Pisanie firmowego bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy w Internecie – nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga jako na element strategii marketingowej. O czym pisać na firmowym blogu i jak go prowadzić? Regularne zamieszczenie na blogu ciekawych merytorycznych treści daje możliwość zaprezentowania siebie jako profesjonalistów, którzy znają się na tym co robią, a także zwiększyć ruch na stronie czy w sklepie. Jest spore prawdopodobieństwo, że dobrego firmowego bloga będą czytać ci, którzy dotychczas korzystali z usług konkurencji.
O czym pisać na blogu?
Blog firmowy z założenia powinien dotyczyć firmy oraz branży w której działa firma. Warto więc publikować na nim wszelkiego rodzaju poradniki i informacje o ważnych lub po prostu ciekawych inicjatywach czy wydarzeniach. Zarówno o tych, w których brało się udział, jak i o tych, o których – naszym zdaniem – zwyczajnie warto wspomnieć. Zamieszczanie na blogu informacji o sukcesach firmy oraz rekomendowanie na nim od czasu do czasu interesujących artykułów z różnych portali branżowych również wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy. Dobrze jest też pamiętać o ludzkiej twarzy biznesu, i niekiedy uchylać rąbka tajemnicy na temat tego, jak firma wygląda od wewnątrz. Niektóre firmy publikują na swoich blogach informacje o zainteresowaniach swoich pracowników (np. o przebiegnięciu półmaratonu, wolontariacie), udziale w ciekawych szkoleniach oraz wspólnych wyjściach integracyjnych (np. o firmowym wyjściu na bilard, na obiad). Ale artykuły to nie wszystko. Ciekawym rozwiązaniem może być zamieszczanie na blogu filmów video i zdjęć. Jeśli na blogu firmy regularnie będą się pojawiać ciekawe, merytoryczne treści, wówczas czytelnicy zaczną na niego częściej zaglądać, a dzięki temu wzmocni się ich świadomość na temat naszej firmy. Jeśli firma zaprezentuje się na blogu jako profesjonalna i godna zaufania, taki wizerunek przeniesie się też na jej produkty i usługi. Jak prowadzić firmowego bloga?
Blog to wizytówka firmy. Warto o tym pamiętać już od początku i nadać mu zarówno profesjonalny wygląd, jak i adres, np. laptopy.pl zamiast laptopy643.blog.pl. Taki adres jest też krótszy i łatwiejszy do zapamiętania. Jedne firmy zlecają prowadzenie bloga swoim pracownikom, inne wynajmują do tego copywriterów. Ważne, aby tworzeniem treści zajmowała się osoba, która ma choć trochę pojęcia o danej branży, potrafi pisać poprawnie po polsku, a także znajdzie czas na prowadzenie bloga. Prowadzenie bloga nie musi przy tym ograniczać się do publikowania artykułów w każdy wtorek i czwartek miesiąca – dobrze jest zadbać o komunikację z czytelnikami, reagując na pozostawione przez nich komentarze: rozmawiać z czytelnikami, odpowiadać na ich pytania i wdrażać ciekawe pomysły, o których do nas napiszą. Zespół IFIRMAKreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.