Błędy, pomyłki przy wypełnianiu dokumentów rozliczeniowych nie należą do rzadkości. Odkąd obowiązuje nowy plik JPK_V7 przedsiębiorcy i księgowi mieli problem, ponieważ pojawiły się informacje, że również do korekty JPK powinien być składany czynny żal. Na szczęście sprawa wyjaśniła się na korzyść przedsiębiorców i już wkrótce będzie uregulowana w przepisach.
Korekta JPK_V7 jednak bez czynnego żalu
Sprawa nie dawała spokoju wszystkim, którzy mieli do czynienia z przesyłaniem JPK_V7. Skierowano w związku z tym wniosek do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, w którym zwrócono się o zniesienie obowiązku czynnego żalu, w sytuacji gdy przedsiębiorca wychwycił błąd w pliku JPK_V7 i sam go skorygował. Każdorazowe składanie czynnego żalu utrudnia pracę księgowym i przedsiębiorcom. Podkreślono również, że przedsiębiorca nie powinien być karany za to, że dostrzegł błąd i go naprawił.
W odpowiedzi Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej poinformował, że Ministerstwo Finansów przygotowało projekt zmiany przepisu art. 16a Kodeksu karnego skarbowego. W projekcie jest zapis, że wyłączenie karania będzie miało zastosowanie również w sytuacji złożenia korekty JPK_V7. Nowy przepis obejmie zarówno część ewidencyjną, jak i deklaracyjną JPK.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wraz ze zmianami zachodzącymi na rynku zmienia się też samo zapotrzebowanie na określone profesje. Najbardziej pożądane zawody w Polsce kreują perspektywę generowania wysokich zarobków, co skutecznie motywuje do rozpoczęcia określonej pracy.
Osoby będące na samozatrudnieniu (B2B) są przedsiębiorcami, którzy według kodeksu cywilnego działają pod firmą (z określoną nazwą). Czy wiesz, jakswoją jednoosobową firmę, aby wybrana nazwa była zgodna z przepisami?
Negatywna recenzja to nie koniec świata – wręcz przeciwnie, to szansa na poprawę. Właśnie od reakcji na nieprzychylne komentarze często zależy reputacja Twojej marki. W tym artykule pokażemy, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w sklepie online – skutecznie, spokojnie i z klasą.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo