Kategorie: BlogWłasny biznes

Wizytówki biznesowe – rodzaje, szablony, programy do tworzenia

Specjalista w każdej dziedzinie powinien zawsze mieć przy sobie wizytówkę – nigdy nie wiesz, kiedy spotkasz potencjalnego klienta lub kontrahenta. W zasadzie żyjemy w dobie internetu i digitalizacji, to po co nam ta mała karteczka? Wbrew pozorom nie należy jej lekceważyć, bo pomimo swoich niewielkich rozmiarów wizytówki są jednym z najpotężniejszych i najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych.

Wizytówki – dlaczego warto?

Nie tylko tworzy most pomiędzy Tobą a nowym kontaktem, ale jest także doskonałym narzędziem do stworzenia niesamowitego pierwszego wrażenia. Dobrze wykonana, kreatywna i dobrana wizytówka może przekazać o wiele więcej niż tylko kontakt. Projektowanie czy dobór odpowiedniej wizytówki do Twojej osoby/firmy wymaga solidnej burzy mózgów, aby uzyskać jak najlepszy efekt. W poniższym wpisie ujęliśmy elementarny zbiór informacji na temat wizytówek. Wpis przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy chcą zamówić wizytówkę u designera, jak i dla tych, którzy chcą ją zaprojektować sami. Znajdziecie tu kolekcję darmowych szablonów wizytówek do pobrania, dzięki którym w szybki sposób wydrukujecie własną wizytówkę, odnośniki do miejsc, w których możecie się zainspirować twórczą pracą innych grafików, profesjonalne programy do tworzenia szablonów, a także niestandardowe rodzaje wizytówek, gdy chcecie zrobić niesamowite pierwsze wrażenie.

Niestandardowe rodzaje wizytówek

Podczas wyboru wizytówki warto zwrócić uwagę, że są one w różnych kształtach, rozmiarach, kolorach i stylach. Twoje możliwości są nieograniczone, jeśli chodzi o tworzenie stylowej wizytówki. Skoro tak, to czemu ograniczać się tylko do nadruku na zwykłym papierze? To, jaki styl będzie miał twój projekt, jakie wybierzesz uszlachetnianie (pokrycie powierzchni papieru – np. laminowanie, lakierowanie, tłoczenie) i z jakiego materiału zostanie wykonana Twoja wizytówka, w większej mierze wpływa na jej sukces. Jeżeli możesz przeznaczyć trochę więcej funduszy na swoją paczkę wizytówek, to warto zwrócić uwagę na uszlachetnianie oraz na materiały z jakich są wykonane.

Wizytówki wypukłe

Tego typu wizytówki oparte są na technice druku wypukłym (ang. letterpress business cards) – jest to jedna z podstawowych technik graficznych, w której odbitka powstaje poprzez odbicie farby nałożonej na częściach wypukłych formy drukowej. Wizytówki z tłoczeniem to jedna z najpopularniejszych form uszlachetniania wizytówek. Tak przygotowany projekt posiada elementy tłoczone, wypukłe lub wklęsłe, zaś efekt końcowy jest bardzo ciekawy i nadaje wizytówce dużo elegancji.

źródło

Wizytówki wypukłe

Wizytówki PCV lub plastikowe są wykonane na przezroczystym lub półprzezroczystym tworzywie sztucznym. Zastosowane takiego typu materiału do druku wizytówek ma właściwości termoplastyczne, charakteryzuje się dużą wytrzymałością mechaniczną, co najważniejsze jest odporne na działanie wody i wielu rozpuszczalników w przeciwieństwie do standardowych wizytówek wykonanych z papieru.

źródło

Wizytówki metalowe

Metalowe wizytówki robią wrażenie, prawda? Wizytówki z metalu są idealnym wyborem dla ludzi z sektora przemysłowego związanego z produkcją. Polecane są także dla mechaników czy dealerów samochodowych i dla tych, którzy chcą zaprezentować swoją markę na solidnym poziomie.

źródło

Wizytówki drewniane

Jeśli podoba Ci się naturalny wygląd lub prowadzisz eko działalność, to warto zaopatrzyć się w wizytówki takiego typu. Drewniane wizytówki ulegają 100% degradacji oraz co najważniejsze posiadają swój unikalny urok. Niestety do minusów należy zaliczyć ich słabą wytrzymałość na uszkodzenia oraz dość duży koszt produkcji.

