Inne

Canva – wersja darmowa czy PRO?

Serwis umożliwia skorzystanie użytkownikom z wersji darmowej oraz PRO (odpłatnej). W przypadku odpłatnej subskrypcji istnieje również możliwość wyboru wersji oznaczonej jako Canva dla zespołów, która charakteryzuje się możliwością skorzystania z konta przez dwóch lub większej ilości użytkowników.

Jednakże o tym jakie są różnice pomiędzy wersją darmową a tą płatną (premium) dowiecie się z niniejszego artykułu.

Wersja darmowa – czym się charakteryzuje i jak założyć bezpłatne konto?

Wersja ta przeznaczona jest dla każdego użytkownika, który chce stworzyć projekt samodzielnie bądź z innymi użytkownikami. Wersja ta jest bezpłatna, co oznacza, iż użytkownik dowoli i bez żadnych kosztów ani ukrytych opłat może korzystać z wybranego narzędzia edytorskiego.

Funkcje darmowej wersji

Na oficjalnej stronie programu Canva wyróżniono funkcje, które mogą zachęcić użytkownika z skorzystania z tej wersji. Wśród nich wyróżnia się:

  • edytor z funkcją „przeciągnij i upuść”, dzięki czemu z łatwością użytkownik będzie mógł dostosować projekty do swoich potrzeb;
  • ponad 250 tysięcy bezpłatnych szablonów;
  • ponad 100 rodzajów projektów (posty do social mediów, prezentacje, listy, itp.);
  • ponad 1 milion bezpłatnych zdjęć i ilustracji;
  • możliwość zaproszenia innych użytkowników do współpracy i wspólnego projektowania;
  • szeroki wybór projektów gotowych do druku, które można edytować i zamówić z dostawą do domu;
  • 5 GB miejsca w chmurze.

Założenie konta

Utworzenie konta użytkownika jest nadzwyczaj proste, albowiem wymaga wykonania następujących czynności, tj.:

  • wejścia na stronę www.canva.com oraz
  • zarejestrowania się za pomocą konta Google, Facebooka albo adresu email.

Spełnienie dwóch powyższych kroków gwarantuje możliwość korzystania z bezpłatnej wersji serwisu Canva.

Więcej na temat darmowej wersji przeczytasz tutaj.

Wersja PRO – czym się charakteryzuje i jak założyć płatne konto?

Jak wskazano na oficjalnej stronie Canva Canva Pro to nasz produkt premium dla osób fizycznych, w którym uzyskasz dostęp do tych samych funkcji premium, dopóki nie będziesz gotowy do dodania członka zespołu.

Wersja ta przeznaczona jest zatem dla następujących grup osób:

  • użytkowników indywidualnych;
  • osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą;
  • projektantów – freelancerów.

Funkcje wersji PRO

  • ponad 100 milionów stockowych zdjęć, filmów, plików dźwiękowych i ilustracji;
  • nieograniczony dostęp do funkcji i treści premium, a także tworzenia dowolnej ilości folderów;
  • ponad 610 tysięcy szablonów zarówno tych darmowych jak i premium;
  • możliwość opracowania spójnej identyfikacji wizerunkowej marki za pomocą logo, kolorów i czcionek;
  • dowolna modyfikacja wymiarów projektów;
  • możliwość szybkiego usunięcia tła ze zdjęć;
  • planowanie publikacji treści w 8 serwisach społecznościowych;
  • wsparcie całodobowe zespołu pomocy;
  • 1 TB miejsca w chmurze.

Założenie konta

Tak jak w przypadku darmowej wersji wystarczy spełnić dwa następujące kroki, tj.:

  • wejść na stronę www.canva.com oraz
  • zarejestrować się za pomocą konta Google, Facebooka albo adresu email.

Koszt

Cena regularna wynosi 449,99 zł za rok, a w przypadku wyboru płatności w miesięcznych ratach cena za tę wersję wynosi 49,99 zł dla jednej osoby.

Więcej na temat wersji PRO przeczytasz tutaj.

Wersja PRO dla zespołów – czym się charakteryzuje i jak założyć płatne konto dla większej ilości użytkowników?

Canva dla zespołów charakteryzuje się tym, iż zawiera wszystkie funkcje z wersji PRO oraz szereg dodatkowych możliwości. Wersja ta stanowi idealne narzędzie ułatwiające pracę w zespole o dowolnej ilości osób, bowiem subskrypcja obejmuje dwie lub większą ilość osób.

Funkcje wersji PRO dla zespołów

  • ponad 100 milionów stockowych zdjęć, filmów, plików dźwiękowych i ilustracji premium;
  • nieograniczony dostęp do funkcji i treści premium, a także dowolna liczba folderów do utworzenia;
  • opcje kontroli marki, dzięki którym projekty zespołu będą spójne z jej identyfikacją wizualną;
  • funkcje zaprojektowane z myślą o pracy zespołowej, w tym zatwierdzenie projektów, rejestrowanie aktywności użytkowników oraz przypisywanie ról i zadań;
  • tworzenie folderów dla konkretnych projektów lub działów firmy;
  • zmiana stworzonych przez zespoły projektów, prezentacji czy dokumentów w szablony spójne z identyfikacją marki;
  • wykorzystywanie danych z raportów i statystyk zespołów;
  • możliwość płatności w miarę rozwoju;
  • 1 TB miejsca w chmurze.

Założenie konta

Czynności są analogiczne jak w przypadku wersji darmowej jak i PRO dla jednego użytkownika.

Koszt

Cena regularna wynosi 589,99 zł za rok i dla pierwszych pięciu osób zespołu, a w przypadku wyboru płatności w miesięcznych ratach cena za tę wersję wynosi 58,99 zł.

Więcej na temat wersji PRO dla zespołów przeczytasz tutaj.

Podsumowanie

W zależności od potrzeb tych mniej lub bardziej wymagających serwis Canva przygotował dwie wersje programu edytorskiego – wersję darmową oraz płatną (PRO dla jednego użytkownika i PRO dla zespołu). Niewątpliwie wersja darmowa gwarantuje dostęp do wszelkich podstawowych i niezbędnych narzędzi, które umożliwią każdemu mniej wymagającemu użytkownikowi stworzenie oczekiwanego projektu graficznego.

Jednakże, mając na uwadze coraz to większe wymagania użytkowników (np. projektantów, profesjonalistów) czy też ich grup, serwis przygotował się w tym zakresie i stworzył wersję premium oferowanego narzędzia edytorskiego, która niewątpliwie zwiększy produktywność i przeniesie pracę w serwisie Canva na wyższy poziom. Zatem im większe oczekiwania użytkownika tym większe prawdopodobieństwo, iż wersja PRO będzie bardziej satysfakcjonująca.

Warto jednak na samym początku wypróbować wersję darmową, a następnie tę premium wybierając opcję 30 dni darmowego okresu próbnego – to nic nie kosztuje, a może ułatwić wybór odpowiedniej wersji.

Źródła:

  1. https://www.canva.com/pl_pl/informacje/
  2. https://www.canva.com/pl_pl/pro/?clickId=yxezm7zXsxyNU-ww6-SRnzSDUkDWAzTRX0uCVM0&
Adrianna Glapiak

Autorka tekstów prawnych na ifirma.pl. Prawnik posiadająca wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym oraz podatkowym. Na co dzień swoją wiedzę i doświadczenie poszerza dzięki pracy jako specjalista do spraw prawnych, a czas wolny poświęca na podnoszeniu kwalifikacji w zakresie aspektów prawnych w e-commerce i social mediach oraz szeroko pojętym prawie autorskim.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

2 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

2 dni temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

2 dni temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

2 dni temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

4 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

4 dni temu