Omówiliśmy już dokładnie czym są e-booki i kursy internetowe oraz w jaki sposób możesz je stworzyć i sprzedawać online. Dzisiejszym artykułem zaczynamy kolejny cykl wpisów, tym razem dotyczący szablonów internetowych.
Nie tylko przybliżymy znaczenie tego pojęcia, ale również przedstawimy 6 pomysłów, jakie szablony online możesz stworzyć i sprzedać jako produkt cyfrowy.
Szablon to nic innego jak pewna forma lub wzór, który stanowi punkt wyjścia dla nowego projektu. Na co dzień możemy zauważyć zastosowanie szablonów w różnych branżach. Przykładowo krawcowa może posługiwać się konkretnym wykrojem, na który nanosi poszczególne wymiary klienta. Przy wysyłaniu listu lub przesyłki spotkasz się z szablonem etykiety.
Wzory można spotkać również korzystając z komputera oraz Internetu. Osoby pracujące w takich programach, jak np. Word, Excel, czy PowerPoint, doskonale kojarzą zakładkę z przykładowymi szablonami, które mogą wykorzystać w swoim dokumencie. Internauci natomiast mogą kupić lub nabyć za darmo różnego rodzaju wzory stron internetowych, dokumentów CV, listów motywacyjnych, itp.
Szablony są pożądanymi produktami, ponieważ ułatwiają klientom pracę. Przede wszystkim mogą zaoszczędzić czas, a co za tym idzie również koszty i energię, którą musieliby poświęcić, aby stworzyć dany projekt samodzielnie od podstaw. Brzmi to bardzo profesjonalnie, jednak pomysły mogą dotyczyć każdej dziedziny życia, nie tylko zawodowego. Oto przykładowe szablony online, które możesz stworzyć i sprzedawać jako produkty cyfrowe w Internecie.
Na tle dużej konkurencji, często właśnie CV pozwala kandydatowi przyciągnąć uwagę przyszłego pracodawcy. Nie każdy jednak ma zdolności graficzne, dlatego ułożenie elementów może stanowić trudność, co przełoży się na ostateczny wygląd dokumentu. Są również osoby, które nie chcą po prostu tracić czasu na tworzenie CV od podstaw i woleliby skorzystać z gotowego szablonu.
Twórcy mogą wykorzystać te pobudki to tego, aby przygotować i zaoferować odbiorcom gotowy wzór. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że w Internecie istnieje wiele darmowych szablonów, dlatego jeśli chcemy wystawić płatną ofertę, musi się ona czymś wyróżniać. Możesz stworzyć wzory dedykowane pod konkretne zawody lub stanowiska. Innym sposobem jest postawienie na różne style, np. elegancki, minimalistyczny lub w formie infografiki.
Jak stworzyć szablon CV? Najprostszym programem, który możesz wykorzystać jest edytor tekstu, np. Microsoft Word. Popularną platformą staje się również Canva, z której korzysta na co dzień wiele osób. Możesz w niej przygotować własny szablon, bazując na dostępnych elementach: grafikach, czcionkach, czy zdjęciach.
List motywacyjny jest rzadziej wymagany w procesie rekrutacji niż CV. Tym bardziej warto zdecydować się na stworzenie gotowego szablonu, ponieważ odbiorcy mając mniejszy kontakt z taką formą, zapominają jak poprawnie ją przygotować. Ponownie możesz przygotować kilka wersji, w zależności od branży, stanowiska czy stylu.
Rozszerzeniem tego pomysłu może być oferowanie produktów w pakiecie: szablon CV wraz ze wzorem listu motywacyjnego. Taka opcja będzie atrakcyjna dla klientów, ponieważ oba dokumenty zostaną przygotowane w jednakowym stylu. Unikną sytuacji, w której CV całkowicie różni się od listu motywacyjnego, co może dać poczucie, jakby przygotowały je dwie różne osoby. Zachowanie spójności może również przyciągnąć uwagę i aprobatę rekrutera.
Szablony faktur to duże ułatwienie dla osób wystawiających faktury. Wprawdzie nie zawierają wszystkich informacji (np. numer faktury, czy nazwę kontrahenta należy wpisać samodzielnie), jednak stałe elementy są uwzględnione.
Zdecydowanie się na założenie własnej działalności jest wymagającym zadaniem. Nic dziwnego, że początkujący przedsiębiorcy mogą pomijać lub niedokładnie przykładać się do stworzenia biznesplanu. Gotowy szablon może im ułatwić wykonanie tego zadania. W ten sposób zmniejsza się ryzyko pominięcia istotnego elementu. Odchodzi również praca nad wersją wizualną dokumentu oraz jego formatowaniem. Wystarczy jedynie uzupełnić informacje dotyczące przyszłej działalności.
Stworzenie baneru na Youtube to kolejne zadanie, które wymaga posiadania podstawowych zdolności graficznych. Jak już ustaliliśmy, nie każde je ma, dlatego wiele osób może być zainteresowanych skorzystaniem z gotowego szablonu. Jest to zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż zlecenie tego zadania profesjonalnemu grafikowi. Skorzystanie z darmowej wersji szablonu niesie natomiast ryzyko tego, że taki sam baner znajdziemy na innych kanałach na Youtube.
Niektórzy mogą pomyśleć, że skoro twórca youtubowy tworzy, montuje i publikuje swoje filmy, to musi mieć podstawowe umiejętności graficzne. Zapominamy jednak, że wiele osób oddelegowuje pracownikom (freelancerom) prace związane chociażby z edycją i montażem filmu. Na Youtubie również wiele firm ma swoje kanały, które są prowadzone przez np. specjalistów ds. marketingu. Na takie stanowisko, nie zawsze jest konieczna znajomość tworzenia grafik i banerów.
Temu, jak zrobić swoją własną wizytówkę biznesową, przeznaczyliśmy cały osobny artykuł. Nie każdy jednak ma ochotę i predyspozycje do tego, aby samodzielnie wykonać projekt. Z pomocą przychodzą gotowe szablony, które tak jak w przypadku banerów na Youtube, kosztują mniej, niż zlecenie zadania grafikowi. Nie będą jednak dopasowane idealnie do danego przedsiębiorstwa.
Szablony stron internetowych to nic innego jak wstępnie zaprojektowane witryny, uwzględniające rozmieszenie poszczególnych elementów i treści w serwisie. Jest to duże ułatwienie dla osób początkujących, ponieważ nie jest wymagana znajomość kodowania. Szablon można dostosować do swoich potrzeb, zmieniając chociażby zdjęcia, obrazy, czy dane. Obecnie wiele projektantów oferuje szablony responsywne, które dostosowują się automatycznie do wielkości ekranu, na którym użytkownik odwiedza daną witrynę.
Użytkownicy cenią sobie możliwość korzystania z gotowych szablonów. Skraca to ich czas pracy oraz ułatwia jej wykonanie. Nie muszą przeznaczać swojej energii w to, aby dany projekt był dobrze opracowany pod względem nie tylko meteorytyki i koniecznych elementów, ale też w aspekcie wizualnym. Jest to również tańsze rozwiązanie, niż w przypadku zatrudnienia grafika.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!