Nieterminowe regulowanie należności przez kontrahenta

Przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego przed przystąpieniem do współpracy z nową firmą warto sprawdzić, czy posiada ona wpis do KRS i ewidencji działalności gospodarczej, a także poszukać informacji na jej temat w Internecie. Jednak co zrobić, jeśli mimo to trafiło się na kontrahenta, który ma problem z nieterminowym regulowaniem należności? W pierwszej kolejności należy przypomnieć dłużnikowi o nieuregulowanej fakturze. Mogło się zdarzyć, że kontrahent zapomniał o niej, nie ma pieniędzy, bądź w ogóle nie otrzymał jakiejkolwiek faktury do uregulowania. Na początku warto przypomnieć mu się się telefonicznie lub poprzez e-maila. Jeśli okaże się, że dłużnik chce uregulować fakturę, ale nie ma na to środków, wówczas warto zaproponować mu podpisanie oświadczenia w którym kontrahent przyznaje się do długu i zobowiązuje się go spłacić – innymi słowy oświadczenie o uznaniu długu. Co ważne, takie oświadczenie przerywa bieg przedawnienia roszczenia. Od momentu podpisania oświadczenia termin przedawnienia biegnie od początku. Jeśli kontrahent nie wywiąże się z zobowiązania, wówczas oświadczenie można uznać jako dowód w postępowaniu nakazowym w sądzie. Wydanie nakazu zapłaty przez sąd w postępowaniu nakazowym pozwala na szybkie wszczęcie działań komorniczych i zajęcie majątku dłużnika. Jeśli natomiast pomimo wielokrotnych prób kontaktu kontrahent nie odpowiada na e-maile/telefony, wówczas przedsiębiorcy pozostaje wysłanie dłużnikowi listem poleconym ostatecznego wezwania do zapłaty. W przypadku brak reakcji na wezwanie do zapłaty sprawę należy skierować do sądu. Można również skorzystać z usług firm windykacyjnych.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

2 godziny temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

3 godziny temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

3 godziny temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

3 godziny temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

4 godziny temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

4 godziny temu