AI

Personalizacja a kanały komunikacji z klientem e-commerce w nowej erze AI

Personalizacja a kanały komunikacji z klientem w dobie AI

Narzędzia używane do komunikacji z klientem bazujące na AI pozwalają tworzyć głęboko spersonalizowane wiadomości, a przede wszystkim:

  • tworzyć ofertę produktową dopasowaną do potrzeb indywidualnego klienta,
  • dopasować wyświetlane treści do profilu danej osoby,
  • przeanalizować preferowane kanały komunikacji z klientem oraz dostosować do nich sposoby prowadzenia kampanii.

Jak jednak wygląda personalizacja w każdym z tych obszarów i jakich narzędzi A użyć do komunikacji z klientem e-commerce?

Personalizacja oferty produktowej

Oferta produktowa dopasowana do potrzeb klienta i trafiająca w idealny moment? Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję stawiają sobie właśnie takie cele. Dzięki nim możliwe jest tworzenie:

  • spersonalizowanych rekomendacji produktowych – AI może analizować historię zakupów i zachowania użytkowników na stronie, aby sugerować produkty, które mogą ich zainteresować.
  • dynamiczne cenowanie – sztuczna inteligencja może analizować czynniki rynkowe w czasie rzeczywistym, aby dostosować ceny produktów do sytuacji na rynku i profilu klienta.
Sprawdź również: Automatyzacja ecommerce AI. 5 obszarów e-commerce, które warto zautomatyzować korzystając ze sztucznej inteligencji

Personalizacja treści a komunikacja z klientem

Drugi obszar personalizacji związany jest z rodzajem treści wyświetlanych klientowi po wejściu na stronę e-commerce, w pojedynczych wiadomościach e-mail, a nawet przy tworzeniu personalizowanych kampanii e-mail:

  • personalizacja treści na stronie – AI może analizować zachowania użytkowników na stronie, aby dostosować treści do ich preferencji,
  • personalizacja e-mail marketingu – dane klientów służą do generatywnego tworzenia wiadomości, w których tekst, obraz, a także format dopasowany jest do urządzenia, którego używają,
  • tworzenie spersonalizowanych kampanii – sztuczna inteligencja pomaga zdecydować lub automatycznie wybiera komu wysyłać wiadomości, jakich użyć treści i z którego kanału skorzystać do komunikacji z klientem.

Personalizacja kanałów komunikacji z klientem e-commerce

Najważniejszy dla e-commerce kanał kanały komunikacji z klientem w personalizacji to strona internetowa sklepu, gdzie możliwe jest nie tylko wyświetlanie dedykowanych reklam związanych z poprzednimi zakupami klienta, ale także rekomendacje produktowe oraz dynamiczne cenowanie. Gdy dodamy do tego chatbota lub wirtualnego asystenta rozpoznającego klienta i kontynuującego przerwaną rozmowę, doświadczenie klienta będzie unikatowe dla każdej osoby odwiedzającej stronę naszego sklepu.

3 narzędzia do personalizacji e-commerce

Jak zatem zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanej komunikacji z klientem e-commerce? Warto wypróbować następujące narzędzia:

  1. Clerk.io (https://www.clerk.io/) – narzędzie wykorzystujące technologię ClerkCore™ do personalizacji komunikacji z klientem, rekomendacji produktowych, a także tworzenia spersonalizowanych ofert. ClerkCore™ wykorzystuje algorytm oparty na grafie wiedzy, który analizuje zachowania i zainteresowania użytkowników, a następnie dostarcza im spersonalizowane rekomendacje produktów na podstawie ich preferencji. Może być używany do personalizacji treści w wielu kanałach komunikacji z klientem, takich jak e-mail, strona internetowa i aplikacje mobilne.
  2. Źródło: Clerk.io (https://www.clerk.io/)

  3. OneSpot (https://onespot.pro/) – to platforma łącząca automatyzację marketingu, generowanie spersonalizowanych treści i rekomendacji produktowych dla e-commerce, monitorowanie opinii klientów i analizy sentymentu, optymalizację wyników kampanii oraz śledzenia postępów za pomocą A/B testowania, analityki i raportowania.
  4. Źródło: OneSpot (https://onespot.pro/)

  5. SalesManago (https://www.salesmanago.pl/) – to potężne narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji produktowych w e-commerce. Narzędzie oferuje:
    • monitorowanie opinii klientów, analizę sentymentu i raportowanie,
    • generowanie wiadomości e-mail, SMS, czy treści wyświetlanych na stronie internetowej,
    • automatyczne wysyłanie wiadomości dynamicznych do klientów, przypominając im o produktach, które chcieli kupić lub które mogą ich zainteresować

    Najciekawsze moduły SalesManago oparte na sztucznej inteligencji to AI Studio oraz Deep Behavioral Profiling. AI Studio to generator treści bazujący na rozwiązaniach OpenAI, twórców ChatGPT. AI Studio pozwala na tworzenie spersonalizowanych treści, takich jak tematy e-maili, opisy produktów i slogany, które są dopasowane do zachowań i preferencji klientów.

    Moduł Deep Behavioural Profiling pozwala na śledzenie interakcji użytkownika ze stroną i tworzenie na tej podstawie cech oglądanych przez klienta produktów.

    Źródło: SalesManago (https://www.salesmanago.pl/info/deep-behavioural-profiling.htm)

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja zmienia reguły gry w dziedzinie personalizacji komunikacji z klientem w e-commerce. Jej rola nie ogranicza się tylko do spersonalizowanych rekomendacji czy dynamicznego cenowania, ale również do pełnej personalizacji treści i kanałów komunikacji z klientem. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Clerk.io, OneSpot i SalesManago, możesz znacząco podnieść efektywność swojej komunikacji i sprzedaży.

Sztuczna inteligencja zmienia reguły gry w dziedzinie personalizacji komunikacji z klientem w e-commerce. Jej rola nie ogranicza się tylko do spersonalizowanych rekomendacji czy dynamicznego cenowania, ale również do pełnej personalizacji treści i kanałów komunikacji z klientem. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Clerk.io, OneSpot i SalesManago, możesz znacząco podnieść efektywność swojej komunikacji i sprzedaży.

Marta Matylda Kania

Założycielka Superpowered by AI. Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Najnowsze artykuły

Emocjonalny branding – jak tworzyć marki, które ludzie pokochają

Branding emocjonalny to strategia marketingowa, która skupia się na budowaniu głębokich, osobistych i emocjonalnych więzi…

7 godzin temu

Bon energetyczny — zasady 2024

Jak podaje resort rządowy, pomimo stabilizacji na europejskim i światowym rynku energii, skutki kryzysu energetycznego…

7 godzin temu

Kiedy druk jest traktowany jako usługa a kiedy jako towar?

Zastanawiasz się kiedy druk jest traktowany jako towar a kiedy jako usługa? W dzisiejszym artykule…

10 godzin temu

Wakacje składkowe w 2024 roku – kto skorzysta ze zwolnienia z ZUS i jak złożyć wniosek?

Rada Ministrów przyjęła w dniu 19 marca 2024 roku projekt ustawy o zmianie ustawy o…

11 godzin temu

Preferencje za wspomaganie Ukrainy

Wielu przedsiębiorców zaangażowało się w działalność charytatywną i wsparcie dla Ukrainy. Jesteś jednym z nich?…

11 godzin temu

Sztuczna inteligencja w moderowaniu treści. Jak AI może pomóc w skalowaniu?

Firmy stają przed wyzwaniem zarządzania ogromną ilością treści publikowanych w internecie. Od postów w mediach…

1 dzień temu