Przedsiębiorcy, którzy podróżują po świecie, nie tylko na terenie UE, ale również poza jej granicami, mogą się zastanawiać, w jaki sposób zaksięgować w kosztach zakup paliwa poza terytorium UE. W dzisiejszej publikacji odniesiemy się do tej problematyki.
Zakup paliwa poza terytorium UE
Przedsiębiorcy, którzy będą posiadali dokument zakupu paliwa poza UE niejednokrotnie mają dylemat, czy należy go zaksięgować w kosztach w kwotach brutto, czy netto.
Wydaje się, że skoro nie ma prawa do odliczenia podatku VAT, który znajdzie się na takim dokumencie, to powinna to być kwota brutto. I takie też jest podejście organów podatkowych. Potwierdzają one, że przedsiębiorca ma możliwość zaliczenia do kosztów podatku VAT wykazanego na fakturach i paragonach na zakup paliwa wystawianych poza terytorium UE.
Polski przedsiębiorca, który zakupi paliwo na fakturę lub paragon w krajach trzecich będzie miał prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kwotę brutto wynikającą z posiadanego dokumentu z uwzględnieniem obowiązujących limitów dla paliwa.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Program Moje Ciepło ma na celu wspieranie indywidualnego ogrzewnictwa i energetyki prosumenckiej poprzez promowanie pomp ciepła w nowych budynkach jednorodzinnych. Sprawdź, jakie dofinansowanie możesz otrzymać i jak z niego skorzystać!
Uchylenie uchwały spółki z o.o. może mieć czasami istotny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie spółki, ponieważ uchwały, które są podejmowane przez wspólników, mogą okazać się niekiedy wadliwe i niekorzystne nie tyle dla samej spółki, ile dla wspólnika.. Aby wyeliminować taką uchwałę z obrotu, można skorzystać z instytucji przewidzianej w przepisach ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych, jaką jest powództwo o uchylenie uchwały spółki z o.o.
Jesteś wspólnikiem spółki cywilnej i zastanawiasz się, jak będą płacone zaliczki na podatek dochodowy w przypadku zmiany wspólników lub udziałów w spółce? W dzisiejszym artykule opiszemy ten temat.
W świecie biznesu i dynamicznego rynku gospodarczego przedsiębiorstwa często łączą siły, aby wspólnie zrealizować wymagające projekty, które przekraczają ich indywidualne możliwości. Jednym z takich rozwiązań jest tzw. konsorcjum firm, czyli umowne porozumienie podmiotów gospodarczych, które podejmują współpracę w określonym celu.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo