Trudnym krokiem może okazać się sama sprzedaż produktu. W dzisiejszym artykule zebraliśmy kilka rad, które odpowiedzą na pytanie, jak sprzedawać oprogramowanie, niezależnie czy jest to produkt kierowany do dużej korporacji, czy jako usługa (SaaS).
Pamiętaj o obsłudze klienta
Twoi potencjalni klienci muszą dostrzec, że w pełni rozumiesz ich ból. Przekonaj ich, że twój produkt rozwiąże ich problemy i ułatwi ich życie. Przedstaw unikalną propozycję wartości swojego oprogramowania i podkreśl co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Nie każ klientom domyślać się, dlaczego twój produkt jest wyjątkowy, lecz już na starcie ich o tym poinformuj.
Aby lepiej przedstawić cechy swojej oferty, możesz pokusić się o przygotowanie tabeli porównawczej. W ten sposób podkreślisz korzyści płynące z twojego produktu, które zostaną rozważone przez klientów podczas decyzji zakupowych.
Znajdź swojego odbiorcę
Kiedy już wiesz co sprzedajesz, musisz również sprecyzować do kogo chcesz z tą informacją dotrzeć. Na pewno spotkałeś się z określeniem „grupa docelowa”. Zdefiniowanie profili klientów pomoże Ci ujednolicić wizję i dotrzeć do konkretnych odbiorców. Określ więc ich wiek, lokalizacje, wyzwania z jakimi się mierzą, stanowiska, jakie obejmują w pracy, cele życiowe, którymi się kierują w życiu, itp. Możesz przygotować także personę – jeśli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z naszego darmowego szablonu.
Nawiąż kontakt z klientem
Kiedy już wiesz kim jest twój klient, nawiąż z nim kontakt. Pomyśl, z jakich mediów korzysta i zacznij na nich działać, aby podkreślić w nich swoją obecność. Nie działaj jednak na oślep. Stwórz plan marketingowy, który pozwoli Ci wykorzystać w pełni dostępne zasoby. Pomyśl nad tym, jakie witryny odwiedza twój potencjalny klient. Mogą to być:
strony internetowe – jeśli twoi klienci czytają konkretne blogi, czy serwisy, zapytaj wydawcy czy udostępni twój ekspercki artykuł zawierający link do twojego oprogramowania,
fora internetowe – zamiast bezpośrednio próbować sprzedawać produkt, wejdź w interakcję z klientami i sprawdź, z jakimi problemami się mierzą oraz zaoferuj konkretną pomoc,
media społecznościowe – jeśli twoi odbiorcy spędzają wolny czas na przeglądaniu Instagrama, LinkedIna, czy innych portali społecznościowych, wykorzystaj te media do budowania świadomości marki poprzez prowadzenie w nich własnych profili lub płatnych reklam,
SEO i płatne reklamy – twoi klienci szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania w wyszukiwarkach internetowych? Postaraj się, aby twoja witryna pojawiała się w pierwszych wynikach wyszukiwania lub przeznacz środki na płatną kampanię. Zastanów się, jaka wyszukiwarka jest najczęściej wybierana przez Twoich klientów: Google, Bing, Yahoo, czy inna?
Stwórz własnego bloga– systematyczna publikacja wartościowych treści pomoże Ci zwiększyć ruch na twojej stronie. Dodatkowo możesz oferować niektóre treści lub rabaty w zamian za zapisanie się do newslettera. Dzięki temu zbudujesz bazę mailingową potencjalnych klientów, z którymi będziesz mógł być w stałym kontakcie.
Pokaż, że szanujesz czas klienta
Kiedy już znajdziesz potencjalnego klienta, nie możesz zmarnować czasu, który zdecydował się tobie poświęcić. W przypadku klientów biznesowych takie spotkania są umawiane z większym wyprzedzeniem. Przygotuj się do prezentacji swojego produktu, słuchaj uważnie o co twój rozmówca pyta, przedstaw konkretne cechy i rozwiązania i nie przeciągaj spotkania na siłę. Pamiętaj również o tym, aby się nie spóźnić.
Internauci, którzy są twoimi potencjalnymi klientami, również nie lubią „lania wody”. Odwiedzają twoją stronę internetową po to, aby zapoznać się z ofertą. Przygotuj więc konkretny opis produktu. Pamiętaj o wszystkich potrzebnych cechach, korzyściach, parametrach i wymaganiach. Dołącz zdjęcia i screeny oraz jeśli to możliwe, filmik przedstawiający działanie twojego oprogramowania lub krótki samouczek.
Udostępnij darmową wersję próbną
Niektórych użytkowników nie przekonasz pięknie napisanym opisem produktu, ani filmikiem pokazowym. Część z nich potrzebuje przetestować samodzielnie oprogramowanie, aby zdecydować, czy jest warte swojej ceny. Zamiast oferowania 30 dniowego darmowego okresu próbnego, możesz zdecydować się na model freemium. W takim przypadku użytkownicy mają nieograniczony czasowo dostęp do podstawowej wersji produktu, natomiast w celu korzystania z zaawansowanych funkcji, muszą ponieść dodatkową opłatę.
Zdobądź recenzje
Wielu konsumentów decyduje się na zakup po wcześniejszym zapoznaniu się z recenzjami. Jeśli dopiero rozpoczynasz sprzedaż, możesz poprosić pierwszych klientów lub niezależnych testerów o podzielenie się opinią. Następnie udostępnij je na swojej stronie i w mediach społecznościowych, aby odbiorcy mogli dowiedzieć się, dlaczego warto kupić twoje oprogramowanie.
Pamiętaj o obsłudze klienta
Na każdym etapie zarówno potencjalni klienci, jak i użytkownicy, którzy już korzystają z twojego produktu, mogą potrzebować pomocy. Sprawnie funkcjonująca obsługa klienta nie tylko pomoże rozwiązać ich wątpliwości, ale także zbuduje w nich pozytywne emocji i zaufanie do twojej marki. Użytkownicy są przyzwyczajeni do szybkiego rozwiązywania problemów, dlatego mogą oczekiwać całodobowej obsługi klienta – czy to dzwoniąc na infolinię, czy pisząc z doradcą na czacie. Możesz również zdecydować się na czatbota oraz sekcję FAQ, z najczęściej powtarzającymi się pytaniami. Nie zapomnij również o podzieleniu się mailem ze swoimi klientami – czasami podczas korzystania z twojego produktu mogą mieć bezcenne sugestie, jak dodatkowo możesz ulepszyć swoje oprogramowanie.
Jak sprzedawać oprogramowanie?
Jak widzisz, nie różni się to aż tak bardzo od sprzedaży innych produktów cyfrowych. Warto jednak mieć na uwadze to, do kogo kierujesz ofertę. Przygotowanie odpowiedniej strategii i mówienie językiem klienta nie tylko przybliży Cię do zrealizowania przez niego transakcji, ale również zbudowania zaufania i lojalności.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Czy wiesz, że networking i lokalne partnerstwa mogą stać się kołem napędowym rozwoju Twojej firmy? Współpraca z innymi przedsiębiorcami nie tylko poszerza możliwości, ale także buduje pozytywny wizerunek w lokalnej społeczności. Dowiedz się, dlaczego rola networkingu jest tak ważna i jak skutecznie rozwijać relacje, aby osiągnąć wymierne korzyści dla swojego biznesu.
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość wiąże się z kilkoma obowiązkami po stronie sprzedawcy, tj. zwrotem zapłaconej ceny, przyjęciem towaru, potwierdzeniem rozwiązania umowy oraz udzieleniem informacji o sposobie i terminie zwrotu środków. Co ważniejsze, wraz z wejściem w życie KSeF obowiązki sprzedawcy się nie zmieniają – zmienia się jedynie forma dokumentacji.
Faktura uproszczona to rozwiązanie w systemie podatkowym, które ma na celu uproszczenie procesu wystawiania dokumentów w przypadku transakcji o niższej wartości. Jest to faktura VAT o nieco ograniczonej treści, pod warunkiem że kwota należności ogółem nie przekracza 450 zł albo 100 euro. Przyjrzyjmy się zasadom wystawiania faktur uproszczonych i ich elementom.
Możesz mieć świetny produkt i niezły ruch w sklepie, ale bez mierzenia efektów nie wiesz, co działa. KPI w e-commerce i KPI w marketingu pozwalają zamienić chaos w strategię. W tym artykule podpowiadamy, co to jest KPI, jak określić KPI i które wskaźniki warto śledzić, by rozwijać biznes świadomie.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo