Rejestracja do MOSS

Jak zarejestrować się do MOSS?

Rejestracja do MOSS odbywa się przy pomocy formularza VIU-R, który został opublikowany na stronach Ministerstwa Finansów w zakładce e-deklaracje (link do strony).

Przesłanie dokumentu możliwe jest wyłącznie drogą elektroniczną, z użyciem podpisu kwalifikowanego. Przedsiębiorcy, którzy nie posiadają podpisu kwalifikowanego, mogą upoważnić do wysłania zgłoszenia posiadacza takiego podpisu.

Użytkownicy serwisu ifirma.pl mogą zlecić wysłanie zgłoszenia rejestracyjnego za naszym pośrednictwem.

W tym celu prosimy o:

    1. Pobranie formularza VIU-R ze strony Ministerstwa Finansów (link).

    2. Prawidłowe wypełnienie formularza zgodnie z opisem.

    3. Złożenie do właściwego urzędu skarbowego pełnomocnictwa zgodnie z art. 138e Ordynacji podatkowej umożliwiającego wypełnianie, podpisywanie i składanie zgłoszeń rejestracyjnych i aktualizacyjnych VIU-R.

    4. Dokonanie opłaty skarbowej od pełnomocnictwa do właściwego urzędu miasta lub gminy.

Wzór oraz dodatkowe informacje na temat pełnomocnictwa dostępne są po kontakcie z naszym Biurem Obsługi Klienta (mail: bok@ifirma.pl).