Gdzie zamieszczać bezpłatne ogłoszenia o pracę, a z jakich portali korzystać jeśli zależy nam na czasie i szybkim znalezieniu pracownika? Przeczytaj artykuł i poznaj najlepsze sposoby na dotarcie do wartościowych kandydatów.
Chcąc znaleźć odpowiednich pracowników na dane stanowisko, kluczowy jest wybór kanałów dotarcia do kandydatów. Inne portale są dedykowane programistom, inne marketingowcom, inne doświadczonym menadżerom a inne osobom, które szukają pierwszej pracy w zawodzie – np. studenci czy absolwenci. Wybierając sposób dotarcia do kandydatów, należy też ustalić budżet, który możemy na to przeznaczyć oraz czas przewidziany na rekrutację – czy zależy nam na szybkim znalezieniu nowego pracownika, czy nie jest to priorytetem.
Gdzie zamieszczać ogłoszenia o pracę:
Oferta pracy w social mediach
Coraz więcej firm decyduje się na publikowanie ofert pracy w mediach społecznościowych, co umożliwia duże zasięgi i dotarcie do dużej liczby potencjalnych kandydatów. Jest to też darmowa metoda publikacji ogłoszeń.
Poza LinkedInem specjalizującym się w kontaktach zawodowo-biznesowych, oferty pracy publikowane są już także na Facebooku czy Instagramie. Można umieszczać je na fanpage’u firmy jako post lub story, które mogą wyświetlać się przypadkowym obserwatorom. Z jednej strony zwiększa to zasięgi, z drugiej jednak może skutkować zbyt dużym napływem aplikacji od niekompetentnych kandydatów.
Drugą możliwością jest opublikowanie ogłoszenia w dedykowanej grupie: z ofertami lokalnymi, z ofertami z konkretnej branży np. dla HRowców, marketingowców czy programistów. Zwiększa to szanse na dotarcie do osób faktycznie zainteresowanych ofertą, a przy tym wykwalifikowanych i kompetentnych.
Publikowanie ofert pracy w social mediach umożliwia również wykupienie reklamy zwiększającej zasięg i dającej pewność, że ogłoszenie nie zniknie między innymi licznymi ofertami na rynku. Dodatkowym atutem tego sposobu szukania pracownika jest pozyskanie informacji na temat kandydata w łatwy i szybki sposób – ukończone szkoły i uczelnie, poprzednia lub aktualna praca, zainteresowania – o ile skontaktuje się z nami bezpośrednio przez social media.
Oferta pracy na dedykowanym portalu
Inną formą dotarcia do kandydatów jest publikacja ogłoszenia na popularnych portalach z ofertami pracy. Mogą to być ogólne portale z ofertami pracy w różnych branżach jak np. praca.pl, infopraca.pl, aplikuj.pl, jober.pl, goldenline, szukampracy.pl, indeed.pl czy gowork.pl.
Jednym z najpopularniejszych polskich portali jest https://www.pracuj.pl/, gdzie poza samymi ofertami pracy kandydaci mogą skorzystać z kreatora CV, sprawdzić średnie zarobki na danych stanowiskach, przejrzeć profile pracodawców czy skorzystać z dostępnych porad dotyczących między innymi napisania listu motywacyjnego, przebiegu rozmowy rekrutacyjnej czy rozwoju kariery. Kandydat może więc nie tylko zaaplikować na wybrane ogłoszenie, ale też przygotować się do całego procesu rekrutacji.
Poszukując specjalisty warto skorzystać z portalu dedykowanego danej branży, jak np. rocketjobs.pl dla marketingowców, linguajob.pl dla specjalistów językowych czy fachpraca.pl dla fachowców.
Wielu portali doczekali się też specjaliści IT. Do najbardziej znanych należą: JustJoin IT, No Fluff Jobs, Bulldog Job, Mind Workers, The Protocol IT, Teamquest, Pracuj w IT. Z kolei poszukując studentów, absolwentów i młodych specjalistów można zmieścić ofertę na portalu absolvent.pl lub w biurach karier zlokalizowanych na uczelniach wyższych.
