Generowanie raportów zerowych
Raport „zerowy” można stworzyć samodzielnie w serwisie ifirma. Należy wygenerować deklarację ZUS DRA za dany miesiąc a wraz z nią raporty RCA, RSA , RZA. Wchodzimy na wygenerowaną deklarację DRA i ją edytujemy:- Część I Dane organizacyjne – Termin przesyłania deklaracji i raportów – 2 zmieniamy na 3
- W części III „Inne informacje” – liczba ubezpieczonych – podajemy liczbę ubezpieczonych z uwzględnieniem nowych pracowników
- Część X. Deklaracja dochodu ( wypełniają osoby, które opłacają składki wyłącznie za siebie), wszystkie pola pozostawiamy puste
- Zatwierdzamy
Edycja ZUS RCA
1. Wprowadzenie pracownika- Edytuj > „dodaj osobę ubezpieczoną” > uzupełniamy dane pracownika > w punktach :04, 05, 06, 07, 08, 09, 10,1 1, 12, 13 wpisujemy 0,00
- Zatwierdzamy
- edytuj > dodaj osobę ubezpieczoną – pracodawca dodaje siebie jeżeli opłaca składkę na ZUS preferencyjny albo normalny – wpisujemy podstawy składek i składki
- zatwierdzamy