Cześć, jestem Marcin i współtworzę łódzki software house MGroup. Opowiem Wam czym dokładnie się zajmujemy oraz jak w naszej codziennej pracy pomaga nam IFIRMA.
Co to za biznes?
Głównym segmentem naszej działalności jest tworzenie systemów e-commerce, platform B2B oraz B2C, portali, programów lojalnościowych i systemów sprzedaży internetowej. W naszej codziennej pracy wykorzystujemy technologie webowe, które ze względu na dość skomplikowany stopień zaawansowania przerastają techniczne możliwości agencji interaktywnych. Podczas współpracy z Klientami dbamy o realizację funkcjonalnych platform e-commerce, którym zapewniamy pozycjonowanie oraz wdrożenie marketingu automatycznego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Skąd wziął się pomysł na tego typu usługi?
Największe znaczenie dla MGroup stanowi współpraca oraz dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb każdego Klienta. Jako grupa informatyków postanowiliśmy wypełnić lukę w dostosowaniu rozwiązań e-commerce pod specyficzne potrzeby Klientów. Naszym Klientom brakowało w codziennej pracy narzędzi, które dałoby się w łatwy sposób skalować i dostosowywać do procesu sprzedażowego firmy. Oprócz gotowych, sprawdzonych rozwiązań, oferujemy również zaprojektowanie narzędzia biznesowego od podstaw.
Jak zaczynaliśmy?
Początek MGroup sięga 2010 roku. Jeszcze na studiach postanowiliśmy postawić na dynamicznie rozwijający się rynek IT. Wtedy, wraz z rozwojem polskiej gospodarki oraz postępu technologicznego pojawiło się duże zapotrzebowanie na usługi informatyczne. Ponieważ wiele firm potrzebowało odnotować swoją działalność w Internecie, chcąc przy tym pozyskać Klientów nie tylko z najbliższego regionu, ale i całego kraju, musieliśmy stawić czoła oczekiwaniom naszych Klientów. Postanowiliśmy zatem być mocno zorientowani na to, co dzieje się nie tylko w dziedzinie IT, lecz również wiedzieć, co się dzieje u naszych Klientów, jakie wyzwania stawia rynek i co się dzieje w polskiej gospodarce.
Gdzie jesteśmy teraz?
Przez te kilka lat pozyskaliśmy oraz wykreowaliśmy specjalistów obeznanych z najnowszymi narzędziami i systemami m.in. Machine Learning & AI. Nieustannie szkolimy się i podnosimy swoje umiejętności, aby móc nadążyć za dynamicznym i zmieniającym się rynkiem. Nasi Klienci uwielbiają z nami współpracować. Oferujemy elastyczne formy współpracy, darmowy onboarding i wsparcie, aby osiągnięcie sukcesu stało się wspólnym kierunkiem dla nas oraz naszych Klientów. Współpracujemy zarówno z przedsiębiorstwami lokalnymi, jak również ogólnopolskimi. Wykonujemy także zlecenia na rzecz firm zagranicznych oraz agencji interaktywnych, będąc podwykonawcami części usług.
Jak się promujemy i zdobywamy Klientów?
Naszymi głównymi sposobami pozyskiwania zleceń są: pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, promocja na portalach społecznościowych, jak również (a może przede wszystkim?) polecenia i rekomendacje naszych dotychczasowych Klientów.
Jak wykorzystujemy rozwiązania IFIRMA w naszej codziennej pracy?
W budowaniu pozytywnych relacji z Klientami pomaga nam nasz wewnętrzny, zaprojektowany w sposób indywidualny, system CRM połączony z IFIRMA. Ponieważ wychodzimy z założenia, że najbardziej wartościowi są dla nas Klienci, którzy powracają, za pomocą systemu CRM ułatwiamy kontakt między naszą firmą a Klientem.
W naszym oprogramowaniu CRM, Klient może przeanalizować status wykonywanych na jego rzecz usług, przeczytać korespondencję prowadzoną z naszym zespołem, pobrać raporty naszych działań a także… pobrać faktury wystawiane w IFIRMA, które dotyczą jego zleceń.
Ponieważ w głównej mierze współpracujemy ze stałymi Klientami, wykonywanie dodatkowych funkcjonalności tworzonego przez nas oprogramowania polega na stworzeniu przez Klienta zlecenia w naszym CRM, które jest przez nasz zespół analizowane i wyceniane.
Podczas wyceny zlecenia generujemy poprzez CRM w IFIRMA fakturę proforma.
Po zaakceptowaniu przez Klienta czasu i kosztów realizacji, przekierowywany jest on do systemu płatności online, gdzie po pozytywnej realizacji transakcji CRM przesyła nam adnotację do Asany o czasie i wytycznych realizowanego zlecenia.
Klient po wykonaniu płatności otrzymuje w CRM wygenerowaną z IFIRMA fakturę VAT w postaci PDF.
Dzięki możliwościom, jakie daje nam CRM:
- budujemy pozytywne relacje z Klientami,
- zapobiegamy powstawaniu przeterminowanych należności,
- monitorujemy i raportujemy działania własne, jak i te wykonywane na rzecz Klienta,
- oszczędzamy godziny pracy, związane z przekazywaniem wiadomości email, informacji o zleceniach czy wystawianiem i wysyłaniem faktur.
Marcin Miedziński – absolwent informatyki Politechniki Łódzkiej, przedsiębiorca uzależniony od szczęścia, zaprogramowany na sukces. Swoją przygodę z komputerami zaczynał od Atari 130XE oraz Amigi A-500 podłączonych do telewizora kineskopowego. Dzisiaj, zamiast na dyskietkach, programuje w chmurze. Fan Arsenalu Londyn i technologii SaaS.. www.mgroup.pl/ | fb.com/MGroupPL | kontakt@mgroup.pl
Prowadzisz własny biznes? Opowiedz nam o nim i pochwal się nim na ifirma.pl.
A może interesują Cię inne ciekawe biznesy, które prezentujemy w ramach cyklu “Biznes od kuchni”?
Podziel się z innymi: