Serwis umożliwia skorzystanie użytkownikom z wersji darmowej oraz PRO (odpłatnej). W przypadku odpłatnej subskrypcji istnieje również możliwość wyboru wersji oznaczonej jako Canva dla zespołów, która charakteryzuje się możliwością skorzystania z konta przez dwóch lub większej ilości użytkowników.
Jednakże o tym jakie są różnice pomiędzy wersją darmową a tą płatną (premium) dowiecie się z niniejszego artykułu.
Wersja darmowa – czym się charakteryzuje i jak założyć bezpłatne konto?
Wersja ta przeznaczona jest dla każdego użytkownika, który chce stworzyć projekt samodzielnie bądź z innymi użytkownikami. Wersja ta jest bezpłatna, co oznacza, iż użytkownik dowoli i bez żadnych kosztów ani ukrytych opłat może korzystać z wybranego narzędzia edytorskiego.
Funkcje darmowej wersji
Na oficjalnej stronie programu Canva wyróżniono funkcje, które mogą zachęcić użytkownika z skorzystania z tej wersji. Wśród nich wyróżnia się:
edytor z funkcją „przeciągnij i upuść”, dzięki czemu z łatwością użytkownik będzie mógł dostosować projekty do swoich potrzeb;
ponad 250 tysięcy bezpłatnych szablonów;
ponad 100 rodzajów projektów (posty do social mediów, prezentacje, listy, itp.);
ponad 1 milion bezpłatnych zdjęć i ilustracji;
możliwość zaproszenia innych użytkowników do współpracy i wspólnego projektowania;
szeroki wybór projektów gotowych do druku, które można edytować i zamówić z dostawą do domu;
5 GB miejsca w chmurze.
Założenie konta
Utworzenie konta użytkownika jest nadzwyczaj proste, albowiem wymaga wykonania następujących czynności, tj.:
zarejestrowania się za pomocą konta Google, Facebooka albo adresu email.
Spełnienie dwóch powyższych kroków gwarantuje możliwość korzystania z bezpłatnej wersji serwisu Canva.
WAŻNE
Serwis przewiduje możliwość korzystania z programu jako aplikacji zarówno na komputery (Windows, Mac) oraz smartfony (system Androis, iOS).
Więcej na temat darmowej wersji przeczytasz tutaj.
Wersja PRO – czym się charakteryzuje i jak założyć płatne konto?
Jak wskazano na oficjalnej stronie Canva Canva Pro to nasz produkt premium dla osób fizycznych, w którym uzyskasz dostęp do tych samych funkcji premium, dopóki nie będziesz gotowy do dodania członka zespołu.
Wersja ta przeznaczona jest zatem dla następujących grup osób:
użytkowników indywidualnych;
osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą;
projektantów – freelancerów.
WAŻNE
Subskrypcja przewidziana jest wyłącznie dla jednej osoby.
Funkcje wersji PRO
ponad 100 milionów stockowych zdjęć, filmów, plików dźwiękowych i ilustracji;
nieograniczony dostęp do funkcji i treści premium, a także tworzenia dowolnej ilości folderów;
ponad 610 tysięcy szablonów zarówno tych darmowych jak i premium;
możliwość opracowania spójnej identyfikacji wizerunkowej marki za pomocą logo, kolorów i czcionek;
dowolna modyfikacja wymiarów projektów;
możliwość szybkiego usunięcia tła ze zdjęć;
planowanie publikacji treści w 8 serwisach społecznościowych;
wsparcie całodobowe zespołu pomocy;
1 TB miejsca w chmurze.
Założenie konta
Tak jak w przypadku darmowej wersji wystarczy spełnić dwa następujące kroki, tj.:
wejść na stronę www.canva.com oraz
zarejestrować się za pomocą konta Google, Facebooka albo adresu email.
Koszt
Cena regularna wynosi 449,99 zł za rok, a w przypadku wyboru płatności w miesięcznych ratach cena za tę wersję wynosi 49,99 zł dla jednej osoby.
WAŻNE
Serwis przewiduje możliwość skorzystania z programu Canva PRO przez 30 dni darmowego okresu próbnego. Pamiętaj, że jeśli chciałbyś zrezygnować z dalszej i już płatnej subskrypcji to musisz anulować przynajmniej jeden dzień przed zakończeniem okresu testowego.
Wersja PRO dla zespołów – czym się charakteryzuje i jak założyć płatne konto dla większej ilości użytkowników?
Canva dla zespołów charakteryzuje się tym, iż zawiera wszystkie funkcje z wersji PRO oraz szereg dodatkowych możliwości. Wersja ta stanowi idealne narzędzie ułatwiające pracę w zespole o dowolnej ilości osób, bowiem subskrypcja obejmuje dwie lub większą ilość osób.
Funkcje wersji PRO dla zespołów
ponad 100 milionów stockowych zdjęć, filmów, plików dźwiękowych i ilustracji premium;
nieograniczony dostęp do funkcji i treści premium, a także dowolna liczba folderów do utworzenia;
opcje kontroli marki, dzięki którym projekty zespołu będą spójne z jej identyfikacją wizualną;
funkcje zaprojektowane z myślą o pracy zespołowej, w tym zatwierdzenie projektów, rejestrowanie aktywności użytkowników oraz przypisywanie ról i zadań;
tworzenie folderów dla konkretnych projektów lub działów firmy;
zmiana stworzonych przez zespoły projektów, prezentacji czy dokumentów w szablony spójne z identyfikacją marki;
wykorzystywanie danych z raportów i statystyk zespołów;
możliwość płatności w miarę rozwoju;
1 TB miejsca w chmurze.
Założenie konta
Czynności są analogiczne jak w przypadku wersji darmowej jak i PRO dla jednego użytkownika.
Koszt
Cena regularna wynosi 589,99 zł za rok i dla pierwszych pięciu osób zespołu, a w przypadku wyboru płatności w miesięcznych ratach cena za tę wersję wynosi 58,99 zł.
Więcej na temat wersji PRO dla zespołów przeczytasz tutaj.
Podsumowanie
W zależności od potrzeb tych mniej lub bardziej wymagających serwis Canva przygotował dwie wersje programu edytorskiego – wersję darmową oraz płatną (PRO dla jednego użytkownika i PRO dla zespołu). Niewątpliwie wersja darmowa gwarantuje dostęp do wszelkich podstawowych i niezbędnych narzędzi, które umożliwią każdemu mniej wymagającemu użytkownikowi stworzenie oczekiwanego projektu graficznego.
Jednakże, mając na uwadze coraz to większe wymagania użytkowników (np. projektantów, profesjonalistów) czy też ich grup, serwis przygotował się w tym zakresie i stworzył wersję premium oferowanego narzędzia edytorskiego, która niewątpliwie zwiększy produktywność i przeniesie pracę w serwisie Canva na wyższy poziom. Zatem im większe oczekiwania użytkownika tym większe prawdopodobieństwo, iż wersja PRO będzie bardziej satysfakcjonująca.
Warto jednak na samym początku wypróbować wersję darmową, a następnie tę premium wybierając opcję 30 dni darmowego okresu próbnego – to nic nie kosztuje, a może ułatwić wybór odpowiedniej wersji.
Autorka tekstów prawnych na ifirma.pl. Prawnik posiadająca wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym oraz podatkowym. Na co dzień swoją wiedzę i doświadczenie poszerza dzięki pracy jako specjalista do spraw prawnych, a czas wolny poświęca na podnoszeniu kwalifikacji w zakresie aspektów prawnych w e-commerce i social mediach oraz szeroko pojętym prawie autorskim.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Czy można połączyć własną firmę i pracę na etacie? Choć to wyzwanie, jest to możliwe, a praktyka pokazuje, że wiele profili działalności można pogodzić z etatem. Taki przedsiębiorca często nie musi opłacać składek społecznych z JDG i ma stałe źródło dochodów. Warto jednak zwrócić uwagę na parę istotnych kwestii.
Allegro to największy marketplace w Polsce, który intensywnie się zmienia, podążając za najnowszymi trendami na rynku. Jednak wdrażane nowości nie zawsze są pozytywnie odbierane przez wszystkich sprzedawców.
Czy założenie firmy w Polsce jest trudniejsze niż na przykład w Wielkiej Brytanii czy na Kajmanach? W oparciu o najnowsze raporty analizujemy, jak Polska wypada na tle innych krajów pod względem złożoności procedur i warunków biznesowych. Odkrywamy również, co przyciąga inwestorów do naszego kraju i w jakich obszarach Polska ma jeszcze pole do poprawy.
Sprzedaż produktu, który nie jest zgodny z umową albo nie posiada właściwości przypisanych danemu produktowi bądź który posiada wady fizyczne, niesie za sobą odpowiedzialność. Konsument, który nabył wadliwy produkt, może zwrócić się z odpowiednim roszczeniem do sprzedawcy. Czy takie same zasady obowiązują w przypadku nabycia produktu niebezpiecznego? Kto ponosi odpowiedzialność za produkt niebezpieczny?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo