Z języka angielskiego, event oznacza wydarzenie. Od strony teoretycznej event marketingiem zajmują się m.in. nauki o komunikowaniu i mediach, ekonomia i zarządzanie, turystyka oraz nauki psychologiczne dotyczące zachowań ludzkich na imprezach masowych.
W praktyce event PR wykorzystywany jest jako jedno z narzędzi komunikacji marketingowej, polegające na organizacji różnego rodzaju wydarzeń, które mają mieć bezpośredni wpływ na realizację przez przedsiębiorstwa postawionych celów.
Podczas planowania eventu warto wziąć pod uwagę kilka znaczących punktów, które wspomogą naszą pracę oraz umożliwią nam zapanowanie nad różnorodnymi sytuacjami w trakcie trwania wydarzenia. Są to m.in.:
Eventy mogą mieć charakter wizerunkowy, charytatywny lub sprzedażowy. Mogą promować konkretne produkty, marki, usługi, a nawet idee. Dla event managera pomocna będzie zasada „5W”, która w przypadku organizacji eventu może przybrać formę następujących pytań:
What – co organizujemy?
Who – dla kogo organizowany jest event?
Where – gdzie go zorganizujemy?
When – jaki jest czas i data wydarzenia?
Why – w jakim celu organizujemy event?
Dzięki zadaniu sobie tych 5 podstawowych pytań znacząco wspomagamy wyobrażenie oraz realne założenia względem organizowanego eventu.
Podczas organizacji eventów równie przydatne może okazać się określenie za pomocą jakich działań marketingowych będziemy o nim komunikować:
ATL (above the line) – strategia działań marketingowych, która jest prowadzona w mediach tradycyjnych (radio, tv, prasa, plakaty, reklama zewnętrzna),
BTL (below the line) – działania marketingowe skierowane do konsumentów, nie będące reklamą w środkach masowego przekaz, np. ulotki, plakaty, bannery.
Eventy możemy również podzielić na poszczególne typy w zależności od celu i charakteru organizowanego wydarzenia:
Event jest doskonałym uzupełnieniem wielopoziomowej kampanii PR-owej lub marketingowej, służącej np. sprzedaży internetowej produktu, to także doskonała okazja do interakcji oraz bezpośredniej rozmowy z klientem i mediami. Eventy nastawione są na komunikacje i spotkanie się z konkretnym odbiorcą. Budują relacje, jak również wspierają kontakty partnerskie, pracownicze, integrują i łączą.
Zastanawiasz się co to jest i kogo dotyczy system kaucyjny? W dzisiejszym artykule zajmiemy się…
Utrata faktury czy jej zniszczenie stanowią nadzwyczajne zdarzenia losowe, które są niemożliwe do przewidzenia. Dlatego…
W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…
Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…
W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…
Ludzie od zarania dziejów wykorzystywali obrazy w swojej komunikacji. Czy to malowidła w jaskiniach tworzone…