W ramach pilotażu jednej infolinii, w niektórych województwach można korzystać z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego w urzędach skarbowych. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, połączymy się z ogólną infolinią dla urzędów skarbowych obowiązującą dla danego województwa.
Powyższe oznacza, że oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
Obecnie wspólna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w obrębie jednego województwa została uruchomiona dla urzędów skarbowych w województwach:
Dzwoniąc do powyższych urzędów połączymy się z ogólną infolinią, a nie – jak dotychczas z centralą konkretnego urzędu skarbowego.
W województwie podlaskim, wielkopolskim i małopolskim pilotaż nowego systemu infolinii odbył się we wrześniu i październiku 2023 roku i po jego sukcesie, system ten zostaje wdrożony na stałe. W pozostałych województwach pilotaż trwa od 3 stycznia 2024 do 29 marca 2024 roku
Na infolinii możemy skorzystać z dwóch typów połączeń, standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Połączenie bez potwierdzenia tożsamości obejmuje
Połączenie z potwierdzeniem tożsamości obejmuje
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Kod telePIN należy ustawić w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl.
Po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego opcja ustawienia telePINu może znajdować się w dwóch miejscach:
w prawej kolumnie na stronie głównej w bloku “Ustaw telePIN”
lub w ustawieniach w bloku “Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej”
Po wyborze ustaw/zmień telePIN przejdziemy do ekranu, na którym należy wprowadzić swój telePIN, który:
Po wpisaniu cyfr będących telePINem należy wybrać “ustaw telePIN”.
Prawidłowe wykonanie powyższych kroków zakończy się informacją o poprawnym ustawieniu telePIN.
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, historie deklaracji, płatności online, mandaty, e-mikrofirma, Twój e-PIT, akty notarialne, rozliczenia, zwroty podatków) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl.
Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
Działania próbne obecnie trwają w kilku spośród 16 województw. Do pozostałych (ale też tych objętych pilotażem) numery telefonu i inne dane można sprawdzić w:
Branding emocjonalny to strategia marketingowa, która skupia się na budowaniu głębokich, osobistych i emocjonalnych więzi…
Jak podaje resort rządowy, pomimo stabilizacji na europejskim i światowym rynku energii, skutki kryzysu energetycznego…
Zastanawiasz się kiedy druk jest traktowany jako towar a kiedy jako usługa? W dzisiejszym artykule…
Rada Ministrów przyjęła w dniu 19 marca 2024 roku projekt ustawy o zmianie ustawy o…
Wielu przedsiębiorców zaangażowało się w działalność charytatywną i wsparcie dla Ukrainy. Jesteś jednym z nich?…
Firmy stają przed wyzwaniem zarządzania ogromną ilością treści publikowanych w internecie. Od postów w mediach…