Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotował program „Mój rower elektryczny” w odpowiedzi na potrzebę znalezienia alternatywy dla paliw emisyjnych w transporcie. Zobacz, jakie dofinansowanie jest planowane i kto może z niego skorzystać.
Program „Mój rower elektryczny” ma na celu obniżenie zużycia paliw emisyjnych poprzez wsparcie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych, promowanie ekologicznych środków transportu oraz rozwój dobrych praktyk transportowych.
Na dopłaty do elektrycznych rowerów i wózków Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) planuje przeznaczyć 300 mln zł.
Dofinansowanie w ramach programu „Mój rower elektryczny” jest przewidziane dla rowerów elektrycznych wyprodukowanych nie wcześniej niż 24 miesiące przed datą zakupu i obejmuje ono:
Pojazd objęty dofinansowaniem będzie musiał zostać zarejestrowany na policji.
Definicje
Jako rower elektryczny należy rozumieć nowy pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.
Przez rower elektryczny transportowy (cargo) należy rozumieć nowy pojazd zbudowany lub przystosowany do przewozu towarów bądź osób o parametrach takich samych jak wyżej wspomniany rower elektryczny.
Przez wózek rowerowy należy rozumieć nowy pojazd o szerokości powyżej 0,9 m przeznaczony do przewozu osób lub rzeczy wyposażony w napęd elektryczny o parametrach wskazanych przy definicji roweru elektrycznego.
Nie planuje się, aby dopłaty były przyznawane na rowery elektryczne w leasingu.
Dotacja na rower elektryczny jest przeznaczona dla osób indywidualnych, samorządów, a także dla określonych przedsiębiorców.
Z grantu na rower elektryczny będą mogli skorzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą oznaczoną PKD:
Kwota dofinansowania miałaby wynosić 50% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż:
Wsparcie ma mieć formę refundacji po zakupie pojazdu.
Będzie można ubiegać się o dofinansowanie więcej niż jednego pojazdu, przy czym zakup każdego pojazdu traktowany będzie jako osobne przedsięwzięcie.
Kosztami kwalifikowanymi do dopłaty będą:
Przez datę zakupu pojazdu należy rozumieć datę zapłaty za pojazd lub datę ostatniej raty/części zapłaty za pojazd.
Projekt nowego programu jest obecnie na etapie konsultacji społecznych, które potrwają do 18 lipca 2024 roku.
W tym czasie każdy może zgłosić uwagi do projektu nowego programu NFOŚiGW „Mój rower elektryczny”. Uwagi należy przesyłać na adres: mojrowerelektryczny@nfosigw.gov.pl (w tytule wiadomości należy wskazać Konsultacje społeczne „Mój rower elektryczny”).
Jeśli program zostanie zatwierdzony, planuje się, aby był realizowany w latach 2025-2029.
Stan na dzień 11.07.2024 roku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!