To pytanie przyświeca wielu domorosłym marzycielom, chcącym otworzyć własną działalność gospodarczą. Bardzo często wielkie plany i strategie palą na panewce: w gąszczu tysięcy przedsiębiorstw przekonujemy się, iż wszystkie pomysły zostały zrealizowane już wcześniej. Czy aby na pewno?
Planujesz założenie firmy?
Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
Jaką firmę założyć – trendy na 2024 rok
Znając globalne trendy i uwarunkowania możemy przewidzieć to, co będzie generowało największy popyt w nadchodzącym okresie. Eksperci analizujący sytuację ekonomiczną, przekonują, iż popyt na usługi zdalne będzie bezsprzecznie rósł – także w 2024 roku. Ma to związek z nieustającą tendencją do informatyzowania wielu branż usługowo-handlowych. Sprzedaż w coraz większej mierze transferuje się do sieci, a takie rozwiązania, jak automatyzacja poszczególnych procesów, analiza danych czy zaawansowane platformy cyfrowe stają się podstawą efektywnego biznesu.
Więcej uwagi poświęca się również idei zrównoważonego rozwoju. Wzrost świadomości ekologicznej konsumentów spowodował, że współcześnie liczne firmy dążą do wprowadzenia bardziej ekologicznych produktów, które umożliwią redukcję emisji oraz zużycia surowców, jednocześnie pozwalając na zaoszczędzenie energii. W ten sposób, dbając o środowisko, równolegle przedsiębiorcy są w stanie zwiększyć własną konkurencyjność na rynku poprzez zdobywanie zaufania troszczących się o te aspekty klientów.
W 2024 roku warto postawić również na indywidualne podejście do konsumentów, którzy coraz mocniej cenią sobie możliwość personalizacji poszczególnych ofert. Tym samym, to właśnie doświadczenia klienta i jego poziom satysfakcji stają się istotnym wyznacznikiem biznesowego potencjału całej firmy. Dlatego też przydatne mogą się okazać inwestycje w wszelkiego rodzaju narzędzia analityczne, które pozwolą lepiej zrozumieć konkretne potrzeby odbiorców, ułatwiając dostarczenie im jak najbardziej wyjątkowych i spersonalizowanych wrażeń.
Co otworzyć swojego w 2024, by mieć szansę na zaistnienie na rynku sprzedażowym? Przedstawiamy 5 pomysłów na to, jaki biznes otworzyć.
Sprzedaż produktów online – dropshipping
Masz pomysł na biznes w internecie, ale przeraża Cię cały proces logistyczny, jaki będzie związany z realizacją zamówień? W modelu dropshippingowym cała odpowiedzialność za wysyłkę towaru stoi po stronie dostawcy, nie zaś sklepu internetowego. To niezwykle prosty i szybki sposób na założenie swojego sklepu online. Korzystając z dropshippingu nie musimy się martwić o: wysokie koszty wejścia, magazynowanie produktów, wysyłkę towarów. Wszystkie obowiązki z tym związane będą leżeć po stronie producenta produktów, sprzedawanych na naszej witrynie.
Tutaj pisaliśmy więcej o dropshippingu: Dropshipping – sprzedaż przez internet. Modele, ryzko, rozliczenia.
Usługi freelancingowe
Dobry freelancer musi charakteryzować się spostrzegawczością, ponadprzeciętną kreatywnością i powinien posiadać dużo wolnego czasu. Jeśli spełniasz te cechy, to możesz spróbować swoich sił jako wolny strzelec. Freelancerzy są rozchwytywani na rynku internetowym – poszukuje się grafików komputerowych, copywriterów, tłumaczy czy projektantów aplikacji mobilnych. To z pewnością jeden z najbardziej przyszłościowych zawodów w sferze zarabiania w sieci.
Kilka porad na start:
- Skąd brać zlecenia dla freelancerów – najpopularniejsze serwisy.
- Jak wypromować portfolio freelancera?
- Freelance. Jak wyceniać swoją pracę?
Sprzedawanie swojej wiedzy – sposobem na to, jaki biznes otworzyć w domu
Być może istnieje jakaś dziedzina, w której jesteś ekspertem? Jeśli tak, to swoje doświadczenia, przemyślenia oraz wiedzę możesz sprzedać w formie produktów cyfrowych. E-learining jest niezwykle rozwijającą się branżą, coraz bardziej docenianą także w systemie nauczania. Twórz podcasty, artykuły naukowe. Profesjonalna wiedza w formie kursów, szkoleń czy eksperckich materiałów wideo może być świetnym sposobem na biznes w 2024 roku.
Zanim zaczniesz nagrywać:
Doradztwo podatkowe i usługi księgowe
Nowelizacje, dodatkowe regulacje oraz złożone przepisy prawne związane z prowadzeniem firmy, to dla wielu przedsiębiorców prawdziwe utrapienie. Liczne zmiany w tym obszarze sprawiają, że przeciętny założyciel biznesu nie jest w stanie nieustannie ich wszystkich śledzić na bieżąco, a co dopiero dogłębnie zrozumieć i właściwie ukierunkować własne działania na rynku. Dlatego też współcześnie coraz większą popularnością cieszy się korzystanie ze wsparcia specjalistów, którzy zagwarantują profesjonalne doradztwo podatkowe oraz usługi księgowe.
Współcześnie ciekawą alternatywą dla wyszkolonych księgowych jest więc założenie biura rachunkowego, które można prowadzić nawet z domu, co wynika z minimalizacji konieczności utrzymywania osobistego kontaktu z klientem. Coraz więcej usług tego typu przenosi się do wirtualnego świata, ułatwiając zarówno pracę księgowych, jak i samo przyjmowanie pomocy przez osoby zgłaszające się do nich z określonym problemem.
Usługi marketingowe
Nie jest nowością stwierdzenie, że racjonalnie prowadzone działania marketingowe mogą wznieść firmę na prawdziwe wyżyny biznesowe. Dlatego też jest to niezwykle istotny aspekt dla przedsiębiorców obracających się w różnego rodzaju branżach. Jednak skomplikowane mechanizmy rynkowe czasami uniemożliwiają niewystarczająco doświadczonym osobom skuteczne wprowadzenie efektywnej strategii marketingowej. W takich sytuacjach najczęstszym rozwiązaniem jest zaczerpnięcie pomocy w tej dziedzinie od wyszkolonych profesjonalistów.
Pozycjonowanie stron internetowych, copywriting, kampanie w mediach społecznościowych, projektowanie witryn czy optymalizacja pod kątem SEO – stają się obecnie coraz częściej poszukiwanymi usługami na silnie konkurencyjnym rynku, stwarzając jednocześnie duże pole do kreatywnego rozwoju osób zajmujących się tego rodzaju zadaniami. Dlatego też w 2024 roku warto rozważyć założenie agencji marketingowej, jednocześnie otwierając się na realizację danych strategii marketingowych również online.