Kalendarz przedsiębiorcy luty 2021 + planer do druku
Pobierz za darmo i wydrukuj nasz planer na luty 2021 – z najważniejszymi datami, o których powinien pamiętać każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą. Jeszcze więcej przydatnych informacji znajdziesz poniżej, w kalendarzu przedsiębiorcy.
Prowadzenie firmy wymaga rozsądnego planowania, pamiętania o ważnych terminach powtarzających się co miesiąc, kwartał lub raz do roku, a także trzymania ręki na pulsie w razie zmian przepisów. Aby ułatwić to zadanie naszym klientom, udostępniamy małą ściągę w postaci kalendarza przedsiębiorcy. Poniżej zamieszczamy także zmiany przepisów, wchodzące w życie w lutym. Tych, którzy najbardziej lubią planować tradycyjną metodą, z długopisem w ręku, zachęcamy do pobrania i wydruku planera na luty 2021, w którym wyróżnione zostały najważniejsze dla przedsiębiorców daty i jest sporo miejsca na prywatne notatki.
Darmowy planer na luty 2021 dla przedsiębiorców
Nasz planer dostępny jest za darmo, dla wszystkich. Pobierz go, wydrukuj i uzupełnij najważniejszymi datami związanymi z Twoją działalnością, albo prywatnymi sprawami.
Jeśli wydrukujesz go w mniejszej wersji, możesz wkleić go do kalendarza, w większej – może zawisnąć nad Twoim biurkiem albo choćby… na lodówce. Ważne, żeby zawsze był w zasięgu wzroku – dzięki temu już nigdy nie przegapisz żadnego terminu!
Kalendarz przedsiębiorcy luty 2021
Najważniejsze daty lutego z punktu widzenia przedsiębiorcy:
Do kiedy?
Nazwa zobowiązania
1 lutego 2021
Złożenie:
PIT 4R – do urzędu skarbowego przedsiębiorcy
PIT 8AR – do urzędu skarbowego pracownika
PIT 11 – do urzędu skarbowego pracownika.
1 lutego 2021
Złożenie w urzędzie skarbowym PIT-8C.
1 lutego 2021
Złożenie do ZUS informacji ZUS IWA.
10 lutego 2021
Złożenie w ZUS deklaracji ZUS DRA cz.II, przez osoby, które od nowego roku chcą po raz pierwszy podlegać pod Mały ZUS
10 lutego 2021
Wysłanie deklaracji oraz opłata składek ZUS wynikających z:
ZUS DRA,
ZUS RCA,
ZUS RZA,
ZUS RSA.
15 lutego 2021
Wysłanie deklaracji oraz opłata składek ZUS przez przedsiębiorców zatrudniających pracowników.
15 lutego 2021
Złożenie w ZUS informacji ZUS RCA cz.I przez osoby, które od nowego roku chcą po raz pierwszy podlegać pod Mały ZUS
22 lutego 2021
Zapłata podatku PIT za styczeń (PIT-5, PIT-5L, PIT-28)
22 lutego 2021
Zapłata podatku PIT za pracownika za styczeń (PIT-4, PIT-8/8A)
22 lutego 2021
Zmiana formy opodatkowania – jeśli pierwszy przychód uzyskano w styczniu
25 lutego 2021
Złożenie oraz zapłata podatku wynikającego z:
JPK V7M,
VAT 8,
VAT 9M (tylko, jeśli w styczniu miała miejsce transakcja unijna).
25 lutego 2021
Złożenie deklaracji JPK V7K w zakresie części ewidencyjnej za styczeń
25 lutego 2021
Złożenie informacji podsumowującej VAT UE (tylko, jeśli w styczniu miała miejsce transakcja unijna)
25 lutego 2021
Wpłata podatku akcyzowego (tylko, jeśli w styczniu miała miejsce czynność podlegająca akcyzie)
Zmiany przepisów w lutym 2021 roku – co musi wiedzieć przedsiębiorca?
Od 1 lutego mają być dostępne nowe rozwiązania w ramach tarczy branżowej, czyli tzw. tarcza 7.0. Wsparcie mają otrzymać m.in. właściciele hoteli i firm z branży turystycznej, właściciele restauracji i obiektów kulturalnych.
Pomoc miałoby polegać na:
zwolnieniu z opłacania składek ZUS na następne dwa miesiące (za grudzień 2020 r. i styczeń 2021 r. lub za sam styczeń 2021 r.),
jednorazowa dotacja na pokrycie bieżących kosztów działalności,
wypłata ponownego świadczenia postojowego,
dofinansowanie wynagrodzenia pracowników ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Kody PKD, o które ma być rozszerzono pomoc to:
55.10.Z – hotele i podobne obiekty zakwaterowania
55.20.Z – obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania,
55.30.Z – pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe,
79.11.A – działalność agentów turystycznych,
79.12.Z – działalność organizatorów turystyki,
52.23.Z – działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Dokapitalizowanie spółki z o.o. to sposób na zwiększenie jej zasobów finansowych, który może odbyć się m.in. poprzez podwyższenie kapitału zakładowego, dopłaty wspólników lub pożyczki udzielone przez wspólników.
Prowadzenie działalności nierejestrowanej wiąże się z przestrzeganiem określonych zasad, przez co często generuje dużo wątpliwości. Wiele z nich dotyczy płatności, a w szczególności tego, czy można posiadać terminal płatniczy.
Nowości/ulepszenia: data zmiana 08.04.2025 Deklaracje VAT-8(12) oraz VAT-9m(11) Obsługa kolejnych faktur w metodzie kasowej PIT PIT roczny – obsługa dla działalności nierejestrowanej Kalkulator do wyliczania odsetek do ZUS i US Ulepszenia w module transakcji bankowych (m.in. oznaczanie transakcji niepowiązanych) Obsługa uzupełniającego urlopu macierzyńskiego Wyszukiwanie przychodów po metodzie płatności Uzupełnienie danych kontrahenta o dodatkowe podmioty Zbiorcze […]
Zgromadzenie wspólników w spółce z o.o. pełni istotną rolę w podejmowaniu decyzji dotyczących funkcjonowania spółki, bowiem to na spotkaniach wspólników podejmowane są uchwały, które kształtują dalszy rozwój spółki. Należy jednak pamiętać, że cały ten proces musi być przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo