Shopify z roku na rok staje się coraz popularniejszą platformą e-commercową. Z tego kanadyjskiego serwisu korzystają miliony osób z całego świata. Dzięki modelowi SaaS (Software-as-a-Service) sprzedawcy otrzymując dostęp tak długo, jak płacą wybrany abonament (roczny lub miesięczny). Do świata online swoje sklepy przenosi wielu przedsiębiorców, którzy oferują nie tylko produkty fizyczne. Dlatego dzisiaj omówimy jak sprzedawać produkt cyfrowy na Shopify.
Shopify umożliwia użytkownikom darmowe przetestowanie platformy przez 14 dni. Dzięki temu sprzedawca może zapoznać się z systemem oraz dostępnymi funkcjami. Praca w tym systemie nie wymaga posiadania dużej wiedzy technicznej, dlatego nawet początkujący przedsiębiorcy poradzą sobie z jego obsługą. Szczegółowe informacje dotyczące tego jak otworzyć sklep na Shopify zawarliśmy w osobnym artykule.
Tworzenie produktu i wyłączenie wysyłki produktu cyfrowego
Sprzedawcy, którzy oferują w swoim sklepie produkty cyfrowe, muszą podczas tworzenia produktu w platformie, wyłączyć jego wysyłkę. Cały proces opiera się na czterech krokach:
w panelu administracyjnym należy przejść do „Produkty” (Products),
następnie klikamy „utwórz produkt” (create a product),
w sekcji „Wysyłka” (Shipping) należy odznaczyć opcję „To jest produkt fizyczny” (This is a physical product),
na koniec naciskamy „Zapisz” (Save).
W ten sposób konsumenci podczas kupowania produktu nie będą mieli obowiązku uzupełniania adresu dostawy oraz sposobu dostawy.
Aplikacja Digital Downloads
Shopify nie posiada obecnie funkcji umożliwiającej dostarczanie produktów cyfrowych klientom. W tym celu należy pobrać odpowiednią aplikację, ze sklepu z aplikacjami (Shopify App Store).
Jednym z dostępnych rozwiązań jest Digital Downloads. To darmowa aplikacja, która pozwala na sprzedaż plików o wadze poniżej 5 GB. Na Shopify App Store posiada ona ocenę 3/5 gwiazdek oraz ponad 300 recenzji.
Dodawanie produktów cyfrowych za pomocą tej aplikacji wymaga w pierwszej kolejności utworzenia produktu, a następnie dodania załącznika cyfrowego (z pozycji aplikacji Digital Downloads) do strony szczegółów produktu.
Inną alternatywą jest np. Downloadable Digital Assets, oferująca 7-dniową darmową wersję próbną. Często podkreślanymi cechami tego rozwiązania są automatyczna dostawa produktów cyfrowych do konsumentów oraz inteligentny system pobierania, który uniemożliwia klientom dzielenie się plikami z innymi. Aplikacja posiada ocenę 5/5 gwiazdek, jednak w przeciwieństwie do poprzedniej propozycji, posiada tylko nieco ponad 40 recenzji.
Konfigurowanie szablonów e-maili
Sprzedawca, korzystający z aplikacji Digital Downloads ma możliwość skonfigurowania szablonów e-maili, dzięki czemu może w nich zawrzeć wszystkie niezbędne informacje, dzięki którym klienci nie będą mieli wątpliwości, czego oczekiwać od zamówienia. Dostępne są dwa szablony e-maili, które są powiązane z produktami cyfrowymi:
pierwszy, informujący o tym, że produkt jest gotowy do pobrania,
drugi, informujący o tym, że zakupiony produkt cyfrowy został zaktualizowany.
W celu konfiguracji szablonów maili, należy:
wejść w zakładkę „Ustawienia” → „Aplikacje i kanały sprzedaży” (Settings → Apps and sales channels),
kliknąć „Digital downloads”,
kliknąć „Otwórz aplikację” (Open app),
kliknąć „Ustawienia” (Settings),
wybrać, który szablon e-mail ma być edytowany, klikając jego nazwę,
wprowadzić zmiany,
kliknąć „Zapisz” (Save).
Limity pobrań
Sprzedawcy posiadający swój sklep w serwisie Shopify, korzystający z aplikacji Digital Downloads, mają możliwość ustalenia limitu pobrań. Ustawia się go według poniższej ścieżki:
„Ustawienia” → „Aplikacje i kanały sprzedaży” →”Digital Downloads” → „Otwórz aplikację” → wybranie konkretnego produktu cyfrowego → „Ustawienia” (przycisk przedstawiający ikonkę koła zębatego) → „Łączny limit” (Total limit) → podanie liczby, informującej ile razy klient może pobrać plik → „Prześlij” (Submit).
W przypadku zezwolenia na nieograniczoną liczbę pobrań, należy podczas ustalania limitu wpisać liczbę 0.
Zamówienie testowe
Każdy, kto sprzedaje produkty cyfrowe powinien przetestować, czy jego oferta rzeczywiście działa bez zastrzeżeń. W tym celu można złożyć zamówienie testowe, które spowoduje, że na prywatny e-mail zostanie wysłana wiadomość, taka sama jaką otrzyma potencjalny klient.
Sprzedawcy korzystający ze Shopify Payments mogą uruchomić tryb testowy. W celu wybrania tej opcji należy:
przejść do „Ustawienia”
kliknąć „Zarządzaj” w sekcji „Shopify Payments”,
wybrać opcję „Włącz tryb testowy” w sekcji „Tryb testowy”,
kliknąć „Zapisz”.
Sprzedawcy, którzy nie korzystają z Shopify Payments mogą złożyć zamówienie testowe przy użyciu fikcyjnej bramki Shopify. Więcej na ten temat można przeczytać pod tym linkiem.
Podsumowanie
Jak sprzedawać produkt cyfrowy na Shopify? Jak można zauważyć, nie jest to skomplikowany proces. Zarówno początkujący sprzedawcy, jak i zaawansowani gracze e-commerce, mogą wykorzystać platformę do oferowania produktów cyfrowych swoim klientom. Jeśli jednak serwis typu SaaS nie jest dla Ciebie, sprawdź nasz poprzedni artykuł, z którego dowiesz się, jak sprzedawać produkty cyfrowe na Etsy.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się nad darowizną samochodu wykupionego po leasingu operacyjnym? W dzisiejszym artykule opiszemy, jak do tego tematu mają się przepisy podatkowe.
W spółce z ograniczoną odpowiedzialnością zarząd odpowiada za jej reprezentację na zewnątrz, jednak w praktyce często korzysta z możliwości ustanowienia pełnomocnika lub prokurenta. O tym, jak powołać pełnomocnika w spółce z o.o. i czym się od siebie różnią poszczególne formy reprezentacji spółki, przeczytasz w poniższym artykule.
Gdy firma zmaga się z niewypłacalnością lub zagrożeniem niewypłacalnością, a upadłość nie jest rozważana jako opcja, restrukturyzacja jednoosobowej działalności gospodarczej staje się kluczowym narzędziem w walce o jej przetrwanie. Procedura ta daje przedsiębiorcy szansę na odzyskanie płynności finansowej oraz kontynuowanie działalności gospodarczej, jednocześnie unikając konsekwencji związanych z ogłoszeniem upadłości.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo