Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
Zakładanie działalności bez polskiego obywatelstwa
Nie musisz mieć obywatelstwa polskiego, aby założyć firmę w Polsce.
Założenie i prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce przez cudzoziemca jest możliwe, jeśli ma się:
obywatelstwo jednego z krajów Unii Europejskiej,
zezwolenie na pobyt stały,
zezwolenie na pobyt czasowy (rezydent długoterminowy Unii Europejskiej),
zezwolenie na pobyt czasowy udzielone przebywającemu na terytorium Polski członkowi rodziny cudzoziemca – w celu połączenia z rodziną,
zezwolenie na pobyt czasowy udzielane członkowi rodziny cudzoziemca posiadającemu status rezydenta długoterminowego UE, przyznany przez inne państwo niż Polska,
zezwolenie na pobyt czasowy w związku z okolicznością kształcenia na studiach,
zezwolenie na pobyt czasowy, pozostając w związku małżeńskim zawartym z obywatelem polskim zamieszkałym na terytorium RP,
status uchodźcy,
ochronę uzupełniającą,
zgodę na pobyt ze względów humanitarnych lub zgodę na pobyt tolerowany,
zezwolenie na pobyt czasowy w celu wykonywania działalności gospodarczej, udzielone ze względu na kontynuowanie prowadzonej już działalności gospodarczej na podstawie wpisu do CEIDG,
członkostwo Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA),
członkostwo Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG),
Kartę Polaka.
Uwaga!
Cudzoziemcy przebywający w Polsce na podstawie wizy nie mogą zarejestrować działalności gospodarczej.
Jak zarejestrować działalność gospodarczą w Polsce
Rejestracja działalności gospodarczej przez cudzoziemca w Polsce jest bezpłatna, a proces rejestracji taki sam jak dla obywateli Polski.
Aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą należy wypełnić wniosek CEIDG-1, podając w nim swoje dane oraz dane przyszłej firmy, a następnie dostarczyć go do dowolnego urzędu miasta, gminy lub dzielnicy.
Możliwa jest rejestracja działalności gospodarczej przez internet oraz bezpośrednio w urzędzie.
Jak złożyć wniosek CEIDG-1?
Są na to 4 sposoby:
Założenie konta na stronie CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go przez internet (przy pomocy podpisu elektronicznego),
Bez rejestracji na stronie CEIDG – wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i dostarczenie go do urzędu,
Bez rejestracji na stronie CEIDG – przygotowanie wniosku on-line, a następnie podpisanie go w dowolnym urzędzie,
Pobranie i złożenie wniosku w formie papierowej w urzędzie, gdzie zostanie przekształcony na wniosek elektroniczny.
We wniosku CEIDG-1 należy podać numer karty pobytu czasowego lub stałego, a także wskazać, kto będzie prowadził księgowość firmy.
Wniosek CEIDG-1 jest jednocześnie:
wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) – po nadaniu zostanie przesłany na wskazany we wniosku adres e-mail,
zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP) – po nadaniu zostanie przesłany na wskazany we wniosku adres e-mail,
zgłoszeniem do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Dodatkowo, oprócz złożenia wniosku CEIDG-1:
ZUS – w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności należy udać się do ZUS, aby zarejestrować się do ubezpieczenia zdrowotnego lub ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,
Urząd Skarbowy – w przypadku rejestracji do VAT – najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia sprzedaży złożyć w urzędzie skarbowym formularz VAT-R.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W połowie września każdego roku ustalana jest kwota minimalnego wynagrodzenia na kolejny rok. W niektórych latach (jak to było np. w roku 2023) wynagrodzenie wzrasta dwa razy: w styczniu oraz w lipcu tego samego roku.
Każdy ma swoją ulubioną metodę płatności – jedni wolą kartę, inni BLIK-a, a jeszcze inni chętnie odroczyliby płatność na później. Właśnie dlatego płatności w sklepie online muszą być dopasowane do różnych potrzeb – wtedy zakupy będą proste i bezproblemowe. Im więcej opcji, tym mniej klientów rezygnuje na ostatniej prostej. W tym artykule porównamy najpopularniejsze metody płatności i sprawdzimy, które działają najlepiej.
Na skuteczną sprzedaż na marketplace składa się kilka elementów, ale jednym z kluczowych jest dobra reklama, która dociera do nowych klientów. Można prowadzić social media e-sklepu, promować się w wyszukiwarce albo postawić na rozwiązania, które oferują reklamę bezpośrednio na marketplace. Jak działa Allegro Ads i komu może przynieść zysk?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo