Google Shopping – jak wykorzystać kampanie produktowe w zwiększeniu sprzedaży?
Google, które nie ma sobie równych, jeśli chodzi o rynek internetowego wyszukiwania i – wydawałoby się – na żadnym innym, od jakiegoś już czasu nie ustaje w wysiłkach, które wymierzone są w Amazona. Google Shopping jest głównym frontem tej przybierającej na sile konkurencji.
Google, które nie ma sobie równych, jeśli chodzi o rynek internetowego wyszukiwania i – wydawałoby się – na żadnym innym, od jakiegoś już czasu nie ustaje w wysiłkach, które wymierzone są w Amazona. Google Shopping jest głównym frontem tej przybierającej na sile konkurencji.
Google Shopping jako alternatywa dla Amazona
Google jest punktem wyjścia do wyszukiwania informacji w internecie, ale – jeśli chodzi o zakupy – większość, a zwłaszcza w USA – zwraca się najpierw do Amazona. Dzięki temu to właśnie Amazon dysponuje potężnym arsenałem danych obrazujących intencje zakupowe, które – potencjalnie – mogą pomóc w skuteczniejszym targetowaniu reklam. A to już zagrożenie dla motoru, który napędza główny biznes Google.
Pod koniec czerwca, Google ogłosił rozpoczęcie programu pilotażowego, który eliminuje prowizje dla sprzedawców za zakupy dokonywane bezpośrednio przez Google Shopping. Na razie program obejmuje tylko użytkowników w USA, ale – bez względu na to – ten ruch jest bardzo znamienny. Oferowanie dostępu do platformy zakupowej za darmo ma bowiem pomóc Google rozszerzeniu katalogu produktów i skuteczniejszym konkurowaniu z Amazonem. Według Marketplace Pulse, Zakupy Google miały około 3700 sklepów i innych sprzedawców zarejestrowanych na koniec 2019 roku, co w porównaniu z trzema milionami aktywnych sprzedawców na Amazon.com, nie jest imponującym wynikiem.
Zmiana nie jest jednak przypadkowa. Oprócz ambicji Google i potencjalnego zagrożenia ze strony Amazona jest jeszcze COVID-19. Pandemia przyspieszyła przejście sprzedawców do e-commerce o około 5 lat, a Amazon, który dla wielu z nich stał się “być albo nie być”, ze swoich zysków rezygnować nie zamierza.
Co to są Zakupy Google?
Google Shopping, czyli Zakupy Google, to platforma, która umożliwia konsumentom wyszukiwanie i porównywanie konkretnych produktów, a firmom e-commerce wyświetlanie miniatur ich zdjęć i podstawowych informacji zakupowych, takich jak opis, aktualna cena czy szczegóły dotyczące dostępności.
Google Shopping pomaga więc docierać do konsumentów, którzy mają sprecyzowaną potrzebę zakupową i aktywnie poszukują miejsca, gdzie – na najlepszych warunkach – mogą ją zrealizować. System działa więc jak połączenie Google Ads (z tym że bazuje na contencie wizualnym) z platformą zakupową. Użytkownik ogląda miniatury produktów, co pomaga przyciągnąć jego uwagę, a załączone informacje – pozwalają mu porównać daną ofertą z innymi, również widocznymi na platformie.
Kampanie Google Shopping pojawiają się na szczycie wyników wyszukiwania, przed reklamami Google Ads i przed wynikami organicznymi.
Powiązanie sklepu internetowego z Zakupami Google jest bezpłatne; sprzedawcy płacą za kliknięcie lub za dokonanie transakcji.
Jak skonfigurować konto i zacząć sprzedawać w Google Shopping?
Sprzedawcy internetowi przesyłają kanały (tzw. feedy) zawierające informacje o produktach do platformy Zakupów Google, co gwarantuje, że użytkownik korzystający z tej platformy zawsze widzi aktualną cenę, ofertę i informacje o dostępności.
Google ma jednak bardzo sprecyzowane wymagania dotyczące jakości reklam produktowych i ich przestrzeganie jest kluczowe. Trzeba bowiem pamiętać, że może on w każdej chwili zawiesić konta, których reklamy nie spełniają standardów.
Zarządzać kampaniami można za pośrednictwem panelu Google Merchant Center.
Warto pamiętać o atrakcyjnych obrazach, konkurencyjnych cenach, tytułach i opisach, w których pojawią się odpowiednie słowa kluczowe. Wszystkie te i inne informacje, takie jak ID produktu, jego opis, linki prowadzące do strony sprzedażowej, itd. powinny zostać zawarte w pliku produktowym (zobacz instrukcję: Support Google). Dzięki integracji z Google Merchant Center, a taką możliwość ma większość najbardziej znanych platform sprzedażowych, w łatwy sposób można zarządzać plikiem produktowym.
Korzystając z Google Shopping sprzedawcy mają również możliwość, zareklamowania swoich produktów przy materiałach wideo. Wtedy stosowany jest model rozliczeń w oparciu CPV, czyli płacimy za obejrzenie filmu.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W tym roku NiuCon powraca z jeszcze większym rozmachem: nowe atrakcje, setki stoisk wystawców oraz konkursy, warsztaty i pokazy, które na długo zostaną w pamięci uczestników, goście specjalni z Japonii i Europy, a także IFIRMA w roli partnera wydarzenia. To idealna okazja, by zanurzyć się w świat japońskich inspiracji i poczuć się częścią międzynarodowej społeczności fanów kultury otaku.
We wrześniu 2024 rozpoczął się szósty nabór wniosków na dopłaty w ramach programu Mój Prąd z budżetem 400 mln zł. Ze względu na duże zainteresowanie dotacjami budżet programu został zwiększony do 1,25 mld zł oraz przedłużony do marca 2025! Sprawdź, na czym polega dofinansowanie z programu Mój Prąd, oraz kto i na co może je uzyskać w 2025 roku!
Obecnie wiele osób ma wątpliwości, jakie działania mogą prowadzić do utraty prawa do zasiłku chorobowego. Aby je rozwiać, w rządzie pojawił się projekt, który ma na celu m.in. doprecyzowanie zasad utraty prawa do zasiłku chorobowego, wprowadzenie regulacji dotyczących przebywania poza granicami RP w okresie zwolnienia lekarskiego oraz możliwości świadczenia pracy u jednego pracodawcy, podczas gdy zwolnienie dotyczy innego. Sprawdź szczegóły planowanych zmian w L4 w 2024 roku!
Czy wiesz, że aż 65% firm, które tworzą persony, osiąga wyższy ROI z kampanii marketingowych? Poznanie idealnego klienta to dziś nie wybór, a prawdziwa konieczność. Jeżeli chcesz tworzyć skuteczne kampanie, lepiej dopasowane oferty i treści, które angażują – musisz poznać swoją personę, a nasz artykuł Ci w tym pomoże.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo