Często zdarza się, że przedsiębiorcy kupują towar handlowy w większych opakowaniach zbiorczych, a później chcą dokonywać sprzedaży na sztuki. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ten sposób dokonywać dalszej odsprzedaży, jeżeli takie są oczekiwania przyszłego klienta. Przedsiębiorcy zastanawiają się, czy nie popełniają błędu dokonując w ten sposób sprzedaży.
Czy sprzedaż na sztuki z opakowań zbiorczych jest możliwa?
Odpowiedź może być tylko jedna: jak najbardziej tak, nie ma żadnych przesłanek negatywnych w tym temacie. Sposób i forma sprzedaży towarów oferowanych przez przedsiębiorcę należy do jego decyzji, na którą niewątpliwy wpływ mają również preferencje klientów firmy. Żadne przepisy nie ograniczają stosowania takiej metodologii sprzedaży. Jedynie w sytuacji, gdy regulamin dostawcy zatwierdzony podczas zakupu zawiera zastrzeżenie co do dystrybucji towarów w określony sposób lub taki warunek znajduje się w podpisanej ze sprzedawcą umowie, to wówczas nie można towarów sprzedawać w innej formie. Jedyną przeszkodą mogą być problemy natury technicznej.
Czy prowadzenie magazynu jest obowiązkowe przy PKPiR?
Przepisy dotyczące prowadzenia księgowości tzw. uproszczonej nie nakładają na przedsiębiorcę obowiązku prowadzenia magazynu.
Firmy, które prowadzą sprzedaż różnego rodzaju asortymentu towarowego robią to ze względów praktycznych. Wprowadzanie i zdejmowanie towarów na stany magazynowe znacznie upraszcza prowadzenie działalności. Przedsiębiorca ma zawsze aktualny i przejrzysty przegląd stanów magazynowych, co pozwala w sposób optymalny zarządzać gospodarką magazynową. Najczęściej przedsiębiorcy korzystają ze sprawdzonych rozwiązań, jakie proponują firmy dystrybuujące programy księgowe i magazynowe w jednym pakiecie.
Skoro jednak nie ma obowiązku część przedsiębiorców, ma prawo i z niego korzysta, prowadzi takie ewidencji w excelu lub ręcznie w zeszycie, bądź w innej wygodnej dla siebie formie.
W jaki sposób wprowadzać na magazyn towar na sztuki z opakowań zbiorczych?
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą magazyn w systemach informatycznych mają możliwość wprowadzenia towarów zarówno w opakowaniu zbiorczym jak również na sztuki, dzięki czemu w zależności od potrzeb mogą sprzedawać i tak i tak. Każdy program magazynowy ma przyjęte odpowiednie rozwiązania, które mają zastosowanie tylko w tym programie. W takiej sytuacji należałoby się zapoznać z instrukcją obsługi programu magazynowego lub zwrócić się z zapytaniem do autora programu, w jaki sposób dokonać ustawień w programie magazynowym dostosowanych do naszych potrzeb.
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą stany magazynowe ręcznie np. w Excelu mogą również na podobnych zasadach odnotować zakup towarów na paczki lub na sztuki. Przy wprowadzaniu ceny jednostkowej na sztuki należy pamiętać, że suma sztuk z opakowania nie zawsze da kwotę wartości netto całego opakowania ze względu na zaokrąglenia. Można oczywiście ceny jednostkowe modyfikować ręcznie, bądź w przypadku niewielkiej różnicy zmienić wartość netto jednej sztuki, aby uwzględniała wszystkie zaokrąglenia. Sposób, w jaki przedsiębiorca będzie dzielił opakowania na sztuki zależy przede wszystkim od przyjętych rozwiązań organizacyjnych w jego firmie.
Ważne jest również późniejsze właściwe oznakowanie sprzedawanych towarów, na których znajdują się kody kreskowe zawierające cenę towaru. Przy sprzedażach zbiorczych i na sztuki muszą to być 2 różne kody.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Czy istnieje dyrektywa określająca możliwość podziału opakowania zbiorczego na sztuki? Otrzymałam informację, że od maja 2021 ma być to zabronione, jednak nigdzie nie mogę znaleźć takich przepisów.
Dodaj komentarz
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Branża beauty to bardzo rozległy obszar, który obejmuje wiele różnych działalności i w którym wielu przedsiębiorców może widzieć drogę do rozwijania swojego biznesu. Zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje o tym sektorze, aby przedstawić pigułkę wiedzy dla każdego, kto rozważa start w branży beauty.
Jeśli nie jesteś producentem, który Allegro traktuje jako jeden z kilku kanałów sprzedaży, to zwrot algorytmu w stronę promocji marek prawdopodobnie sprawi, że Twoja droga w stronę sprzedaży zacznie biec pod górkę. Nadeszły trudne czasy dla resellerów, ale z dobrą strategią można się w nich odnaleźć.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo
Czy istnieje dyrektywa określająca możliwość podziału opakowania zbiorczego na sztuki? Otrzymałam informację, że od maja 2021 ma być to zabronione, jednak nigdzie nie mogę znaleźć takich przepisów.