źródło

Wizytówki wycinane

Wizytówki wycinane (ang. die-cut business cards) są doskonałym wyborem, jeśli chcesz upewnić się, że projekt jest jedyny w swoim rodzaju. Dzięki wycinaniu możemy nadać dowolny kształt swojej wizytówce. Cena za takie wizytówki jest wysoka, ponieważ przygotowanie samej matrycy do wycinki jest drogie, oczywiście jeśli mowa o unikalnej matrycy. Dobre drukarnie mają w swojej ofercie kilka, a nawet kilkanaście matryc, dzięki którym nadasz swojej wizytówce kształt koła, kwadratu czy nawet ciastka – tak jak na obrazku poniżej.

źródło

Szablony wizytówek

Szablon jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem dla tych osób, które nie mają umiejętności tworzenia wizytówek na własną rękę. Szablony przydają się także wtedy, gdy zależy nam na czasie. Poniżej znajdziesz szeroki wybór dobrze zaprojektowanych, a przede wszystkim darmowych przykładów szablonów wizytówek, które można wykorzystać w swoich projektach.

1. Wizytówka firmowa PSD

Ten szablon wizytówki oferuje odważny i kolorowy design. Wizytówka została zaprojektowana z wykorzystaniem kilku unikalnych, ale całkowicie darmowych fontów. Logo jest umiejscowione w centralnej części. Wizytówka idealnie nadaje się jako wizytówka dla firm, nawet tych większych. Wystarczy wprowadzić swoje logo i informacje, a jeśli jest taka potrzeba, dodatkowo można zmienić kolory.

pobierz

2. Wizytówka teksturowana PSD

Jeżeli chcemy mieć drewnianą wizytówkę, a nie posiadamy funduszy na jej wykonanie, to możemy użyć teksturowanej wizytówki, która imituje drewno. Szablon jest dostępny w postaci PSD, wystarczy wprowadzić swoje dane.

pobierz

3. Prosta osobista wizytówka PSD

Projekt wykonany w stylu minimalistycznym. Wizytówka ma niewiele elementów – na karcie widoczne są tylko najpotrzebniejsze dane.

pobierz

4. Firmowa wizytówka PSD

Fajny projekt wizytówki firmowej z miejscem na QR kod, wystarczy podmienić zdjęcie tła, dodać własne logo oraz potrzebne informacje kontaktowe i mamy profesjonalnie wyglądającą wizytówkę. Ten szablon jest w standardowym rozmiarze 3,5 x 2 cala i o spadach 0,25. Projekt wizytówki jest kolorowy i przejrzysty – może służyć zarówno jako wizytówka firmowa, jak i osobista.

pobierz

5. Kolorowa wizytówka

Projekt wizytówki jest kolorowy i przejrzysty – może służyć zarówno jako wizytówka firmowa, jak i osobista.

pobierz

6. Wizytówka PSD z QR kodem

Wizytówka PSD z kodem QR. Jest to uniwersalny design pasujący niemal do każdego biznesu. Szablon może służyć także jako prywatna wizytówka.

pobierz

7. Niebieska wizytówka wektorowa

Prosta koncepcja wektorowej wizytówki, może służyć zarówno jako wizytówka osobista jak i biznesowa. Wizytówka jest w formacie EPS, SVG i PDF i można ją otworzyć w dowolnym edytorze wektorów.

pobierz

8. Elegancka osobista wizytówka

Bardzo ciekawy wzór osobistej wizytówki, design jest bardzo elegancki i czytelny. Ta dwustronna wizytówka została wykonana w Photoshopie i jest w pełni edytowalna, więc można ją przystosować wedle swoich potrzeb, zmieniając pozycję napisów, kolor, rodzaj czcionki czy tło.

pobierz

9. Szykowna wizytówka

Szykowna i bardzo elegancka wizytówka, idealnie nadaje się dla osób, którzy muszą w swojej branży wyglądać gustownie. Świetnie pasuje do zawodów takich jak doradca, adwokat, radca prawny, deweloper, manager itp. Wzór wizytówki można ściągnąć w pliku PSD (Photoshop), wystarczy wpisać swoje dane i wzór jest przyszykowany do druku.

pobierz

Programy do tworzenia wizytówek

Wiele osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze lub małe firmy ma proste potrzeby, jeśli chodzi o materiały marketingowe. Zgodzę się z tym, ale nie przesadzajmy z wizytówką tworzoną w Wordzie z końcowym wydrukiem na domowej drukarce i na zwykłej kartce A4. Taka wizytówka może bardziej odstraszyć niż zachęcić do współpracy. Przekonałem się o tym na własnej skórze, gdy została mi wręczona zmiętolona kartka papieru wielkości wizytówki z informacją o kontakcie do firmy. Szablon wizytówki można stworzyć i edytować w programach typu Adobe Photoshop, Adobe Illustrator czy dostępny za darmo Inkscape.
  1. Adobe Photoshop Photoshop to profesjonalny i cieszący się bardzo ogromną popularnością zarówno wśród początkujących jak i zaawansowanych użytkowników program. Wśród jego głównych zastosowań wymienić można edycję i obróbkę fotografii cyfrowej czy tworzenie grafiki na potrzeby Internetu i poligrafii. Wersja próbna 30 dniowa jest dostępna za darmo, później trzeba wykupić abonament.
  2. Adobe Illustrator Adobe Illustrator to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych programów do edycji grafiki wektorowej. Został zaprojektowany pod kątem projektowania i tworzenia ilustracji wektorowych. W odróżnieniu do Photoshopa jest on przeznaczony do grafiki wektorowej. Program jest wprawdzie płatny, ale wersje próbną 30 dniową można ściągnąć zupełnie za free ze strony producenta.
  3. Inkscape W pełni darmowy i solidny program do edycji grafiki wektorowej, w zasadzie jest to darmowy odpowiednik Adobe Illustratora i – tak jak jego płatny kolega – oferuje możliwość pracy z krzywymi, obiektami, tekstem itp., przy wykorzystaniu grafiki rastrowej, gradientów, grupowania obiektów i obsługi kanału alfa dla uzyskania przeźroczystości. Program można pobrać tutaj.

Galerie

Odniosą sukces i będą zapamiętane tylko te najlepsze wizytówki. Projektujesz wizytówkę od podstaw, ale nie masz pomysłu? Zawsze warto rozejrzeć się za nowymi pomysłami i inspiracjami. Z pomocą przychodzą więc witryny na których znajdują się galerie z najlepszymi przykładami wizytówek od projektantów i drukarni z całego świata. Poniżej odnośniki do stron, na których znajdziesz najnowsze trendy oraz praktyki w zakresie projektowania wizytówek: Fresh business cards, Own business card, Card observer oraz Cardonizer.

Podsumowując

Technologia porusza się do przodu, ale wizytówki zawsze będą ważnym elementem marketingowym w biznesie. Jeśli Twoja wizytówka jest kreatywna i innowacyjna, to pozostanie w czyimś portfelu lub torebce jako jego integralna cześć. Oczywiście nawet i ta najlepsza wizytówka nie gwarantuje sukcesu w biznesie, ale jako przedsiębiorca freelancer przekonałem się na własnej skórze, że warto zainwestować trochę więcej pieniędzy w dobry projekt i wykonanie, a zaowocuje to w biznesowych kontaktach – czego sobie jak i wszystkim czytelnikom blogu iFirma serdecznie życzę. Autor: Bartek Miszkiel
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Jednoosobowa działalność gospodarcza a komornik – co można zająć w firmie?

Komornik, egzekucja, wyprzedaż majątku – te słowa zazwyczaj kojarzą się z dłużnikami, którzy w swoim…

22 godziny temu

Czy refaktura opłaty za media w przypadku najmu powinna być opodatkowana ryczałtem?

Zastanawiasz się, czy zwrot kosztów za media powinien być opodatkowany ryczałtem przy najmie? W dzisiejszym…

23 godziny temu

AI w rekrutacji – opracowywanie materiałów rekrutacyjnych krok po kroku

Systemy korzystające ze sztucznej inteligencji w procesie rekrutacji zostały zaklasyfikowane w AI Act jako systemy…

24 godziny temu

Pracownik zatrudniony w trakcie roku a wniosek o wyższe zaliczki na podatek

Zastanawiasz się jak obliczać wyższe zaliczki na podatek pracownika zatrudnionego w trakcie roku? W dzisiejszym…

4 dni temu

Na czym polegają dopłaty w spółce z o.o.?

Pojęcie dopłaty zazwyczaj kojarzy się z dofinansowaniem, dokapitalizowaniem jakichś zasobów. Czym są dopłaty w spółce…

4 dni temu

Jawność wynagrodzeń od 2026 roku

Każdy pracodawca będzie miał obowiązek wprowadzenia systemu płac zapewniającego równe wynagrodzenie za taką samą pracę…

4 dni temu