Zlecenie rekrutacji zewnętrznej firmie
Dobrym wyborem dla dużych firm, które nie mają ograniczonego budżetu na znalezienie nowego pracownika, jest skorzystanie z usług firmy rekrutacyjnej. Pośredniczy ona w procesie rekrutacji między pracodawcą a kandydatem.
Szczególnie warto zdecydować się na ten sposób rekrutacji jeśli szukamy wysokiej klasy specjalisty z doświadczeniem i określonymi kompetencjami oraz jeśli zależy nam na czasie. Będzie to droższa opcja niż wykorzystanie portali z ofertami pracy, ale proces przebiegnie szybciej i będziemy mieć pewność co do kandydata, jego kompetencji i doświadczenia.
Multiposting
Aby pozyskać wiele aplikacji od kompetentnych kandydatów z branży, należy rozplanować publikowanie ofert, sprawdzić, które portale w danym momencie są najpopularniejsze, jaki jest koszt publikacji oferty i czy mieści się w rekrutacyjnym budżecie oraz rozważyć skorzystanie z programu do zarządzania aplikacjami. Pomocny może okazać się multiposting, czyli zautomatyzowanie umieszczania ofert pracy w wielu miejscach. Pozwala on zaoszczędzić czas rekrutera i sprawnie zarządzać procesami rekrutacyjnymi.
Przy pomocy takiego ATS (Applicant Tracking System) rekruter może jednocześnie publikować tę samą ofertę na firmowej stronie, na portalach z ofertami pracy, uczelnianych stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Korzyści dla firmy to dodatkowa oszczędność czasu i pieniędzy, mniejszy wysiłek działu HR i większy zasięg publikacji, skutkujący większą efektywnością procesu poprzez dotarcie do większej liczby kandydatów. Pozwala to na przyspieszenie całego procesu i szybkie obsadzenie stanowiska.
Kanały dotarcia do kandydatów należy ustalić w oparciu o dane stanowisko i wymagane na nim kwalifikacje, budżet firmy oraz czas dostępny na znalezienie nowego pracownika. Warto też wesprzeć się systemami ATS, które ułatwią, usprawnią i przyspieszą proces rekrutacji.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Czym jest multiposting?
Automatyczne umieszczanie ofert pracy w wielu miejscach naraz.
Czym jest ATS (Applicant Tracking System)?
ATS to system elektronicznego wspomagania rekrutacji. Pozwala uporządkować proces zarządzania rekrutacją i bazą kandydatów.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
AI w customer service to już nie eksperyment, ale nowy standard. Zamiast czekać w nieskończoność na połączenie z konsultantem, klienci coraz częściej rozmawiają z botem, który odpowiada natychmiast, o każdej porze dnia i nocy. W tym artykule pokażemy, jak sztuczna inteligencja zmienia podejście do obsługi klienta – szybciej, sprawniej i z większym komfortem po obu stronach.
Zamierzasz otworzyć sklep internetowy? Czas zastanowić się, jak to zrobić i odpowiedzieć na szalenie ważne pytanie: jaką platformę e-commerce wybrać dla swojego e-sklepu – WooCommerce, Shopify, a może PrestaShop? Decyzja wpłynie na koszty, wygodę zarządzania i możliwości rozwoju biznesu. Aby podjąć najlepszą decyzję, warto przeanalizować najważniejsze aspekty.
Kto i kiedy powinien wypełnić druk ZBA? Gdzie można go znaleźć? Jak uzupełnić formularz krok po kroku? Te i inne informacje znajdziesz w naszym artykule.
Chcesz kogoś upoważnić do podpisywania deklaracji składanych elektronicznie do urzędu skarbowego? W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak wysłać UPL-1 za pośrednictwem Profilu Zaufanego.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo