Wykluczenie ze statystyk na Allegro – w jakich przypadkach celowe wykluczenia mają sens?
Wykluczanie ze statystyk na Allegro może pomóc w zwiększeniu wyników sprzedaży i pokazanie rzeczywistej jakości obsługi klienta, która nie obejmuje sytuacji losowych, nieporozumień z kupującym oraz sytuacji, w których to nie sprzedawca, a przewoźnik jest odpowiedzialny za niezadowolenie klienta.
Statystyki na Allegro są nie tylko informacją dla sprzedawcy, który na ich podstawie może zmieniać strategię sprzedaży i optymalizować działania. Parametry i oceny kupujących mają wpływ na jakość sprzedaży, a to przekłada się chociażby na możliwość otrzymania statusu Super Sprzedawcy czy pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – na realne konwersje.
Sprzedawca może kontrolować swoje statystyki z ostatnich 12 miesięcy (lista ocen) i ostatnich 30 dni (jakość sprzedaży). Szersze zestawienie uwzględnia również oceny, które klienci wystawili, jednak z różnych względów nie zostały wliczone do średniej. Te są oznaczone znakiem zapytania, pod którym kryje się przyczyna wykluczenia ze statystyk Allegro.
Wykluczanie ze statystyk na Allegro
Według badania „E-commerce w Polsce 2024” największą motywacją do robienia zakupów online są atrakcyjne ceny, jednak – co podkreśla Paweł Mielczarek z agencji vSprint – najpopularniejszymi ofertami na Allegro wcale nie są te najtańsze. Znaczne większe znaczenie dla kupujących odgrywać ma obsługa w zakresie terminowych wysyłek, szybkich dostaw i dobrej komunikacji ze sprzedawcą. Są to również jedne z podstawowych kwestii, które Allegro mierzy, przyznając punkty jakości sprzedaży. Wynik swojego konta można sprawdzić w sekcji „Twój poziom jakości sprzedaży”.
Na marketplace, gdzie obok producentów dużą rolę odgrywają resellerzy, to właśnie ocena sprzedawcy często jest kluczowym czynnikiem w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Dobre doświadczenia innych klientów wzbudzają zaufanie i działają jak społeczny dowód słuszności, z kolei negatywne opinie (nawet, jeśli jest ich znacznie mniej niż pozytywnych) mogą skutecznie zniechęcić do zakupu. Gdy pojawi się negatyw, warto więc wyjaśnić powód niezadowolenia klienta i przesłać prośbę o zmianę komentarza. Usunięte w efekcie takiej ingerencji oceny nie są wliczane do średniej ocen i procenta poleceń, które są widoczne w ofertach.
Są jednak oceny, które ze statystyk wyklucza samo Allegro:
oceny od kupujących, którzy ocenili inny zakup u sprzedającego w przeciągu mniej niż 3 dni;
oceny, które mają związek z błędnym oszacowaniem przez Allegro czasu dostawy;
oceny, które są wynikiem opóźnienia przewoźnika;
oceny, które są związane z problemami technicznymi platformy;
pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni.
Powody wykluczenia można sprawdzić w raporcie, który znajduje się w zakładce „Jakość mojej sprzedaży”.
Negatywna ocena dla startującego sprzedawcy może oznaczać znaczne ograniczenie widoczności ofert i trudności ze zdobyciem zaufania kupujących. Z tego powodu Allegro automatycznie wyklucza ze statystyk pierwszą negatywną oceną i każdą kolejną, która pojawi się po upływie 30 dni od ostatniego wykluczenia. Kupujący nadal będą mogli ją zobaczyć, jednak nie wpłynie ona na miarę Jakości sprzedaży.
Allegro Analytics – dla kogo?
Analizowanie statystyk na Allegro pozwala lepiej zrozumieć potrzeby kupujących i wyznaczyć obszary, które wymagają usprawnień i dodatkowej pracy. Wyniki konta można sprawdzać w zakładce „Jakość mojej sprzedaży” lub Allegro Analytics. Sprzedawcy z Abonamentem Profesjonalnym lub Eksperckim mają dostęp do pełnych statystyk, które uwzględniają dane z ostatnich 18 lub 36 miesięcy oraz informacje na temat wyników konkurencji.
Narzędzie może być szczególnie pomocne dla osób, które prowadzą sprzedaż na kilku kontach i na różnych rynkach. Allegro Analytics umożliwia m.in. obserwowanie trendów w czasie, śledzenie zmian cen w ofertach i analizę wpływu różnych form promowania na wyniki.
Jak wykluczyć ocenę ze statystyk na allegro?
Najczęstszym powodem, dla którego sprzedawcy proszą o wykluczenie zamówień ze statystyk Allegro, są opóźnienia lub pomyłki po stronie firm kurierskich. W takich sytuacjach, administratorzy sprawdzają, czy przesyłka została nadana terminowo i weryfikują przebieg sytuacji u przewoźnika. Aby jednak doszło do wykluczenia do statystyk, komentarz, którym jest opatrzona negatywna ocena, musi jednoznacznie wskazywać, że jest ona wynikiem opóźnionej dostawy. Ocena zostanie wykluczona ze statystyk również w przypadku, gdy kupujący nie doda komentarza lub będzie on krótszy niż 4 znaki.
Wykluczenie ze statystyk Allegro oceny spowodowanej działaniem przewoźnika dzieje się niezależnie od wykluczenia pierwszej negatywnej oceny z ostatnich 30 dni. Oznacza to, że nawet jeśli pierwszy od 30 dni negatyw będzie dotyczył obsługi kurierskiej, to w statystykach Allegro nie zostanie uwzględniona zarówno ta, jak i kolejna negatywna ocena.
Aby wykluczyć ofertę ze statystyk, należy skorzystać z sekcji „Oceny i komentarze” w formularzu kontaktowym w zakładce „Pomoc”.
Absolwentka polonistyki i socjologii ekonomicznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Pasjonatka komunikologii. Nieustannie poszukuje nowych metod nawiązywania relacji z klientem. Bacznie przypatruje się branży, szczególną uwagę zwracając na akcje real time marketingowe. W IFIRMA SA tworzy teksty w tematyce e-commerce, współtworzy content plany i zarządza mediami społecznościowymi.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Allegro to największy marketplace w Polsce, który intensywnie się zmienia, podążając za najnowszymi trendami na rynku. Jednak wdrażane nowości nie zawsze są pozytywnie odbierane przez wszystkich sprzedawców.
Trudno prowadzić efektywną sprzedaż, gdy wiele czasu i energii trzeba poświęcać na rozwiązywanie problemów wywołanych przez łamiących regulamin klientów. Allegro oferuje wachlarz możliwości rozwiązywania sporów, nawet z wyjątkowo problematycznymi kupującymi. Zobacz, czym jest Czarna Lista Allegro.
Jeśli nie jesteś producentem, który Allegro traktuje jako jeden z kilku kanałów sprzedaży, to zwrot algorytmu w stronę promocji marek prawdopodobnie sprawi, że Twoja droga w stronę sprzedaży zacznie biec pod górkę. Nadeszły trudne czasy dla resellerów, ale z dobrą strategią można się w nich odnaleźć.
Allegro Cash to metoda płatności, która oferuje kupującym częściowy zwrot wydanej kwoty. Są jednak pewne wykluczenia, które sprawiają, że po poznaniu szczegółów ta opcja może stać się znacznie mniej atrakcyjna. Zobacz, na czym polega Allegro Cash.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo