Posiadacze kas fiskalnych mają wiele dodatkowych obowiązków związanych z ich użytkowaniem. Znajomość przepisów podatkowych, które regulują wszystkie zagadnienia jest niezbędna, żeby nie narazić się na niepotrzebne konsekwencje finansowe. W dzisiejszej publikacji odpowiemy na pytanie, czy kasa fiskalna powinna być zgłoszona do urzędu skarbowego.
Przedsiębiorcy mają prawo mieć dylemat, czy powinni zgłosić kasę fiskalną do urzędu skarbowego, czy może są zwolnieni z tego obowiązku. Kasa fiskalna z papierowym zapisem kopii jest już niedostępna w sprzedaży dlatego nie będziemy brali jej już pod uwagę w naszych rozważaniach. Obecnie można nabyć następujące kasy fiskalne:
Warunkiem rozpoczęcia pracy na kasie fiskalnej jest jej fiskalizacja i uzyskanie numeru ewidencyjnego. Obowiązek zgłoszenia kasy fiskalnej do urzędu skarbowego ze względu na rodzaj posiadanej kasy będzie wyglądał następująco:
Typ kasy fiskalnej | Obowiązek zgłoszenia do urzędu skarbowego | Wyjaśnienie |
---|---|---|
Jak z tego wynika obecnie obowiązek zgłoszenia kasy fiskalnej do urzędu skarbowego odnosi się jedynie do kas z elektronicznym zapisem kopii.
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…
Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…
Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…
Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…