Przy działalności jednoosobowej nie ma obowiązku zakładania konta firmowego – można używać konta prywatnego. Jednak dla przejrzystości dokonywanych transakcji i rozróżnienia wydatków prywatnych od firmowych, można założyć osobne konto. Posiadanie i użytkowanie rachunku pociąga za sobą określone koszty (opłaty i prowizje), ale też generuje podlegające opodatkowaniu przychody (odsetki).
W zależności od umowy z bankiem, posiadacz konta otrzymuje dzienne lub miesięczne zestawienia transakcji na rachunku (wyciągi bankowe), a jeśli korzysta z konta internetowego, to samodzielnie drukuje wyciągi (wystarczy jeden zbiorczy wydruk z wykazem wszystkich transakcji z danego miesiąca). Wyciągi bankowe są numerowane. Gdy przedsiębiorca wykonuje wydruki samodzielnie, to musi nadawać im kolejne numery, do których będzie się odwoływał przy księgowaniu kosztów i przychodów.
Księgowanie kosztów bankowych
W serwisie służą do tego dwie funkcje:
Opłata za prowadzenie rachunku – tu księgujemy opłatę za prowadzenie rachunku oraz koszty dodatkowe (jeśli występują) np. za token, za posiadanie karty płatniczej itp.
Opłaty bankowe (prowizje) – tu, sumarycznie, księgujemy wszystkie prowizje pobrane przez bank wykazane na danym wyciągu.
Sama procedura księgowania wygląda następująco:
zakładka “Wydatki” ➡ “Dodaj wydatek” ➡ „Opłata za prowadzenie rachunku” lub „Opłaty bankowe (prowizje)”,
przy wprowadzaniu danych w polu “Numer dokumentu” wpisujemy WB (skrót od wyciąg bankowy) i kolejny numer wyciągu.
Uwaga!
Ponieważ często na podstawie wyciągu o jednym numerze posiadacz konta księguje różne transakcje to serwis będzie informował, że dokument o tym samym numerze już istnieje, ale jest to tylko ostrzeżenie, które w tym przypadku należy zignorować poprzez ponowne kliknięcie “Zatwierdź”.
Księgowanie odsetek
Odsetki bankowe na koncie firmowym nie są objęte podatkiem ryczałtowym, który obciąża konta prywatne, dlatego jego posiadacz ma obowiązek ich zaksięgowania jako przychodu.
Księgowanie:
zakładka “Faktury” ➡ “Inne przychody”,
z paska wybieramy opcję “Odsetki bankowe” ➡ “Wystaw”.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Współcześnie innowacyjność określa się jako jeden z głównych czynników kształtujących poziom konkurencyjności na poszczególnych rynkach. Rozmaite firmy nieustannie poszukują nowych rozwiązań, aby wzmacniać swoją pozycję w branży, również e-commerce. Jak może im w tym pomóc open innovation?
Przedsiębiorca jako płatnik składek ma obowiązek rozliczania się z ZUS co miesiąc, co wynika wprost z przepisów ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Oznacza to, że składki muszą być nie tylko prawidłowo naliczone i wykazane w deklaracjach, ale także terminowo wpłacone. Niedopełnienie tego obowiązku może mieć poważne konsekwencje finansowe i prawne.
Wykluczanie ze statystyk na Allegro może pomóc w zwiększeniu wyników sprzedaży i pokazanie rzeczywistej jakości obsługi klienta, która nie obejmuje sytuacji losowych, nieporozumień z kupującym oraz sytuacji, w których to nie sprzedawca, a przewoźnik jest odpowiedzialny za niezadowolenie klienta.
Czy można połączyć własną firmę i pracę na etacie? Choć to wyzwanie, jest to możliwe, a praktyka pokazuje, że wiele profili działalności można pogodzić z etatem. Taki przedsiębiorca często nie musi opłacać składek społecznych z JDG i ma stałe źródło dochodów. Warto jednak zwrócić uwagę na parę istotnych kwestii.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo