Aktualności

Prowadzenie biznesu na YouTube: YouTube Studio

Kolejnym narzędziem, które ma ułatwić dodawanie i zarządzanie materiałami wideo, marketingiem i relacjami z widzami, jest udoskonalone właśnie YouTube Studio. Jak z niego korzystać? Jaką funkcjonalność oferuje? Jak sprawnie dodać film przy jego pomocy?

YouTube Creator Studio – najważniejsze elementy

Z YouTube Studio możesz korzystać zarówno z poziomu swojej przeglądarki internetowej, jak i ściągając specjalnie przygotowaną aplikacją na platformy mobilne. Pulpit pojawiający się po zalogowaniu zawiera najważniejsze informacje dotyczące kanału, m.in. statystyki, przydatne pomysły, nowości i komentarze. Po lewej stronie znajduje się menu, w którym łatwo można znaleźć odnośniki do najpotrzebniejszych funkcji, m.in.:

  • Panel – zawierający podstawowe elementy dotyczące Twojego kanału (m.in. wymienione statystyki, propozycje, komentarze i sugestie),
  • Treści – znajdziesz tam dodane materiały wideo i transmisje live,
  • Playlisty – jeśli utworzyłeś playlisty na swoim kanale, to właśnie tu możesz nimi zarządzać,
  • Statystyki – szczegółowe statystyki dotyczące wyświetleń każdego z dodanych filmów, również w czasie rzeczywistym, najpopularniejsze materiały, zasięg, źródło wizyt, czas oglądania, zaangażowanie widzów i dane dotyczące odbiorców,
  • Komentarze – wygodnie narzędzie do zarządzania i odpowiadania na komentarze użytkowników platformy, a także na wzmianki dotyczące wstawianych przez Ciebie materiałów,
  • Napisy – pozwala na dodanie i zarządzanie opcjonalnymi napisami do filmów w wielu językach (również na ich edycję i dodawanie wersji roboczej przed opublikowaniem),
  • Prawa autorskie – to właśnie z tego miejsca możesz ubiegać się o usunięcie nielegalnie wykorzystanych fragmentów Twojej twórczości, a także obserwować realizację dotychczasowych próśb,
  • Zarabianie – chyba najważniejsza opcja na całym studio YouTube dla osób, które traktują platformę jako sposób na prowadzenie biznesu. By móc korzystać z tej opcji, musisz zgromadzić co najmniej 1000 subskrybentów – dowiesz się tam więcej o tym, jakie treści generują najwięcej zysków, ile czasu były oglądane Twoje treści i czy masz jakieś ostrzeżenia o naruszeniu wytycznych dla społeczności (co może mieć wpływ na monetyzację kanału),
  • Dostosowywanie – tu ustawisz układ kanału, zdjęcie, baner czy znak wodny, dodasz podstawowe informacje, opis kanału na yt czy zwiastun dla tych, którzy jeszcze go nie subskrybują,
  • Biblioteka audio – dostępną tam zawartość (zarówno muzykę, jak i efekty dźwiękowe) możesz bezpłatnie i bez ograniczeń wykorzystywać w dodawanych przez siebie materiałach – również tych, na których zarabiasz.

Dodawanie filmów

Platforma bardzo uprościła sposób dodawania filmów na kanał – można to zrobić bezpośrednio z poziomu pulpitu widocznego po zalogowaniu (lewy górny róg – ikonka „Prześlij filmy” lub przycisk „Utwórz”, skąd można rozpocząć bezpośrednią relację na żywo lub dodać film). 

Najłatwiejszym sposobem na załadowanie kolejnego filmu będzie metoda „przeciągnij i upuść”, pozwalająca na załadowanie wideo bezpośrednio przeciągając go z pulpitu lub folderu z filmami na swoim komputerze. Pojawią się wówczas opcje związane z publikacją materiału – takie jak tytuł, opis, tagi, miniatura filmu, możesz również bezpośrednio dodać go do playlisty.

Niezbędne będzie także określenie grupy odbiorców (zwłaszcza określenie czy jest odpowiedni dla niepełnoletnich).

Po kliknięciu przycisku Dalej naszym oczom ukażą się opcje związane z monetyzacją kanału (jeśli spełnia on minimalne wymagania).

Po zaznaczeniu opcji zarabiania na filmie ukażą się szczegóły związane z umiejscowieniem reklam. Na kolejnym ekranie można ustawić ekrany końcowe i karty wyświetlające się podczas prezentacji materiału. Następnie, w dziale „widoczność” możesz ustalić, czy ma on być widoczny dla wszystkich, niepubliczny czy prywatny.

Możesz również zdecydować, kiedy dokładnie film stanie się dostępy na kanale – opcja szczególnie przydatna dla tych twórców, którzy mają regularne audycje o stałej porze.

Co jeszcze warto wiedzieć o używaniu YouTube Studio?

Przygotowane przez Google narzędzie ułatwiające pracę twórcom pozwala na łatwe zarządzanie dodanymi na kanał treściami – filmy możesz z łatwością segregować według popularności, interakcji, przyniesionego dochodu czy ilości komentarzy. Pozwala to na analizowanie, które z nich przynoszą najlepsze rezultaty i lepiej dostosowywać materiał do odbiorców.

Po kliknięciu w dany film uzyskasz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących Twoich widzów.  W dziale „Treść” łatwo możesz edytować ustawienia dodanych uprzednio filmów, a nawet je stamtąd usunąć – pamiętaj jednak, że raz usuniętych filmów nie da się odzyskać, dlatego dobrze przemyśl, zanim zdecydujesz się na taki krok.

Doskonałym uzupełnieniem platformy YouTube Studio dla twórców jest dostępna na systemy mobilne aplikacja, która co prawda ma nieco ograniczoną funkcjonalność, ale w zamian umożliwia odpowiadanie na komentarze, edytowanie szczegółów wideo i analizowanie statystyk z poziomu telefonu czy tabletu.

YouTube Studio – doskonałe narzędzie dla twórców!

Twórcy platformy YouTube stworzyli narzędzie, które naprawdę ułatwia pracę osobom zajmującym się tworzeniem treści. Dostępne ustawienia i rozbudowany panel administracyjny czynią prowadzenie biznesu na najpopularniejszej platformie wideo jeszcze łatwiejszym. Warto się z nim zapoznać, ponieważ umożliwia jeszcze pełniejsze wykorzystanie oferowanych przez platformę opcji i ustawień.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

3 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

3 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

3 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

3 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

3 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

4 dni temu