Małe firmy inwestują w reklamę online i marketing szeptany
Ponad 60 proc. małych firm inwestuje w reklamę internetową, ale wiele z nich przyznaje, że ich wiedza na temat narzędzi umożliwiających budowanie marki w sieci jest niewystarczająca. Dowiedz się więcej o reklamach online i o tym, jak je stosować.
Ponad 60 proc. małych firm inwestuje w reklamę internetową, ale wiele z nich przyznaje, że ich wiedza na temat narzędzi umożliwiających budowanie marki w sieci jest niewystarczająca – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING. Jak powinien wyglądać marketing dla małej firmy, na czym warto się skupić, by z małym budżetem osiągnąć
“Polacy są bardzo przedsiębiorczy i twórczy, dlatego na naszym rynku jest wiele małych firm oferujących produkty tworzone z pasji. Niestety wiele z nich pozostaje niezauważonych, ponieważ przedsiębiorcom brakuje funduszy za zakup klasycznej przestrzeni reklamowej. Model rekomendacji produktów czy usług przez dotychczasowych klientów może być bardzo skuteczną alternatywą dla tradycyjnych reklam, dlatego w naszej kampanii Dobry Głos dla Firm chcemy inspirować do tego, aby wystawianie opinii było naturalną formą doceniania – komentuje Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING.”
Strona www czy fanpage?
Jak wynika z badania SWPS, 85% firm deklaruje posiadanie strony www, a 75% prowadzi fanpage na Facebooku. Co ciekawe, wśród przedsiębiorców powyżej 55 roku życia, posiadanie strony internetowej deklaruje aż 94%, z czego tylko 44% prowadzi fanpage firmy na Facebooku. Na media społecznościowe wskazują młodsi przedsiębiorcy, między 25 a 34 rokiem życia, ale wśród nich wskazanie na promocję firmy przez Facebooka również nie przekracza 80%.
Marketing dla małej firmy… ale co wybrać?
Na przestrzeni ostatniego roku 64% badanych przedsiębiorców inwestowało w reklamę online, z czego największą popularnością cieszyły się:
reklamy w mediach społecznościowych (75%),
pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej (59%),
reklamy banerowe na różnych stronach internetowych (47%).
Wielu przedsiębiorców przyznało jednak, że działania okazały się kosztowne, a przy tym mało skuteczne, o czym jednak pewnej mierze decyduje niska świadomość specyfiki rynku reklamy online, ale również – duży odsetek AdBlocków, clutter reklamowy i ogólne niechęć do komercyjnych komunikatów w internecie.
Z badań IAB Polska, realizowanych pod koniec 2017 roku, wynika, że penetracja wtyczek blokujących wyświetlanie reklam wśród polskich internautów w wieku 15 i więcej lat wynosi 42%, co oznacza, że prawie połowa polskich internautów nie ma styczności z komunikatami wyświetlanymi w sieci.
Dlatego też, w przypadku 91% małych i 92% mikro firm, głównym narzędziem komunikacji produktów i usług jest tzw. marketing szeptany.
Marketing szeptany, nazywany jest też reklamą typu „word of mouth” i różni się od naturalnego przekazu tym, że jest aktywnie wywierany lub wspierany przez organizacje.
Oprócz tego ok. 30% mikro i małych firm korzysta z materiałów drukowanych, czyli ulotek i folderów. Umiarkowaną popularnością cieszą się billboardy, a wśród małych firm widać popyt na działania telemarketingowe.
Dobra opinia jest warta więcej niż baner?
Mimo tego, że firmy szukają różnych sposobów na promocję swoich produktów i usług, rekomendacje dotychczasowych klientów są dla nich wciąż najcenniejsze.
Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” już dwa lata temu 18 proc. e-konsumentów decydowało się na zakup w danym sklepie internetowym, ponieważ został on im polecony przez rodzinę, przyjaciół lub znajomych. Sugestiami kieruje się 20% kobiet i 15% mężczyzn.
Marketing dla małych firm to więc nie tylko reklamy, ale i tworzenie przestrzeni na opinie klientów. Rekomendacje są istotnym elementem strategii sprzedażowej zwłaszcza w e-commerce.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wybrałeś kasową metodę rozliczania podatku VAT? Sprawdź, czy utrata prawa do składania deklaracji kwartalnych pozbawia również prawa do metody kasowej.
SMS marketing staje się w e-commerce jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji. Wielu właścicieli sklepów zastanawia się jednak, jak wykorzystać SMS marketing, aby był przydatny, a nie nachalny. Dlatego w tym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje na ten temat.
Zastanawiasz się jak zaksięgować otrzymanie grantu i jak rozliczyć dodatkowe wydatki w tym zakresie? W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Jednym z powracających zagadnień jest KSeF a zwrot podatku VAT, a w szczególności to, czy korzystanie z faktur ustrukturyzowanych może wpłynąć na termin otrzymania zwrotu nadwyżki podatku? To pytanie nie jest przypadkowe, albowiem zwrot VAT ma bezpośrednie znaczenie dla płynności finansowej przedsiębiorcy. Warto udzielić na nie rzetelnej, opartej na obowiązujących przepisach odpowiedzi.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo