Kategorie: BlogPodatki

Sprzedaż premiowa

Sprzedaż premiowa jest formą promocji często stosowaną przez przedsiębiorców w celu w celu uatrakcyjnienia swojej oferty oraz pozyskania nowych klientów. Polega ona na otrzymaniu, przez klienta, dodatkowej korzyści przy zakupie. Każdy z uczestników promocji ma zagwarantowaną nagrodę, jeśli spełni podane przez sprzedawcę warunki. Może to dotyczyć zakupu określonej ilość produktów, wydania wskazanej kwoty czy zebrania danej ilość punktów.

Sprzedaż premiowa – regulamin

Zasady skorzystania z promocji należy opisać w specjalnie stworzonym na tą okazję regulaminie. Powinien on zawierać co najmniej następujące informacje:
  • wskazanie organizatora oraz adresata promocji
  • określenie czasu i miejsca jej trwania
  • listę nagród jakie można w niej otrzymać
  • zasady ich przyznawania oraz sposób wydawania.
Jeżeli bonusy wydawane są osobiście, to należy dodatkowo prowadzić listę wydawanych nagród. Nie jest natomiast konieczne posiadanie danych nabywcy.

Kwestie opodatkowania

Zwolnione są od podatku dochodowego nagrody, których jednostkowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł. Przekroczenie tego limitu powoduje opodatkowanie świadczenia w całości 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Podatek powinien zostać pobrany jeszcze przed wydaniem nagrody. Wpłaty należy dokonać w terminie do 20 dnia następującego po miesiącu jego pobrania do urzędy skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania płatnika. Dodatkowo przedsiębiorca ma obowiązek na koniec roku wysłać do urzędu skarbowego PIT-8AR. Wyżej wspomniane zwolnienie nie dotyczy sytuacji w których nabywcami są osoby prowadzące działalność gospodarczą. Gdy nasz kontrahent otrzymał w ten sposób nagrodę, jest on zobowiązany do uwzględnienia jej wartości w kwocie przychodów. Wykazuje z niej przychód i odprowadza z tego tytułu podatek dochodowy. Wydatki związane z zakupami nagród dotyczących sprzedaży premiowej stanowią u organizatora koszt uzyskania przychodu. Można je zaksięgować bezpośrednio do pozostałych wydatków (jeżeli były kupowane z przeznaczeniem jako nagrody) lub dokonać przeksięgowania (gdy w momencie zakupu zaliczone były do towarów handlowych).

Podatek VAT

Dość sporną kwestią jest podatek VAT. Organy podatkowe różnie podchodzą do tego zagadnienia. Niektóre nakazują podatnikom opodatkować nagrody przyznawane w ramach sprzedaży premiowej (w tym celu należy wystawić fakturę wewnętrzną, na której należy naliczyć podatek VAT), inne z kolei twierdzą, że takie nieodpłatne przekazanie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Jednak są to nadal interpretacje indywidualne rozstrzygające sytuację danego podatnika. Warto jest więc aby przedsiębiorca, zwłaszcza przy sprzedaży na dużą skalę, jeszcze przed jej rozpoczęciem zwrócił się z zapytaniem do Ministerstwa Finansów.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

5 godzin temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

5 godzin temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

5 godzin temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

6 godzin temu

Obowiązkowy KSeF – termin dla dużych firm od 1 lutego 2026 a dla innych 1 kwietnia 2026

Od kilku lat mówi się i pisze o objęciu wszystkich przedsiębiorców Krajowym Systemem e-Faktur. Byliśmy…

6 godzin temu

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest tak ważny? Spójrzmy na przykłady

Co to właściwie jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla współczesnego biznesu? Aby zrozumieć, dlaczego…

6 godzin temu