Pisanie firmowego bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy w Internecie – nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga jako na element strategii marketingowej. O czym pisać na firmowym blogu i jak go prowadzić?
Pisanie firmowego bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy w Internecie – nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga jako na element strategii marketingowej. O czym pisać na firmowym blogu i jak go prowadzić?
Regularne zamieszczenie na blogu ciekawych merytorycznych treści daje możliwość zaprezentowania siebie jako profesjonalistów, którzy znają się na tym co robią, a także zwiększyć ruch na stronie czy w sklepie.
Jest spore prawdopodobieństwo, że dobrego firmowego bloga będą czytać ci, którzy dotychczas korzystali z usług konkurencji.
O czym pisać na blogu?
Blog firmowy z założenia powinien dotyczyć firmy oraz branży w której działa firma. Warto więc publikować na nim wszelkiego rodzaju poradniki i informacje o ważnych lub po prostu ciekawych inicjatywach czy wydarzeniach. Zarówno o tych, w których brało się udział, jak i o tych, o których – naszym zdaniem – zwyczajnie warto wspomnieć.
Zamieszczanie na blogu informacji o sukcesach firmy oraz rekomendowanie na nim od czasu do czasu interesujących artykułów z różnych portali branżowych również wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy.
Dobrze jest też pamiętać o ludzkiej twarzy biznesu, i niekiedy uchylać rąbka tajemnicy na temat tego, jak firma wygląda od wewnątrz. Niektóre firmy publikują na swoich blogach informacje o zainteresowaniach swoich pracowników (np. o przebiegnięciu półmaratonu, wolontariacie), udziale w ciekawych szkoleniach oraz wspólnych wyjściach integracyjnych (np. o firmowym wyjściu na bilard, na obiad).
Ale artykuły to nie wszystko. Ciekawym rozwiązaniem może być zamieszczanie na blogu filmów video i zdjęć.
Jeśli na blogu firmy regularnie będą się pojawiać ciekawe, merytoryczne treści, wówczas czytelnicy zaczną na niego częściej zaglądać, a dzięki temu wzmocni się ich świadomość na temat naszej firmy. Jeśli firma zaprezentuje się na blogu jako profesjonalna i godna zaufania, taki wizerunek przeniesie się też na jej produkty i usługi.
Jak prowadzić firmowego bloga?
Blog to wizytówka firmy. Warto o tym pamiętać już od początku i nadać mu zarówno profesjonalny wygląd, jak i adres, np. laptopy.pl zamiast laptopy643.blog.pl. Taki adres jest też krótszy i łatwiejszy do zapamiętania.
Jedne firmy zlecają prowadzenie bloga swoim pracownikom, inne wynajmują do tego copywriterów. Ważne, aby tworzeniem treści zajmowała się osoba, która ma choć trochę pojęcia o danej branży, potrafi pisać poprawnie po polsku, a także znajdzie czas na prowadzenie bloga.
Prowadzenie bloga nie musi przy tym ograniczać się do publikowania artykułów w każdy wtorek i czwartek miesiąca – dobrze jest zadbać o komunikację z czytelnikami, reagując na pozostawione przez nich komentarze: rozmawiać z czytelnikami, odpowiadać na ich pytania i wdrażać ciekawe pomysły, o których do nas napiszą.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
System ifirma.pl umożliwia automatyczne księgowanie e-faktur. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymujesz od obsługiwanych przez nas wystawców, możesz łatwo zaksięgować w systemie. Sprawdź, jak to zrobić.
Zastanawiasz się, jaką stawką VAT jest opodatkowana sprzedaż nieruchomości w przypadku: – pośrednika, – dewelopera, – sprzedaż na własny rachunek? W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Działania PR w małej firmie nie muszą być ani skomplikowane, ani kosztowne. Nawet samodzielnie można skutecznie budować wizerunek i przyciągać klientów dzięki prostemu, ale przemyślanemu public relations. Istotna jednak jest konsekwencja, kreatywność i wykorzystanie dostępnych zasobów.
Patenty, wzory przemysłowe, znaki towarowe i oznaczenia geograficzne to tylko niektóre kwestie będące przedmiotem regulacji przez prawo własności przemysłowej. Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 roku – Prawo własności przemysłowej jest kluczowym aktem prawnym dla działalności gospodarczej i przemysłowej, dlatego fakt jego wielokrotnego nowelizowana w celu dostosowania przepisów do dynamicznie zmieniającej się gospodarki nie jest niczym zaskakującym.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo