Strategia reklamowa dla Google Shopping - omówione zagadnienia:
Wysoka widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarkach pozwala w wyjątkowo efektywny sposób pozyskać docelową grupę klientów. Google Shopping to innowacyjne rozwiązanie dedykowane właścicielom sklepów online, które już z poziomu wyników wyszukiwania udostępnia informacje o produktach i sprzedaje, generując dochody. Prawidłowe zoptymalizowanie tego typu promocji ma szanse przynieść realne zyski w niedługim odstępie czasowym. Jak więc stworzyć dobrą strategię reklamową dla Google Shopping?
Google Shopping – co to jest?
Google Shopping, znane również jako Zakupy Google to usługa produktowa, dzięki której można w czytelny sposób zaprezentować ofertę swojego sklepu internetowego. Odbiorcą takiej reklamy są klienci poszukujący produktu dostępnego w naszym sklepie online. Po wpisaniu nazwy i marki danego artykułu w wyszukiwarkę internauta otrzymuje zdjęcie produktu wraz z ceną oraz linkiem automatycznie przenoszącym do sklepu.
Kampania reklamowa Google Shopping wyświetlana jest na samej górze wyników wyszukiwania, przed płatnymi reklamami i organicznymi wynikami. Z pewnością dużą zaletą takiego rozwiązania jest wygodne przeglądanie wyników na wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych.
Do kogo skierowana jest usługa Google Shopping?
Usługa Zakupy Google dedykowana jest wszystkim przedsiębiorcom, którzy posiadają własne sklepy internetowe bez względu na specyfikę ich branży. Za jej pomocą można więc sprzedawać typowe artykuły fizyczne, jak i produkty niematerialne np. oprogramowania. Warto jednak zauważyć, że tak jak w przypadku kampanii Google Ads, tej formy promocji nie da się wykorzystać do reklamowania alkoholi i leków.
Jak uruchomić konto w Google Merchant Center?
Aby rozpocząć proces kreacji kampanii produktowej Google Shopping należy założyć konto na platformie Google Merchant Center, przygotować własny sklep internetowy wraz z informacjami o oferowanych produktach oraz zainstalować certyfikat SSL.
Google Merchant Center to narzędzie, które zawiera podstawowe dane o sklepach i pozwala zarządzać listą produktów dostępnych w ofercie.
Po sfinalizowaniu rejestracji i stworzeniu indywidualnego konta sklepu trzeba je jeszcze dodatkowo połączyć z kontem Google Ads. Po ich właściwym sparowaniu można już rozpocząć budowę własnej kampanii produktowej, dostosowywać wyświetlaną reklamę do poszczególnych produktów, a także zarządzać konkretnymi stawkami. Usługa Zakupy Google pozwala też na bieżące obserwowanie skuteczności podjętej kampanii oraz przeprowadzanie optymalizacji.
W jaki sposób przygotować efektywną kampanię produktową Google Shopping?
Planowanie kampanii produktowej Google Shopping należy rozpocząć od opracowania konkretnej strategii dostosowanej do specyfiki danej branży. Na początku trzeba zadbać o przygotowanie precyzyjnych opisów oraz wysokiej jakości zdjęć artykułów.
Aby przyciągnąć konkretnych klientów poszukujących artykułów z naszej oferty, należy pamiętać o skrupulatnym opracowaniu listy z informacjami na temat produktów dostępnych w sklepie. Na tych bowiem danych w głównej mierze bazują wyniki wyszukiwań Zakupów Google.
Dla powodzenia kampanii produktowej Google Shopping, a tym samym zwiększenia samej sprzedaży, warto zainwestować w większe stawki, które odpłacają się wysokim wskaźnikiem konwersji, co oznacza, że przynoszą realne zyski. Powinno się również wyeliminować wszelkie niepasujące frazy i słowa kluczowe, dzięki czemu można zapewnić lepsze pozycje w wynikach wyszukiwań dostosowane do specyfiki danego segmentu.
Kampania reklamowa Google Shopping uznawana jest za jedno z najskuteczniejszych rozwiązań pozwalających efektywnie wypromować produkty w branży e-commerce. Tego typu formy promocji wyróżniają się wyższymi współczynnikami klikalności (CTR), niż inne stosowane metody reklamowe wyświetlane w wyszukiwarkach. Właściciele sklepów, którzy zdecydują się skorzystać z usługi Zakupy Google, mogą też liczyć na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie znaczącego wzrostu sprzedaży produktów.
Podziel się z innymi: