Blog

Sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna w 2017 r.

Ministerstwo Finansów planuje zmianę zasad korzystania ze zwolnienia z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży wysyłkowej.

AKTUALIZACJA 29.12.2016

“W dniu 28.12. 2016 r. opublikowano w Dzienniku Ustaw rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Wiemy już, że warunki dotyczące sprzedaży wysyłkowej z dniem 1 stycznia 2017 r. nie ulegną zmianie. Przeczytaj więcej o niewielkich zmianach dotyczących kas fiskalnych w 2017 r.”

AKTUALIZACJA 23.12.2016

“Na podstawie dokonanych zmian na stronie https://legislacja.rcl.gov.pl/ w zakresie rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz pliku rozporządzenia opublikowanego w postaci xml można domniemywać, że warunki dotyczące sprzedaży wysyłkowej z dniem 1 stycznia 2017 r. nie ulegną zmianie. Ostateczny kształt rozporządzenia będzie znany po opublikowaniu w Dzienniku Ustaw (do 31 grudnia 2016 r.).”

AKTUALIZACJA 22.12.2016

“W związku z przesłanym w formie elektronicznej pismem z 21 grudnia 2016 r. dotyczącym rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu a kas rejestrujących, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż przedmiotowe rozporządzenie zostało podpisane w dniu 16 grudnia 2016 r. przez Ministra Rozwoju i Finansów. Ministerstwo Finansów informuje również, że rozporządzenie to wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2017 r., a w chwili obecnej czeka na ogłoszenie w Dzienniku Ustaw.”
(Artykuł jest oparty na projekcie rozporządzenia ponieważ do 13 grudnia 2016 nie zostało ono jeszcze opublikowane.) Do obecnie obowiązujących warunków, czyli:
  1. przechowywania potwierdzeń wysyłki towaru,
  2. otrzymania płatności na rachunek bankowy,
prawdopodobnie zostanie dodany trzeci warunek: podatnik prowadzący sprzedaż wysyłkową będzie musiał upoważnić bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową, której jest członkiem do przekazania organom podatkowym lub organom kontroli skarbowej informacji o wszystkich transakcjach dokonywanych na rachunku, na który spływają płatności za sprzedaż wysyłkową na rzecz osób fizycznych – najpóźniej przed dniem dokonania pierwszej sprzedaży w 2017 r.

Możliwość utraty zwolnienia

Planuje się, że przedsiębiorcy którzy już teraz korzystają z tego zwolnienia, mają czas do 31 grudnia 2016 na złożenie w banku wymaganego upoważnienia. Rozporządzenie jest fazie projektu, dlatego nie zostały wydane konkretne procedury co do wyglądu pisma. Jedynie wiadomo, że ma ono być sporządzone w dwóch egzemplarzach, gdzie jeden pozostaje w banku, drugi należy przekazać do naczelnika urzędu skarbowego, właściwego dla podatnika.

Przedsiębiorca może się jeszcze przygotować do zmian

Zmiana przepisów sprzyja urzędnikom, aby mogli oni łatwiej i sprawniej przeprowadzać kontrole skarbowe. Warto aby przedsiębiorca nieco pomógł w osiągnięciu tego celu np. poprzez uporządkowanie płatności i wyodrębnienie tych, które są otrzymywane od klientów detalicznych za dokonaną sprzedaż. Najłatwiej uzyskać ten efekt poprzez założenie nowego konta bankowego, które będzie używane wyłącznie do takich transakcji. Dzięki temu, upoważnienie obejmie tylko wskazany rachunek bankowy, co w rzeczywistości zarówno ułatwi kontrolę jak też pozwoli kontynuować zwolnienie z kasy fiskalnej – po przekroczeniu limitu 20 000 zł sprzedaży wysyłkowej oraz świadczenia usług na rzecz klientów niefirmowych i rolników ryczałtowych.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

2 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

2 dni temu

Zmiana stawki VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024

Zobacz ile wynosi stawka VAT na artykuły spożywcze od kwietnia 2024 r.

3 dni temu

Czy Twoja firma powinna pojawić się na takich platformach społecznościowych jak X, Pinterest, Quora, Reddit, Wykop czy Twitch?

W 2024 roku boom na tworzenie kolejnych i kolejnych serwisów społecznościowych mamy już chyba za…

3 dni temu

Projekt ustawy o sygnalistach w końcu przyjęty przez Rząd! Sprawdź, co zakłada projekt ustawy i czy musisz go wdrożyć w swojej firmie

Od kilku lat dużo mówi się o ustawie o ochronie sygnalistów, która do dnia 6…

3 dni temu

AI transkrypcje i podsumowywanie audio: jak przekształcać długie nagrania w zwięzłe streszczenia?

Czy wiesz, że możesz w kilka chwil otrzymać esencję wielogodzinnego nagrania ze spotkania czy rozmowy…

3 dni temu