Projekty realizowane przez dobrego grafika komputerowego potrafią sprzedać się “w trymiga”. Nie każdy jednak, w szczególności początkujący twórca, jest w stanie skutecznie realizować zlecenia wymagających klientów. Trudne projekty, mimo wielu godzin pracy, mogą zostać odrzucone przez zleceniodawcę. Nie oznacza to jednak, że grafik freelancer nie będzie mógł spieniężyć swoich pomysłów komuś innemu. W takim celu powstały wyspecjalizowane portale online, na których twórca zakłada profil, uzupełnia najważniejsze informacje, zamieszcza swoje prace i czeka na pieniądze. Diabeł jednak, jak zwykle, tkwi w niuansach.
Dobrze wykonany rekonesans pozwoli grafikowi zaoszczędzić mnóstwo czasu. Na początek zatem warto zakreślić spektrum własnych kompetencji. Świetnym pomysłem będzie skorzystanie z najbardziej prymarnego sposobu porządkowania swoich umiejętności. Do tego przyda się… kartka i długopis.
Wypisz swoje kompetencje, cechy, zastanów się, jaki rodzaj grafik jest dla Ciebie najpewniejszy w realizacji. Może specjalizujesz się w wykonywaniu rękodzieł, tradycyjnego wzornictwa, zindywidualizowanych projektów graficznych? A być może z kolei Twoim konikiem są projekty typowo reklamowe, ukierunkowane na szersze wykorzystanie w marketingu? Zakreślenie podstawowego kierunku działania przyda się w kontekście dobierania odpowiedniego serwisu dla grafików.
W tej materii nie ma większych wyjątków. Zlecenia mogą być realizowane w dowolnym typie grafiki, zgodnie z oczekiwaniami klienta, bądź preferencjami samego twórcy. Równie często spotyka się grafikę rastrową, jak i wektorową. Portale sprzedażowe zawierają także oferty spersonalizowanych ikon, projektów banerów reklamowych, szkiców, realizacji w Photoshopie, a nawet gotowych albumów graficznych. Na większości witryn dla “wolnych strzelców” panuje pełna dowolność dotycząca zamieszczanych propozycji projektowych. Specyfika stron internetowych będzie się jednak różnić grupą klientów, korzystających z zamieszczonych tam projektów. Warto poznać te istotne różnice.
Przed skorzystaniem z dobrodziejstw portalów sprzedażowych warto najpierw zapoznać się z ich specyfiką. Każda witryna różni się bowiem wieloma aspektami, a korzystanie z każdej będzie wiązało się z nieco innym zakresem funkcjonalności. Pogrupowaliśmy portale sprzedażowe ze względu rodzaj zamieszczanych projektów. Wymieniliśmy dwie kategorie, w których umieściliśmy po pięć przykładowych serwisów dla grafików.
Zalegające na dysku projekty graficzne, które są wytworem kreatywności twórcy, mogą przynosić wymierne korzyści. Najbardziej pożądane to te, które zagwarantują wysoki dochód pasywny, uzyskiwany przez grafika regularnie.
Przytoczone portale są jedynie kilkoma, z ogromnego zasobu sieci, które umożliwiają grafikom-freelancerom dodatkowy zarobek. Końcowy sukces, związany ze sprzedażą projektów, będzie wypadkową kilku czynników. Liczy się estetyka prac, ich użyteczność oraz profesjonalizm. Im bardziej eksperckie podejście wykaże grafik, tym może liczyć na wyższe stawki. Te będą rosły także wraz z “obyciem” i doświadczeniem. Dobry grafik będzie zatem w stanie wygenerować stały przychód, szczególnie jeśli nawiązuje bezpośrednie kontakty z zagranicznymi klientami.
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…
Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…
Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…
Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…