Strategia reklamowa dla Google Shopping – jak zwiększyć sprzedaż?

Wysoka widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarkach pozwala w wyjątkowo efektywny sposób pozyskać docelową grupę klientów. Google Shopping to innowacyjne rozwiązanie dedykowane właścicielom sklepów online, które już z poziomu wyników wyszukiwania udostępnia informacje o produktach i sprzedaje, generując dochody. Prawidłowe zoptymalizowanie tego typu promocji ma szanse przynieść realne zyski w niedługim odstępie czasowym. Na czym dokładnie polega więc kampania reklamowa Google Shopping?

Google Shopping – co to jest?

Google Shopping, znane również jako Zakupy Google to usługa produktowa, dzięki której można w czytelny sposób zaprezentować ofertę swojego sklepu internetowego. Odbiorcą takiej reklamy są klienci poszukujący produktu dostępnego w naszym sklepie online. Po wpisaniu nazwy i marki danego artykułu w wyszukiwarkę internauta otrzymuje zdjęcie produktu wraz z ceną oraz linkiem automatycznie przenoszącym do sklepu.

Kampania reklamowa Google Shopping wyświetlana jest na samej górze wyników wyszukiwania, przed płatnymi reklamami i organicznymi wynikami. Z pewnością dużą zaletą takiego rozwiązania jest wygodne przeglądanie wyników na wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych.

Do kogo skierowana jest usługa Google Shopping?

Usługa Zakupy Google dedykowana jest wszystkim przedsiębiorcom, którzy posiadają własne sklepy internetowe bez względu na specyfikę ich branży. Za jej pomocą można więc sprzedawać typowe artykuły fizyczne, jak i produkty niematerialne np. oprogramowania. Warto jednak zauważyć, że tak jak w przypadku kampanii Google Ads, tej formy promocji nie da się wykorzystać do reklamowania alkoholi i leków.

Jak uruchomić konto w Google Merchant Center?

Aby rozpocząć proces kreacji kampanii produktowej Google Shopping należy założyć konto na platformie Google Merchant Center, przygotować własny sklep internetowy wraz z informacjami o oferowanych produktach oraz zainstalować certyfikat SSL.

Po sfinalizowaniu rejestracji i stworzeniu indywidualnego konta sklepu trzeba je jeszcze dodatkowo połączyć z kontem Google Ads. Po ich właściwym sparowaniu można już rozpocząć budowę własnej kampanii produktowej, dostosowywać wyświetlaną reklamę do poszczególnych produktów, a także zarządzać konkretnymi stawkami. Usługa Zakupy Google pozwala też na bieżące obserwowanie skuteczności podjętej kampanii oraz przeprowadzanie optymalizacji.

W jaki sposób przygotować efektywną kampanię produktową Google Shopping?

Planowanie kampanii produktowej Google Shopping należy rozpocząć od opracowania konkretnej strategii dostosowanej do specyfiki danej branży. Na początku trzeba zadbać o przygotowanie precyzyjnych opisów oraz wysokiej jakości zdjęć artykułów.

Aby przyciągnąć konkretnych klientów poszukujących artykułów z naszej oferty, należy pamiętać o skrupulatnym opracowaniu listy z informacjami na temat produktów dostępnych w sklepie. Na tych bowiem danych w głównej mierze bazują wyniki wyszukiwań Zakupów Google.

Dla powodzenia kampanii produktowej Google Shopping, a tym samym zwiększenia samej sprzedaży, warto zainwestować w większe stawki, które odpłacają się wysokim wskaźnikiem konwersji, co oznacza, że przynoszą realne zyski. Powinno się również wyeliminować wszelkie niepasujące frazy i słowa kluczowe, dzięki czemu można zapewnić lepsze pozycje w wynikach wyszukiwań dostosowane do specyfiki danego segmentu.

Kampania reklamowa Google Shopping uznawana jest za jedno z najskuteczniejszych rozwiązań pozwalających efektywnie wypromować produkty w branży e-commerce. Tego typu formy promocji wyróżniają się wyższymi współczynnikami klikalności (CTR), niż inne stosowane metody reklamowe wyświetlane w wyszukiwarkach. Właściciele sklepów, którzy zdecydują się skorzystać z usługi Zakupy Google, mogą też liczyć na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie znaczącego wzrostu sprzedaży produktów.

Przeczytaj również: Biznesplan dla e-commerce: jak zbudować, wdrożyć i zacząć zarabiać na sklepie online

 
▲ wróć na początek

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań