Polski Ład

Polski Ład – Ulga na sponsoring sportowy – poradnik MF

W ustawie Polski Ład zostało zapisanych wiele zmian przepisów, które staramy się poznawać sukcesywnie. Między innymi pojawiła się nowa ulga, której do tej pory w ogóle nie było. Mianowicie mowa jest o uldze na sponsoring sportu. W dzisiejszej publikacji napiszemy kilka słów na temat rozliczania tej ulgi w oparciu o poradnik Ministerstwa Finansów.

Kto może skorzystać z ulgi na sponsoring sportowy?

Ulga sponsoringowa skierowana jest do przedsiębiorców, którzy wybrali opodatkowanie swoich dochodów podatkiem według skali podatkowej i podatkiem liniowym. Mogą z niej skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak i spółki osobowe. W ramach ulgi przedsiębiorca może dodatkowo odliczyć 50% kosztów:

  • 100% jako koszt uzyskania przychodów i
  • 50% w ramach ulgi na sponsoring.

Z ulgi na sponsoring sportowy nie skorzystają przedsiębiorcy, którzy wybrali opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

W ramach przedmiotowej ulgi przedsiębiorca może na przykład sfinansować imprezę sportową w zamian za usługę reklamową. Koszty poniesione na organizację imprezy przedsiębiorca zaliczy w koszty uzyskania przychodów, natomiast dodatkowo w ramach ulgi będzie mógł jeszcze odliczyć 50% poniesionych kosztów.

Przykład
Koszt imprezy sportowej sfinansowanej przez przedsiębiorcę wyniósł 60.000 zł. Kwotę tę będzie można zaksięgować w PKPiR po stronie kosztów podatkowych. Dodatkowo w ramach ulgi na sponsoring zostanie wykazana kwota 30.000 zł, ale jej odliczenie będzie możliwe dopiero w zeznaniu rocznym.

Ulga na sponsoring sportu – poradnik MF

W ramach ulgi na sponsoring może być finansowana działalność sportowa, kulturalna, wspierająca szkolnictwo:

  1. Działalności sportowej:
    • klubu sportowego,
    • stypendium sportowego,
    • imprezy sportowej.
  2. Działalność kulturalną w rozumieniu ustawy o działalności kulturalnej.
  3. Działalność wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę.

Odliczenia ulgi na sponsoring dokonuje się w zeznaniu rocznym składanym po zakończeniu roku podatkowego odpowiednio na druku PIT-36 lub PIT-36L. Dodatkowo trzeba będzie złożyć informację według ustalonego wzoru, zawierającą wykaz poniesionych kosztów podlegających odliczeniu.

Małgorzata Jagusiak

Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.

Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.

Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.

Najnowsze artykuły

Analiza sentymentu z wykorzystaniem AI. Jak pomaga wprowadzić zmiany w biznesie?

W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…

23 minuty temu

Wizualne przekazywanie emocji: moc obrazów w marketingu cyfrowym

Ludzie od zarania dziejów wykorzystywali obrazy w swojej komunikacji. Czy to malowidła w jaskiniach tworzone…

1 godzinę temu

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

4 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

4 dni temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

4 dni temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

4 dni temu