Dlaczego warto już teraz przejść na pakiet Faktura+?
Od 1 lipca 2018 roku wprowadzono obowiązek wysyłki JPK_Faktura na każde żądanie fiskusa. Dotyczy on wszystkich firm prowadzących księgi podatkowe przy użyciu programów komputerowych. Przedsiębiorca ma na to 3 dni od wezwania, przy czym dokładny termin określony jest w wezwaniu od skarbówki.
W razie nieuzasadnionej odmowy przekazania danych na podatnika może zostać nałożona kara porządkowa w wysokości do 2.800 zł. Warto więc zawczasu dobrze przygotować się do tego obowiązku i przejść na pakiet Faktura+.
Czym jest pakiet Faktura+?
Jak sama nazwa wskazuje jest to coś więcej niż program do fakturowania. Umożliwia generowanie JPK_Faktura według standardów określonych przez Ministerstwo Finansów. Obejmuje faktury sprzedaży wystawione w danym miesiącu, w tym informacje dotyczące:
stawki podatku VAT,
oznaczenia rodzaju faktury: VAT – zwykła faktura, KOREKTA – faktura korygująca, ZAL – faktura zaliczkowa, POZ – pozostałe rodzaje faktur,
szczegółowe pozycje faktury takie jak np.: numer faktury, nazwa towaru lub usługi, ilość, cena jednostkowa brutto, wartość sprzedaży brutto, data wystawienia, dane nabywcy, dane sprzedawcy, kwota podatku, kwota należności ogółem.
Pakiet zawiera również wiele innych funkcjonalności przydatnych w pracy przedsiębiorcy.
Dla kogo jestpakiet Faktura+?
Pakiet przeznaczony jest dla klientów IFIRMA korzystających z Darmowego Programu do Faktur w serwisie ifirma.pl. Jest to doskonałe rozwiązanie dla różnego rodzaju firm, w tym dla rozliczających się w formie KPiR oraz ryczałtu.
Dlaczego warto już dziś przejść na Faktura+?
Od lipca 2018 roku możesz spodziewać się, że skarbówka poprosi Cię o dostarczenie JPK_Faktura. Jeżeli z tą datą przejdziesz z Darmowego Programu do Faktur IFIRMA na Faktura+, będziesz mógł wygenerować pierwsze JPK_Faktura. Nawet jeśli w sierpniu, czy w kolejnych miesiącach organ skarbowy nie wystąpi z takim żądaniem, może to zrobić za rok.
Dzięki Faktura+ szybko i w terminie spełnisz żądanie urzędu. To bardzo proste. W systemie ifirma.pl automatycznie wygenerujesz JPK_Faktura. Taki plik zapiszesz na komputerze. Następnie po zgraniu na pendrive lub CD pozostanie Ci jedynie wysyłać go pocztą lub dostarczyć do rąk własnych urzędnika prowadzącego Twoją sprawę.
Cenisz sobie swój czas i wolisz sprawy załatwiać elektronicznie bez wizyt w urzędzie? Nic prostszego. Wygenerowany w naszym serwisie JPK_Faktura możesz wysłać także on-line. Służą do tego dwie komputerowe aplikacje do pobrania ze strony Ministerstwa Finansów (e-mikrofirma i JPK 2.0). Przed wysyłką JPK_Faktura będziesz musiał podpisać podpisem elektronicznym w formie Profilu Zaufanego albo konta bankowego (jeśli potwierdziłeś Profil Zaufany bankowością online). Do podpisu możesz wykorzystać także specjalny token i opatrzyć plik tzw. podpisem elektronicznym z kwalifikowanym certyfikatem.
Faktura+ nie tylko da Ci możliwość wygenerowania JPK_Faktura wstecz na każde żądanie urzędu, począwszy od dnia przejścia na pakiet. Ochroni Cię także przed karą finansową, którą nałożyłby na Ciebie fiskus, gdybyś nie dostarczył JPK w terminie 3 dni od otrzymanego wezwania.
Jakie dodatkowe korzyści zapewnia Faktura+?
Łatwość wygenerowania JPK_Faktura z miesięcznym zestawieniem Twoich faktur sprzedażowych to nie jedyne zalety pakietu. Dzięki Faktura+ zyskujesz ponadto:
Brak limitów w ilości wystawianych faktur
Wystawiasz tyle faktur ile potrzebujesz bez dodatkowych kosztów. Pakiet Faktura+ znosi limit 3 darmowych faktur w miesiącu w ramach Darmowego Programu do Faktur ifirma.pl.
Łatwość wystawiania faktur
Nie męczysz się z dodawaniem kontrahentów przy wystawianiu faktur. Listę kontaktów możesz zaimportować do konta ifirma.pl lub wyszukać w systemie po NIP.
Oszczędność kosztów
Nie płacisz za wysyłkę faktur. Możesz je bezpłatnie wysyłać w formie elektronicznej, np. na e-maila kontrahenta.
Przyśpieszone płatności od kontrahentów
Wystawione w ifirma.pl faktury mają kod QR. Dzięki temu twój kontrahent może szybko dokonać płatności. Wystarczy, że zeskanuje kod QR z faktury za pomocą aplikacji mobilnej jego banku. Natychmiast uzyska wszystkie niezbędne dane do wykonania przelewu.
Sam możesz wyłączyć stopkę na fakturze „Druk: www.ifirma.pl”, a także umieścić na dokumencie sprzedaży istotne dane transakcji, które przyspieszą jej realizację i wpłyną na pozytywny odbiór przez kontrahenta.
Określenie adresu e-mail do wysyłki faktur
To Ty ustalasz z jakich adresów e-mail będą wysyłane faktury.
Integracja ifirma.pl z e-commerce
Poprzez API możesz zintegrować program do wystawiania faktur ifirma.pl z wykorzystywanym przez Ciebie elektronicznym programem księgowym. Dzięki temu faktury sprzedaży wystawione na Allegro oraz w pozostałych e-sklepach i platformach sprzedażowych pojawią się w zakładce Faktura. Zostaną również uwzględnione w wygenerowanym JPK_Faktura.
Nie czekaj na ostatnią chwilę! Przygotuj się na JPK_FAKTURA na wezwanie.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Rozporządzeniami z dnia 23 grudnia 2024 r. Minister Sprawiedliwości zmienił rozporządzenia w sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz adwokatów. Zmiany zawarte w rozporządzeniach odnoszą się do opłat za niektóre usługi adwokatów i radców prawnych pełniących funkcję reprezentantów swoich klientów w postępowaniach sądowych.
Krajowy System e-Faktur już wkrótce obejmie wszystkich przedsiębiorców w Polsce! System ten stanie się obowiązkowy dla każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą, niezależnie od jej wielkości. Podstawowym obowiązkiem będzie wystawianie faktur ustrukturyzowanych w specjalnym formacie elektronicznym (XML), które następnie będzie trzeba przesłać do centralnego systemu Ministerstwa Finansów.
Od 1 lutego 2026 r. w Polsce wchodzi w życie Krajowy System e-Faktur (KSeF), czyli państwowy system faktur elektronicznych, który wprowadza pełną cyfryzację procesu fakturowania. Dla branży e-commerce, w której sprzedaż odbywa się online, KSeF to szczególnie korzystne rozwiązanie, które pozwala zautomatyzować fakturowanie, ograniczyć błędy i zapewnić klientom wiarygodne, elektroniczne dokumenty.
Wnioskodawca może zwrócić się do ZUS-u z prośbą o ponowne obliczenie świadczenia emerytalno-rentowego. Służy do tego druk ERPO, udostępniony przez instytucję także w formie elektronicznej. W niniejszym artykule wskazujemy, jakie są przesłanki do tego, by zdecydować się na wypełnienie wniosku. Krok po kroku wytłumaczymy także w jaki sposób wypełnić dokument, sprawdzić jego poprawność oraz złożyć w ZUS-ie.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo