Przedsiębiorcy mają obowiązek dokonywania zapłaty różnego rodzaju podatków, ale również przysługuje im prawo do otrzymania nadpłaty lub zwrotu podatku. Jeżeli chodzi o rozliczenia w VAT, to urząd skarbowy jest obowiązany dokonać zwrotu różnicy podatku, jeżeli taka wystąpi. W dzisiejszym artykule opiszemy, kiedy przedsiębiorca będzie miał prawo do otrzymania zwrotu VAT w terminie 40 dni.
Czym jest faktura ustrukturyzowana?
Zaczynamy od tego zagadnienia, ponieważ jest ono nierozerwalnie związane z tematem naszej dzisiejszej publikacji. Od 1 stycznia 2022 roku przedsiębiorcy mogą korzystać z e-Faktury, nazywanej również fakturą ustrukturyzowaną. Powstał Krajowy System e-Faktur, w którym będą przechowywane i archiwizowane e-Faktury. W roku 2022 przedsiębiorca może, ale nie musi skorzystać z systemu e-Faktur, opcja ta jest dobrowolna. Zwrot w terminie 40 dni jest właśnie dedykowany dla przedsiębiorców, którzy jednak skorzystają z wystawiania faktur sprzedaży w systemie e-Faktura.
Kto może otrzymać zwrot w terminie 40 dni?
Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2022 roku przepisami ustawy o podatku VAT, otrzymanie zwrotu w terminie 40 dni jest możliwe pod następującymi warunkami, które muszą być spełnione łącznie:
Wystawianie faktur sprzedaży wyłącznie w postaci ustrukturyzowanej. Wyjątkiem mogą być sytuacje wystawienia:
faktury zwykłej, z powodu braku zgodności z wzorem faktury ustrukturyzowanej,
paragonów z NIP nabywcy, które są fakturami uproszczonymi.
Kwota podatku naliczonego lub różnica podatku nierozliczona w poprzednich okresach rozliczeniowych i wykazana w deklaracji, nie może przekraczać 3.000 zł.
Przedsiębiorca w okresie 12 miesięcy poprzedzających okres zwrotu podatku VAT był:
zarejestrowany, jako czynny podatnik VAT,
za każdy okres rozliczeniowy składał pliki JPK_V7,
posiadał rachunek bankowy lub imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo–kredytowej, który jest odnotowany na białej liście.
Termin 40 dni na zwrot podatku VAT jest liczony od dnia złożenia rozliczenia w postaci pliku JPK _V7, z którego wynika kwota zwrotu.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W dzisiejszym dynamicznym świecie innowacje i kreatywność stają się podstawą sukcesu. Tradycyjne metody projektowania i rozwiązywania problemów często okazują się niewystarczające, dlatego coraz więcej organizacji sięga po design thinking – metodologię stawiającą człowieka w centrum procesu twórczego.
Czym właściwie jest design thinking i dlaczego stał się tak popularny?
Osoba posiadająca prawo do renty nie jest wyłączona z możliwości prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Warto natomiast wiedzieć, że firma i renta oznaczają nieco inne zasady regulowania składek niż w standardowej działalności gospodarczej.
Reklama to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji, wykorzystywane do zwiększenia rozpoznawalności i popularności produktów, usług czy firm. Może występować w różnych formach – od tradycyjnych, takich jak telewizja i radio, po nowoczesne rozwiązania internetowe, np. media społecznościowe. Często działania promocyjne nie ograniczają się do pojedynczej reklamy, lecz stanowią zespół ściśle powiązanych ze sobą akcji rozumianych jako kampania reklamowa. Jako że kampania reklamowa zawiera w sobie reklamy, musi spełniać te same wymogi prawne co pojedyncza reklama.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo