Cześć, jestem Marcin i współtworzę łódzki software house MGroup. Opowiem Wam czym dokładnie się zajmujemy oraz jak w naszej codziennej pracy pomaga nam IFIRMA.

Co to za biznes?

Głównym segmentem naszej działalności jest tworzenie systemów e-commerce, platform B2B oraz B2C, portali, programów lojalnościowych i systemów sprzedaży internetowej. W naszej codziennej pracy wykorzystujemy technologie webowe, które ze względu na dość skomplikowany stopień zaawansowania przerastają techniczne możliwości agencji interaktywnych. Podczas współpracy z Klientami dbamy o realizację funkcjonalnych platform e-commerce, którym zapewniamy pozycjonowanie oraz wdrożenie marketingu automatycznego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Skąd wziął się pomysł na tego typu usługi?

Największe znaczenie dla MGroup stanowi współpraca oraz dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb każdego Klienta. Jako grupa informatyków postanowiliśmy wypełnić lukę w dostosowaniu rozwiązań e-commerce pod specyficzne potrzeby Klientów. Naszym Klientom brakowało w codziennej pracy narzędzi, które dałoby się w łatwy sposób skalować i dostosowywać do procesu sprzedażowego firmy. Oprócz gotowych, sprawdzonych rozwiązań, oferujemy również zaprojektowanie narzędzia biznesowego od podstaw.

Jak zaczynaliśmy?

Początek MGroup sięga 2010 roku. Jeszcze na studiach postanowiliśmy postawić na dynamicznie rozwijający się rynek IT. Wtedy, wraz z rozwojem polskiej gospodarki oraz postępu technologicznego pojawiło się duże zapotrzebowanie na usługi informatyczne. Ponieważ wiele firm potrzebowało odnotować swoją działalność w Internecie, chcąc przy tym pozyskać Klientów nie tylko z najbliższego regionu, ale i całego kraju, musieliśmy stawić czoła oczekiwaniom naszych Klientów. Postanowiliśmy zatem być mocno zorientowani na to, co dzieje się nie tylko w dziedzinie IT, lecz również wiedzieć, co się dzieje u naszych Klientów, jakie wyzwania stawia rynek i co się dzieje w polskiej gospodarce.

Gdzie jesteśmy teraz?

Przez te kilka lat pozyskaliśmy oraz wykreowaliśmy specjalistów obeznanych z najnowszymi narzędziami i systemami m.in. Machine Learning & AI. Nieustannie szkolimy się i podnosimy swoje umiejętności, aby móc nadążyć za dynamicznym i zmieniającym się rynkiem. Nasi Klienci uwielbiają z nami współpracować. Oferujemy elastyczne formy współpracy, darmowy onboarding i wsparcie, aby osiągnięcie sukcesu stało się wspólnym kierunkiem dla nas oraz naszych Klientów. Współpracujemy zarówno z przedsiębiorstwami lokalnymi, jak również ogólnopolskimi. Wykonujemy także zlecenia na rzecz firm zagranicznych oraz agencji interaktywnych, będąc podwykonawcami części usług.

Jak się promujemy i zdobywamy Klientów?

Naszymi głównymi sposobami pozyskiwania zleceń są: pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, promocja na portalach społecznościowych, jak również (a może przede wszystkim?) polecenia i rekomendacje naszych dotychczasowych Klientów.

Jak wykorzystujemy rozwiązania IFIRMA w naszej codziennej pracy?

W budowaniu pozytywnych relacji z Klientami pomaga nam nasz wewnętrzny, zaprojektowany w sposób indywidualny, system CRM połączony z IFIRMA. Ponieważ wychodzimy z założenia, że najbardziej wartościowi są dla nas Klienci, którzy powracają, za pomocą systemu CRM ułatwiamy kontakt między naszą firmą a Klientem.

W naszym oprogramowaniu CRM, Klient może przeanalizować status wykonywanych na jego rzecz usług, przeczytać korespondencję prowadzoną z naszym zespołem, pobrać raporty naszych działań a także… pobrać faktury wystawiane w IFIRMA, które dotyczą jego zleceń.

Ponieważ w głównej mierze współpracujemy ze stałymi Klientami, wykonywanie dodatkowych funkcjonalności tworzonego przez nas oprogramowania polega na stworzeniu przez Klienta zlecenia w naszym CRM, które jest przez nasz zespół analizowane i wyceniane.

Podczas wyceny zlecenia generujemy poprzez CRM w IFIRMA fakturę proforma.

Po zaakceptowaniu przez Klienta czasu i kosztów realizacji, przekierowywany jest on do systemu płatności online, gdzie po pozytywnej realizacji transakcji CRM przesyła nam adnotację do Asany o czasie i wytycznych realizowanego zlecenia.

Klient po wykonaniu płatności otrzymuje w CRM wygenerowaną z IFIRMA fakturę VAT w postaci PDF.

Dzięki możliwościom, jakie daje nam CRM:

  • budujemy pozytywne relacje z Klientami,
  • zapobiegamy powstawaniu przeterminowanych należności,
  • monitorujemy i raportujemy działania własne, jak i te wykonywane na rzecz Klienta,
  • oszczędzamy godziny pracy, związane z przekazywaniem wiadomości email, informacji o zleceniach czy wystawianiem i wysyłaniem faktur.

Marcin Miedziński – absolwent informatyki Politechniki Łódzkiej, przedsiębiorca uzależniony od szczęścia, zaprogramowany na sukces. Swoją przygodę z komputerami zaczynał od Atari 130XE oraz Amigi A-500 podłączonych do telewizora kineskopowego. Dzisiaj, zamiast na dyskietkach, programuje w chmurze. Fan Arsenalu Londyn i technologii SaaS.. www.mgroup.pl/ | fb.com/MGroupPL | kontakt@mgroup.pl

Prowadzisz własny biznes? Opowiedz nam o nim i pochwal się nim na ifirma.pl.

A może interesują Cię inne ciekawe biznesy, które prezentujemy w ramach cyklu “Biznes od kuchni”?

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

2 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

2 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

2 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

2 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

2 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

3 dni temu