Profil zaufany (eGo) to bezpłatne narzędzie, które pozwala załatwić wiele urzędowych spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Wykorzystuje się go jak podpis elektroniczny. Jak założyć profil zaufany? Można tego dokonać przez internet lub też odwiedzając punkt potwierdzający.
Zakładanie profilu zaufanego przez internet może przebiegać na jeden z dwóch sposobów – za pomocą konta w bankowości elektronicznej lub też przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego (jeżeli taki posiadamy).
Decydując się na skorzystanie z bankowości elektronicznej, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nasz bank daje możliwość założenia profilu zaufanego. Stosownej informacji można poszukać na stronie banku lub też dzwoniąc na infolinię. Jeżeli jest to możliwe, należy zalogować się na swoje konto, następnie znaleźć, wypełnić i wysłać formularz o założenie profilu zaufanego. Po dokonaniu tych formalności należy udać się na stronę eGo: https://pz.gov.pl/pz/index i przy logowaniu każdorazowo wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.
Jeżeli posiadasz certyfikat kwalifikowany, możesz użyć go do stworzenia profilu zaufanego i później każdorazowo do logowania się. W tym celu należy wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/index, kliknąć „Zarejestruj się” i wybrać opcję „Chcę logować się certyfikatem kwalifikowanym”. W następnej kolejności należy wypełnić i wysłać specjalny elektroniczny formularz. Na tym etapie pojawi się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Po wpisaniu niezbędnych danych pojawi się prośba o wykonanie trzech kroków, po których profil zaufany zostanie zarejestrowany.
Profil zaufany – rejestracja w punkcie potwierdzającym
Jeżeli nie masz certyfikatu kwalifikowanego i bank, w którym posiadasz konto nie daje możliwości utworzenia profilu zaufanego, możesz skorzystać z trzeciej możliwości. Jest nią wizyta w jednym z punktów potwierdzających (wybranym banku lub urzędzie).
W tym celu na stronie profilu zaufanego należy wybrać opcję „Zarejestruj się”. Następnie wypełnić formularz i kliknąć „Zarejestruj się” pod formularzem. W ten sposób wniosek o założenie eGo zostanie złożony i od tego momentu masz 14 dni na wizytę w jednym z punktów potwierdzających, gdzie potwierdzisz chęć założenia profilu zaufanego. Listę takich punktów znajdziesz tutaj. Co ważne, wniosek możesz wypełnić także bezpośrednio w punkcie potwierdzającym.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Rząd stawia kolejne kroki w kierunku w ramach pakietu deregulacyjnego. Do Senatu trafiła przegłosowana nowelizacja ustawy o VAT, która podnosi limit zwolnienia podmiotowego VAT.
Cennik Obowiązuje dla zlecenia zgłoszonego do 16.04.2025, Operator zastrzega sobie możliwość naliczania dodatkowej kwoty: dla zleceń przekazanych w okresie 17-23.04.2025, do poniższych cen zostanie doliczone 100% wartości, w przypadku zleceń przekazanych po 24.04.2025 – Operator zastrzega prawo odmowy przyjęcia lub zrealizowania zlecenia wg indywidualnej wyceny w zaakceptowanym przez obie strony terminie Przychody z działalności nierejestrowanej […]
Wprowadzenie KSeF zmieni sposób, w jaki przedsiębiorcy będą wystawiać, odbierać i przechowywać faktury. Co więcej, system ma zapewnić bezpieczeństwo danych i pełną kontrolę nad obiegiem dokumentów.
Zatrudniasz pracowników? W takim razie powinieneś znać swoje obowiązki, jako pracodawca, jeśli dojdzie do wypadku przy pracy. W dzisiejszym artykule zajmiemy się tym tematem.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo