Dlatego temu tematowi poświęciliśmy osobny artykuł. Jednak dzięki ciągłemu rozwojowi tej branży, jak również technologi, powstają platformy, które mogą pomóc nam w całym procesie. Zebraliśmy więc w tym artykule najlepsze narzędzia do tworzenia kursów online.
Programy do spisywania pomysłów
Zacznijmy od narzędzi, które pozwolą Ci spisać i uporządkować myśli. Na tym etapie dobrze sprawdzą się zarówno programy do robienia notatek, jak i do tworzenia map myśli. Istnieją również narzędzia, które pomagają zwiększyć produktywność. Dzisiaj przyjrzyjmy się wybranym przykładom.
Microsoft Word
Microsoft Word to tylko jeden z licznych edytorów tekstów, które pozwalają na sprawne zapisywanie myśli. Jego prostota pozwala na intuicyjne i łatwe użytkowanie. Dla niewymagających użytkowników sprawdzi się w chwilach zebrania i spisania swoich myśli. Zwłaszcza, jeśli twórca będzie chciał rozpisać swój pomysł, w takim programie ma na to miejsce. Odpowiednikiem Microsoft Word mogą być np.: Pages, LibreOffice Writer oraz Google Docs.
Evernote
Program pozwala tworzyć i organizować swoje notatki, na które składają się nie tylko treści, ale też zdjęcia, pliki, czy listy rzeczy do zrobienia. Udogodnieniem jest możliwość synchronizowania swoich dokumentów ze wszystkimi urządzeniami. Dzięki temu można z nich korzystać, nawet będąc offline.
Programy do zweryfikowania pomysłów
Jeśli nie masz pomysłu na kurs internetowy lub chcesz sprawdzić, czy internauci rzeczywiście poszukują danych treści w Internecie, możesz skorzystać z narzędzi, które pozwalają sprawdzić wolumen wyszukiwań konkretnych słów kluczowych.
Ahrefs
Ahrefs to narzędzie, dzięki któremu możesz przeprowadzić audyt swojej strony i optymalizować ją pod wyszukiwarki. Jednak przy wersyfikacji swoich pomysłów, możesz skorzystać z funkcji „Keywords explorer”. Ahrefs bazuje na olbrzymiej bazie danych, która jest regularnie aktualizowana. Dzięki temu możesz sprawdzić wolumen wyszukiwań poszczególnych fraz.
Ahrefs to narzędzie płatne. Ceny zaczynają się od 99$ miesięcznie. Są dostępne cztery pakiety, różniące się nie tylko kwotą, którą należy zapłacić, ale również dostępnymi funkcjami.
BuzzSumo
Dzięki BuzzSumo możesz sprawdzić, jakie treści są obecnie popularne, zawężając poszukiwania do danego tematu lub określonej witryny. Użytkownik zyskuje dostęp do rankingów popularnych fraz, a także do bazy pytań, które pojawiają się na forach internetowych.
BuzzSumo to narzędzie płatne, jednak posiada też bezpłatną opcję, w ramach której użytkownik może skorzystać z 10 darmowych wyszukiwań w ciągu miesiąca. Istnieje również możliwość skorzystania z 30-dniowego okresu testowego. Ceny płatnych pakietów zaczynają się od 99$/msc.
Programy do nagrywania ekranu
Twórca, który chce lepiej zobrazować omawiane zagadnienie, często umieszcza w kursach nagrania ekranu. Zwłaszcza jeśli szkolenie dotyczy nauki konkretnego programu, użytkownicy oczekują, że każdy krok zostanie im dokładnie zaprezentowany. Z tego powodu twórcy potrzebują narzędzi, które pozwolą im nagrywać swój ekran. Omówmy przykładowe programy, które umożliwiają tę pracę.
Screenflow
Zaczynamy od aplikacji dla systemu operacyjnego macOS. Oprócz nagrywania ekranu posiada również funkcję edycji wideo. Profesjonalne narzędzia pozwalają na wprowadzenie animacji do swojego materiału. Dla początkujących przygotowane zostały gotowe style i szablony, które pozwolą przyśpieszyć proces montażu. Cena programu zaczyna się od 149$.
Camtasia
Program oferuje narzędzie Camtasia Recorder, które umożliwia nagrywanie ekranu. Oprócz tego dostępny jest edytor, umożliwiający edycję materiału wideo. Aplikacja udostępnia również bazę szablonów, co ułatwia montaż filmów. Program jest kompatybilny z systemami operacyjnymi Windows I Mac. Cena zaczyna się od 234,54 euro.
Programy do edycji filmów
Wyżej wymienione programy do nagrywania ekranu, zawierały w sobie narzędzia, pozwalające na montaż zebranego materiału. Nie wszyscy twórcy kursów internetowych będą jednak potrzebować obu funkcji, dlatego chętniej wybiorą platformy służące typowo do edycji filmów. Oto przykładowe propozycje.
HitFilm Express
Główną zaletą HitFilm Express jest to, że można z niego korzystać za darmo. Jest to dobre rozwiązanie dla osób początkujących, ponieważ narzędzie jest proste w obsłudze. Użytkownicy mają dostęp do bezpłatnych samouczków, które pozwolą im popracować nad swoimi umiejętnościami. Mogą również skorzystać z darmowego zestawu narzędzi VFX.
OpenShot
OpenShot działa na systemach operacyjnych Mac, Windows i Linux. Firma zapewnia, że ich narzędzie jest łatwe w obsłudze, a dostępne funkcje sprawiają, że jest to potężny edytor wideo. Program został przetłumaczony na ponad 70 języków. Warto podkreślić, że OpenShot jest dostępny za darmo i działa zgodnie z warunkami licencji GNU.
Programy do tworzenia plików PDF i grafik
Tworzenie kursów internetowych to nie tylko nagrywanie i montaż plików wideo. Warto urozmaicić produkt grafikami, czy też plikami PDF, które użytkownicy będą mogli pobrać na swoje urządzenie. Mogą być to przydatne streszczenia konkretnych lekcji lub zadania do samodzielnego wykonania. Przyjrzyjmy się programom, dzięki którym możliwe jest stworzenie takich plików.
Canva
Canva to popularne narzędzie do tworzenia różnego rodzaju graficznych projektów. Znajdziecie tam gotowe szablony CV, prezentacji, postów, relacji na social media i wiele innych motywów, które ułatwią wam wykonanie pracy. Możecie również stworzyć projekt całkowicie od podstaw. Canva oferuje zapis gotowego pliku jako png, jpg, pdf, svg, mp4 czy gif. Podstawowe funkcje są dostępne za darmo.
PowerPoint
PowerPoint to narzędzie wchodzące w skład pakietu Microsoft Office. Jest znane przede wszystkim z tego, że umożliwia przygotowanie prezentacji. Można je uatrakcyjnić dzięki dostępnej technologii 3D, która pozwala na osadzanie animacji bezpośrednio na slajdach. Tak przygotowana prezentacja może stanowić ciekawy dodatek i uzupełnienie wiedzy do kursu wideo.
Programy do pracy grupowej
Niektórzy twórcy współpracują z innymi osobami, aby wspólnie stworzyć kompleksowy kurs internetowy. Jeśli należysz do tej grupy, zapewne przyda ci się narzędzie, które umożliwia pracę w zespole. Oprócz tradycyjnych narzędzi udostępniają tablice do pracy online oraz grupowych czatów internetowych, będziecie potrzebować programu, który pozwoli wam zarządzać waszymi zadaniami.
Zarządzanie zespołem może być bardzo proste, jeśli posiadasz narzędzie łączące w sobie wiele przydatnych funkcji. Dzięki Firmbee możesz dzielić się ważnymi informacjami ze swoim teamem. Program umożliwia również przesyłanie dokumentów, zostawianie feedbacku czy delegowania zadań określonym osobom. A to wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym.
Programy do tworzenia i sprzedaży kursów
Istnieją na rynku programy, które pozwalają zorganizować i przeprowadzić szkolenia online. Poniżej przedstawiamy przykładowe narzędzia, które służą do tworzenia kursów internetowych za darmo.
Thinkific
To jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia kursów online. Dostępne funkcje pozwalają stworzyć kompleksowy produkt. Twórca może prowadzić lekcje na żywo, przeprowadzać quizy i ankiety oraz śledzić postępy swoich kursantów. Oprócz tworzenia kursów Thinkific wspiera również ich sprzedaż oraz marketing. Dostępne są trzy płatne pakiety zaczynające się od 39$/msc. Twórca może również skorzystać z darmowej wersji próbnej.
Teachable
Jedno z haseł na stronie internetowej firmy brzmi „Share what you know”. Zdanie to zachęca do stworzenia własnego kursu online. Jednak z Techable mogą również skorzystać osoby, które oferują usługi coachingowe. Podobnie jak Thinkific, Teachable oferuje trzy płatne pakiety, których ceny zaczynają się od 29$ miesięcznie. Dostępny jest również darmowy plan, który oferuje dostęp do zestawu podstawowych funkcji.
Podsumowanie
To już wszystkie najlepsze narzędzia do tworzenia kursów online, które chcieliśmy omówić. Skupiliśmy się głównie na wyszczególnieniu kategorii programów, które mogą wam się przydać w tworzeniu kursów internetowych. Rynek platform jest bardzo obszerny, dlatego warto zapoznać się z dostępnymi możliwościami.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Otwarcie likwidacji w spółce z o.o. nie zawsze musi prowadzić do zakończenia działalności spółki. Zdarza się niekiedy, że decyzja o likwidacji spółki została podjęta pospiesznie czy też w związku z trudnościami o charakterze przejściowym, które często można rozwiązać bez konieczności likwidowania podmiotu. W takich przypadkach warto wiedzieć, że istnieje możliwość wycofania się z likwidacji spółki.
Kto i kiedy powinien wypełnić druk ZBA? Gdzie można go znaleźć? Jak uzupełnić formularz krok po kroku? Te i inne informacje znajdziesz w naszym artykule.
Odszkodowanie i zadośćuczynienie często są używane zamiennie. Z prawnego punktu widzenia są to jednak dwie zupełnie różne formy rekompensaty, które pełnią inne funkcje.
W dzisiejszym świecie skuteczna prezentacja to często klucz do sukcesu – niezależnie od tego, czy prowadzisz szkolenie, przedstawiasz ofertę klientowi, czy bronisz projektu na uczelni.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo