Jedną z najprostszych form rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych jest karta podatkowa. Jakie obowiązki ma przedsiębiorca na karcie podatkowej? Kto może z niej skorzystać? Dla kogo będzie najlepszym wyborem? Kliknij i dowiedz się więcej o karcie podatkowej!
Niewątpliwie największą zaletą karty podatkowej jest stała wartość zaliczki, jaką należy odprowadzić do urzędu skarbowego co miesiąc (do 7 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, z wyjątkiem grudnia – zaliczkę za ten miesiąc należy bowiem wpłacić do 28 tego miesiąca). Wysokość zobowiązania podatkowego za dany rok jest ustalana przez naczelnika urzędu skarbowego na podstawie rodzaju i zakresu prowadzenia działalności, liczby pracowników oraz miejscowości, w której znajduje się siedziba firmy.
Kto może wybrać kartę podatkową jako formę opodatkowania działalności?
Z karty podatkowej mogą skorzystać przedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą, która została wymieniona w załączniku nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Co ważne, tę formę opodatkowania mogą wybrać wyłącznie właściciele firm, którzy nie korzystają z usług innych firm, a także nie zatrudniają pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych (wyłącznie umowy o pracę).
Uwaga!
Więcej na temat warunków umożliwiających skorzystanie z karty podatkowej, sposobie zgłoszenia faktu wyboru tej formy opodatkowania oraz obowiązkach z nią związanych przeczytasz tutaj
Komu opłaca się karta podatkowa?
Karta podatkowa jest korzystną formą opodatkowania w przypadku firm, które ponoszą niewielkie wydatki (nie ma tu bowiem kosztów uzyskania przychodu, które wpływają na wysokość zobowiązania podatkowego) i zatrudniają niewielu pracowników lub u których kwota zaliczki nie przekracza lub nieznacznie przekracza 7,75% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego. Korzystnym czynnikiem wpływającym na ustalenie przez naczelnika urzędu skarbowego niższego zobowiązania podatkowego za dany rok, jest również prowadzenie działalności w mniejszej miejscowości.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Reklama to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji, wykorzystywane do zwiększenia rozpoznawalności i popularności produktów, usług czy firm. Może występować w różnych formach – od tradycyjnych, takich jak telewizja i radio, po nowoczesne rozwiązania internetowe, np. media społecznościowe. Często działania promocyjne nie ograniczają się do pojedynczej reklamy, lecz stanowią zespół ściśle powiązanych ze sobą akcji rozumianych jako kampania reklamowa. Jako że kampania reklamowa zawiera w sobie reklamy, musi spełniać te same wymogi prawne co pojedyncza reklama.
Każda współpraca, nawet ta w marketingu afiliacyjnym, powinna mieć jasne i niebudzące wątpliwości ustalenia. Choć wiele współprac działa „na zasadzie zaufania”, to zawsze dobrze przygotowana umowa daje obu stronom ochronę i pewność, że wszystko jest uporządkowane.
Wspólne rozliczenie podatników może występować w trzech sytuacjach. Możliwe jest wspólne rozliczenie: małżonków, podatnika ze zmarłym małżonkiem, podatnika z dzieckiem. Jakie warunki należy spełnić? Jak wyglądają szczegóły każdego z tych rodzajów rozliczeń? Sprawdźmy.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo