Narzędzia freelancera

Skąd brać zlecenia dla freelancerów – najpopularniejsze serwisy

Pandemia koronawirusa w wielu przypadkach doprowadziła do zmiany miejsca wykonywanej pracy. Spopularyzowanie pracy zdalnej oznacza brak czasu poświęconego na dojazdy i podróż w korkach. Jeśli specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie i zastanawiasz się, gdzie szukać zleceń, żeby zmonetyzować nadwyżkę czasu – nic prostszego! Poniżej prezentujemy 4 sprawdzone portale, gdzie można szukać zleceń ze swojej branży. Nie czekaj dłużej i sprawdź, jak szybko możesz uwypuklić swój przedsiębiorczy pierwiastek bez wychodzenia z domu!

Gdzie szukać zleceń dla freelancerów?

Specjalizacja w konkretnej dziedzinie, zwłaszcza jeśli dostarcza poczucia spełnienia podczas realizacji to prawdziwy skarb! Wiele osób pracujących na etacie traktuje jednak swoje zajęcie wyłącznie jako źródło zarobku. Skoro czytasz ten artykuł – najprawdopodobniej jesteś w tej grupie szczęśliwców, dla której praca to też hobby.

Poniżej opisujemy 4 platformy, na których możesz szukać dodatkowych zleceń z interesującej Cię dziedziny.

Useme – bogata baza zleceń i wystawianie faktur bez firmy

To jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich portali dla freelancerów. Spośród wielu kategorii można odszukać zlecenia ze swojej branży (copywriting, SEO, fotografia, programowanie, tłumaczenia i wiele innych). Po odnalezieniu interesującej oferty wystarczy złożyć zleceniodawcy swoją ofertę i oczekiwać na odpowiedź zwrotną.

Co więcej, Useme umożliwia także wystawianie faktur osobom bez zarejestrowanej działalności gospodarczej. W praktyce oznacza to, że możesz wystawić klientowi fakturę za wykonaną usługę – elektronicznie, bez konieczności drukowania jakichkolwiek dokumentów. To wygodne rozwiązanie dla obu stron, które pozwoli przyspieszyć rozliczanie zlecenia bez podpisywania np. umowy o dzieło.

Oferia – zlecenia z wielu branż

Niezależnie od tego, czy jesteś budowlańcem, programistą, fotografem czy copywriterem – Oferia kumuluje w sobie ogłoszenia z różnych branż. Nie musisz już zastanawiać się, gdzie szukać zleceń – jako wykonawca zyskujesz dostęp do codziennie aktualizowanej bazy zleceń z wielu dziedzin.

Aby wystartować, wystarczy logowanie w serwisie i określenie swojej specjalizacji. Wygodną opcją jest także włączenie mailowych powiadomień o nowych ogłoszeniach zamieszczanych przez zleceniodawców – ograniczasz w ten sposób czas na przeglądanie ofert, a na Twoją skrzynkę spływają wiadomości o kolejnych zleceniach.

Goodcontent – platforma dla copywriterów

Jeżeli lubisz pisać, masz dziennikarskie zacięcie i nieobce są Ci zasady webwritingu, wiesz jak tworzyć teksty angażujące czytelnika i przyjazne wyszukiwarkom – warto sprawdzić portal Goodcontent. Regularnie pojawiają się na nim zlecenia na teksty z różnych kategorii.

Atutem są transparentne zasady współpracy, czytelne wytyczne i podana kwota wynagrodzenia za każdy tekst, a także niski próg wypłaty (minimalna kwota umożliwiająca wypłacenie zarobionych środków to 100 zł). Współpraca opiera się na rezerwacji wybranego tekstu i jego realizacji – bez konieczności podpisywania umów. Wygodną opcją jest także możliwość kontaktu ze zleceniodawcą w celu doprecyzowania wymagań.

Zaprezentuj światu swój dorobek artystyczny na Behance

Jeżeli Twoją główną specjalizacją jest grafika – wówczas warto uzupełnić swój profil na portalu Behance. Zrzesza on bowiem artystów i projektantów z całego świata – w ogólnym uproszczeniu można go porównać do LinkedIna, ale dla przedstawicieli branży graficznej. Na stronie można także w wygodny sposób znaleźć zlecenia z zakresu brandingu, projektowania graficznego i ilustracji. Międzynarodowe środowisko umożliwia wymianę doświadczeń i nawiązane współpracy z osobami z drugiego końca świata.

Uaktywnij swoje pokłady kreatywności i zacznij zarabiać jako freelancer

Niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie i szukasz dodatkowego zajęcia, a może od lat działasz na własną rękę – warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić platformy ogłoszeniowe z Twojej branży. Nigdy nie wiesz, gdzie może kryć się długofalowa współpraca – dlatego też tam, gdzie jest to możliwe, warto włączyć e-mailowe powiadomienia o nowych zleceniach.

Przeczytaj też nasz poradnik: Jak zacząć dobrze zarabiać jako freelancer?

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

2 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

2 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

2 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

2 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

2 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

3 dni temu