Blog ifirma.pl

Jak sprzedać produkt cyfrowy na Etsy?

|
Etsy to globalny serwis internetowy, który w swojej ofercie ma unikatowe przedmioty oraz materiały potrzebne do tworzenia własnych, twórczych produktów. Platforma zrzesza miliony kreatywnych twórców i kupujących, którzy poszukują unikalnych wyrobów. Sprzedaż produktów fizycznych została już przez nas omówiona w osobnym artykule. Tematem dzisiejszego wpisu, będzie więc: Jak sprzedawać produkty cyfrowe na Etsy?
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Jak wystawić ofertę na Etsy?

Przed wystawieniem oferty należy zarejestrować się jako sprzedawca. Temu zagadnieniu poświęciliśmy cały osobny artykuł. W celu wystawienia oferty na Etsy należy przejść do „Panel sklepu”, następnie wybrać „Oferty” (nowi sprzedawcy klikają „Twój sklep”), a na końcu nacisnąć „Dodaj ofertę”. W kolejnych krokach należy przejść przez etapy:

  • dodawania zdjęć i filmów,
  • wybrania miniatury,
  • dodania szczegółów oferty (tytuł, kategoria, atrybuty, opcja odnowienia oferty),
  • dodania opisu oferty (na tym etapie określamy, czy jest to produkt fizyczny, czy cyfrowy),
  • uzupełnienia informacji o cenie i zapasach oraz dodania plików (w przypadku produktów cyfrowych),
  • uzupełnienia informacji o wysyłce,
  • marketing,
  • publikację oferty.

Ostatni etap publikacji oferty może przybierać formę zapisania jej jako szkic lub opublikowania do sprzedaży. Sprzedawca może również podejrzeć całość, za pomocą przycisku „Podgląd”.

Jak dodać pliki do ofert na Etsy?

Na Etsy występuje rozróżnienie produktów cyfrowych według dwóch kategorii:

  • pliki do natychmiastowego pobrania – sprzedawca może załadować gotowy plik podczas tworzenia oferty, dzięki czemu, klient otrzyma go od razu po dokonaniu zakupu,
  • pliki do pobrania wytworzone na zamówienie – w tej kategorii klient po zakupie otrzyma na podany e-mail wiadomość z potwierdzeniem, jednak produkt otrzyma dopiero, gdy sprzedawca wykona go według podanych przez konsumenta wytycznych.

Proces dodawania oferty produktu cyfrowego na Etsy przebiega tak samo, jak przy produktach fizycznych, z tą różnicą, że w typie produktu należy wybrać „produkt cyfrowy”.

Oferta do natychmiastowego pobrania wymaga wgrania plików już na etapie jej tworzenia. Warto tutaj mieć na uwadze pewne ograniczenia. Sprzedawca może przesłać maksymalnie 5 plików cyfrowych, z czego każdy może mieć wagę max. 20 MB.

Wielu twórców może mieć problem z tymi limitami, dlatego są dwa sposoby na ich „ominięcie”:

  • kompresja do ZIP – jest to popularny sposób na zmniejszenie ogólnego rozmiaru jednego lub większej ilości plików bez tracenia na ich jakości. Dzięki temu ułatwione jest ich przesyłanie.
  • Przesłanie pliku do Google Drive lub Dropbox i udostępnienie linku – w tym sposobie, wciąż musisz wgrać w ofertę konkretny plik, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie interaktywny PDF – czyli taki, który będzie zawierał klikalny link.

    Taki dokument możesz przygotować w programie Canva. Wystarczy utworzyć nowy projekt, następnie dodać tekst lub przycisk, zaznaczyć ten obszar i w prawym górnym rogu nacisnąć przycisk „łącze”. Na koniec należy pobrać plik w formacie PDF. Dla ładniejszego efektu możesz zaprojektować plik według własnej estetyki ustawiając kolory, zdjęcia, czy inne elementy.

  • Etsy obsługuje sporą ilość formatów plików do pobrania, takich jak

    : .bmp, .doc, .gif, .jpeg, .jpg, .mobi, .mov, .mp3, .mpeg, .pdf, .png, .psp, .rtf, .stl, .txt, .zip, .ePUB oraz .iBook.

    Warto pamiętać, żeby przed wgraniem pliku nadać mu konkretną nazwę, ponieważ jest ona widoczna dla kupujących – po jego przesłaniu, nie ma możliwości edycji. Tutaj również sprzedawcy napotkają pewne ograniczenie, ponieważ nazwa pliku nie może przekraczać 70 znaków.

    Gotowe pliki do pobrania wytworzone na zamówienie należy oznaczyć jako zamówienie zrealizowane. Robi się to w zakładce: „Panel sklepu” → „Zamówienia i wysyłka”. W karcie „nowe” widoczne są wszystkie niezrealizowane zamówienia. Wybierając pole przy konkretnym zamówieniu, można je oznaczyć jako zrealizowane, dzięki opcji „Dokończ zamówienie”. Następnie należy załadować plik (max 5 plików o wadze max 80 MB każdy). Po naciśnięciu „Dokończ zamówienie”, klient otrzyma wiadomość na adres e-mail z plikiem do pobrania.

    O czym pamiętać przy tworzeniu oferty na Etsy?

    Wystawianie oferty produktów cyfrowych na Etsy nie wymaga specjalnych kwalifikacji. Warto jednak wyciągać wnioski na podstawie własnego doświadczenia. Zalecaną praktyką jest stworzenie małej ilości produktów, a następnie wystawienie ich do sprzedaży. Obserwacja, co się sprzedaje, a co nie, może posłużyć sprzedawcy za informacje, jaki typ produktów warto oferować w serwisie. Takie podejście uchroni twórcę przed poświęceniem czasu na stworzenie produktów, które okażą się nie przynosić korzyści.

    Mając już gotowy produkt warto pamiętać o kilku kwestiach:

    • Zdjęcia – to, że sprzedawca oferuje produkt cyfrowy nie oznacza, że może zapomnieć o kwestiach wizualnych. Oczywiście produkt fizyczny łatwiej sfotografować, jednak w tym przypadku klienci również będą oczekiwać przedstawienia im zdjęć prezentujących to, co mają kupić. Przykładowo sprzedając plakaty możesz je wydrukować, oprawić w ramkę a następnie sfotografować. W ten sposób nie tylko zaprezentujesz produkt ale również sposób na jego wykorzystanie.
    • Cena – wielu twórców ma problem z określeniem tego, ile ich produkt powinien kosztować. Pamiętaj, że nawet jeśli coś ma postać cyfrową nie oznacza, że masz przez to obniżać jego wartość. Na gotowy produkt nie tylko wlicza się czas, który poświęciłeś na jego wykonanie, ale również wiedza, programy, czy użyte elementy (np. płatne grafiki).
    • Obsługa klienta – sam proces zakupu produktu przez klienta może być zautomatyzowany, co oznacza, że nie musisz samodzielnie wysyłać każdego produktu z osobna. Warto jednak mieć na uwadze to, że pomimo XXI wieku, wiele osób wciąż może mieć problemy czysto techniczne. Przykładowo nie będą umieli rozpakować pliku .zip. Będą wtedy szukać odpowiedzi u sprzedawcy. Jeśli jakieś pytania są powtarzalne, rozważ przygotowanie sekcji FAQ lub filmików instruktażowych.

    Podsumowanie

    Jak sprzedawać produkty cyfrowe na Etsy? Nie jest to skomplikowany proces, dlatego nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na ten krok. Jest to prosty sposób na dodatkowe źródło dochodu. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, ile kosztuje sprzedaż na Etsy, przeczytaj nasz artykuł.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie