Kasa fiskalna w sprzedaży za pomocą maszyn vendingowych – metody/zasady rozliczenia
Dowiedz się jak rozliczyć sprzedaż kawy i słodyczy z automatu. Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących przy sprzedaży kawy i słodyczy w automatach.
Sprzedaż za pomocą maszyn vendingowych stanowi obecnie bardzo popularny kanał sprzedaży bezpośredniej o dużej dynamice wzrostu. Sprzedaż z automatu można rozliczyć na dwa sposoby.
Rozliczenie sprzedaży kawy z automatu rachunkiem „ w stu”
Jeśli automat sprzedaje tylko kawę wtedy wystarczy przeliczyć gotówkę z automatu przynajmniej raz na koniec miesiąca i obliczyć kwotę podatku należnego. Ale jeśli sprzedaż kawy z automatu, ma miejsce wraz z innymi towarami np. zupkami, napojami chłodzącymi, słodyczami wówczas podatnik powinien prowadzić szczegółową ewidencję sprzedaży. Niezbędna jest rejestracja każdej transakcji z podziałem na odpowiednie stawki VAT.
Sprzedaż za pomocą maszyn vendingowych – zasada rozliczenia
Przykład 1
Podatnik sprzedał w lipcu w automacie kawę za 1250 zł brutto. PN = (1250*23)/(100+23)=233,74 zł. Po zaokrągleniu 234 zł.
Podatnik może również skorzystać z rozwiązania zawartego w art. 146b ustawy o VAT, gdzie zostały ujęte wskaźniki wymienione w punktach poniżej i obliczyć kwotę podatku należnego i wartość netto dostawy licząc od kwoty brutto dostawy. W tym celu należy wykorzystać podane niżej przeliczniki procentowe:
a) 18,70% – dla towarów i usług objętych stawką podatku 23%
b) 7,41% – dla towarów i usług objętych stawką podatku 8%.
Stosując wskazane w ustawie o VAT wskaźniki, dla sprzedaży kawy o wartości 1250 zł brutto w stawce 23%, wystarczy pomnożyć kwotę 1250 x 18,70% co da 233,75 zł, kwota po zaokrągleniu również da wartość 234 zł podatku VAT.
Rozliczenie sprzedaży słodyczy strukturą zakupów
Jeżeli podatnik:
prowadzi sprzedaż z automatu towary opodatkowaną i zwolnioną lub opodatkowaną różnymi
stawkami,
świadczy usługi handlu,
nie ma obowiązku rejestrować obrotu za pomocą kas fiskalnych,
wówczas można w celu obliczenia kwoty podatku należnego dokonać podziału sprzedaży towarów w danym okresie rozliczeniowym w proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów z tego okresu, w którym dokonano zakupu. Do obliczenia tych proporcji przyjmuje się wyłącznie towary przeznaczone do dalszej sprzedaży według cen uwzględniających podatek. Podatnicy mogą ewidencjonować przychody w księdze oraz w ewidencji sprzedaży łącznie z podatkiem od towarów i usług, z tym że na koniec miesiąca przychód pomniejsza się o należny podatek od towarów i usług.
Poniższy przykład pokazuje sposób obliczenia podatku należnego, który jest porównaniem obu ww. metod.
Przykład 2
Podatnik sprzedał w lipcu w automacie kawę za 1250 zł brutto. PN = 1250*18,70% = 233,75 zł, po zaokrągleniu 233,70 zł
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się jak dokumentować koszty w działalności nierejestrowanej? W dzisiejszym artykule napiszemy na ten temat i pokażemy jak należy je wykazać w rozliczeniu rocznym.
Zawarcie umowy z programistą to kluczowy krok w każdej współpracy związanej z tworzeniem oprogramowania. Odpowiednio przygotowana umowa stanowi podstawę każdej współpracy, gdyż precyzyjnie określa prawa i obowiązki obu stron, chroni interesy wykonawcy oraz zleceniodawcy, a także minimalizuje ryzyko problemów, które mogą pojawić się w trakcie realizacji projektu.
Szybsze strony, większa elastyczność i sprzedaż w wielu kanałach – brzmi jak marzenie właściciela sklepu internetowego. Headless e-commerce obiecuje właśnie takie możliwości, ale nie zawsze jest złotym rozwiązaniem. Dowiedz, jak działa ten model, jakie ma zalety i w jakich sytuacjach opłaca się w niego inwestować.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo