ruch.

Dribbble otwiera wiele drzwi

Dribbble to nie tylko jeden z wielu popularnych serwisów dla grafików. To dość hermetyczne miejsce, jednak przynależność do tego grona może pomóc w uzyskaniu wyzwań zawodowych bez ograniczeń geograficznych.

Możliwość interakcji z najlepszymi twórcami, wygenerowanie własnej podstrony z portfolio, szansa na nowe kontakty biznesowe – to tylko kilka przykładów spośród dostępnych opcji. To zapewne wyjaśnia, dlaczego ambitni graficy głowią się, jak dostać się na Dribbble i aktywnie starają o członkostwo.

Szukasz miejsc, w których mógłbyś sprzedawać swoje prace graficzne?
Zobacz nasze zestawienie: Gdzie grafik może sprzedawać swoje prace?
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

2 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

2 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

2 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

2 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

2 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

3 dni temu