Prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów wymaga znajomości przepisów podatkowych. Konsekwencje dokonywania błędnych zapisów mogą być dotkliwe dla przedsiębiorcy. Dlatego opisujemy, jak prawidłowo księgować dokumenty potwierdzające poniesione koszty i osiągnięte przychody. Dzisiaj zajmiemy się zapisami, jakie są dokonywane w PKPiR w kolumnie pozostałe wydatki.
Pamiętajmy, że księgowań w PKPiR należy dokonywać w oparciu o rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej książki. Zgodnie z opisem do kol. 13 “pozostałe wydatki” w tej kolumnie wpisywane są pozostałe koszty, które nie zostały ujęte w kolumnach 10-12. Jest to kolumna, w której znajdzie się najwięcej ponoszonych kosztów, jeżeli chodzi o ich kategorie.
Na pewno nie uda nam się wymienić wszystkich typów kosztów, które znajdą się w tej kolumnie, ale wskażemy na te najbardziej popularne:
Jak widać lista jest długa, a na pewno nie znalazły się na niej wszystkie kategorie kosztów ponoszonych w firmie. W kolumnach: 10, 11 i 12 znajdują się ściśle określone rodzaje kosztów, a więc w kol. 13 znajdą się pozostałe wydatki, które mają związek z prowadzoną działalnością i spełniają kryteria przypisane kosztom.
Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…
W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…
Ludzie od zarania dziejów wykorzystywali obrazy w swojej komunikacji. Czy to malowidła w jaskiniach tworzone…
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…