Ustawą o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji powołany został do życia Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE). Dużo się mówi i pisze o składaniu sprawozdań w zakresie ochrony środowiska, ale nie zawsze przy tej okazji mówi się o raportowaniu do KOBiZE. W dzisiejszej publikacji napiszemy, kto miał obowiązek złożyć raport do KOBiZE do 28 lutego 2022 roku.
Raporty składane do KOBiZE
Obowiązkiem składania raportów do KOBiZE objęte są takie same podmioty, które zgodnie z ustawą ochronie środowiska składają sprawozdania do marszałka województwa w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska. Żeby złożyć raport za pośrednictwem KOBiZE podmiot zobowiązany w pierwszej kolejności musi dokonać rejestracji w systemie. Później po zalogowaniu do Krajowej bazy będzie możliwe przygotowanie raportu. Poradnik do sporządzenia raportu jest do pobrania na stronie KOBiZe. Pomimo dostępu do wielu informacji przygotowanie takiego raportu nie należy do łatwych zadań.
Kto miał obowiązek złożyć raport KOBiZE do 28 lutego 2022 roku?
Składanie raportu do KOBiZE jest obowiązkowe dla podmiotów, które korzystają ze środowiska. W prowadzonej działalności gospodarczej możemy sobie nawet nie zdawać sprawy z tego, że sam fakt użytkowania samochodu osobowego, czy korzystanie z klimatyzacji w firmie ma związek z emisją gazów i tym samym wpływ na ochronę środowiska naturalnego. Tym samym można pokusić się o stwierdzenie, że każda firma, ma obowiązek składania takiego raportu, nawet w sytuacji, gdy jedynym źródłem emisji gazów będzie samochód osobowy. Raport, jaki należy sporządzić jest bardzo szczegółowy i wymaga dokładnego określenia wielkości takich emisji, co może być trudnym zadaniem.
W rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego zakresu informacji zawartych w raporcie można uzyskać więcej szczegółowych informacji na ten temat.
Termin na złożenie raportu upływa z końcem lutego za rok poprzedni, a więc za 2021 rok był to 28 luty 2022 roku. Dodatkowo należy pamiętać, że raport KOBiZE powinien być zgodny ze składanym sprawozdaniem dotyczącym opłat środowiskowych.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Deregulacja to proces, który ma na celu uproszczenie przepisów prawa, ograniczenie biurokracji i zwiększenie dostępności usług publicznych – zarówno dla obywateli, jak i przedsiębiorców.
Firmy, które chcą wyróżnić się na rynku, muszą wiedzieć, jak zaplanować działania marketingowe w 2025, aby skutecznie angażować odbiorców. Sztuczna inteligencja, mikrospołeczności czy wirtualni influencerzy to tylko niektóre z kierunków, które warto uwzględnić w strategiach reklamowych na nowy rok. W tym artykule przedstawimy trendy marketingowe 2025.
Przedsiębiorcy oczekiwali zmiany w obliczaniu składki zdrowotnej od 2026 roku, jednak w wyniku weta Prezydenta do ustawy, składka zdrowotna 2026 pozostanie na dotychczasowych zasadach.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo