Najlepsza platforma social media dla twojego biznesu – Pinterest
Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Jedną z nich jest Pinterest.
Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Jedną z nich jest Pinterest.
Co to jest Pinterest
Pinterest to platforma przypominająca wirtualną tablicę korkową. Serwis opiera się na udostępnianiu i przypinaniu (z ang. pin) ciekawych i inspirujących treści, na przykład zdjęć. Pozwala też użytkownikom na grupowanie ich tematycznie.
Pinterest w pigułce
Obrazki, zdjęcia i filmy można katalogować, kategoryzować, przypinać na własną tablicę (boards), udostępniać na inne serwisy społecznościowe, linkować, komentować, podpisywać, polubić oraz dodawać do nich hashtagi. Ważną opcją serwisu jest tak zwana opcja „Rich Pins”, która wbrew pozorom jest bezpłatna i umożliwia stworzenie rozbudowanego opisu do zdjęcia czy obrazka – m.in. dodanie informacji na temat ceny, adresu, dostępności w sklepie, numeru telefonu, autora i zamieszczenie opisu.
Jeśli użytkownik znajdzie tablicę zawierającą wyjątkowo ciekawe zdjęcia albo natrafi na innego użytkownika, który wrzuca interesujące materiały, może wówczas użyć opcji śledzenia, dzięki czemu będzie mógł na bieżąco śledzić nowości pojawiające się na danej tablicy lub danym profilu. Pinterest umożliwia również opcję subskrybowania tematów, takich jak na przykład podróże, zdrowie i fitness, technologia czy moda.
Dla kogo Pinterest?
Z serwisu korzystają przede wszystkim kobiety i osoby szukające inspiracji, motywacji czy ciekawych rozwiązań. To tak zwana grupa aspirująca, gromadząca na swoich tablicach zdjęcia przedstawiające wymarzoną sukienkę, wymarzony obiad w restauracji, wymarzone wakacje czy chociażby wymarzony tatuaż. Sprawdź, co jest w tym momencie najpopularniejsze na Pintereście.
Pinterest jest idealny dla biznesów, których sprzedaż uzależniona jest głównie od wizualizacji – dla designerów, sklepów internetowych i restauracji, marek związanych z podróżami i lifestylem. Takie firmy mogą prowadzić w serwisie swoje tablice, galerie tematyczne i wrzucać podlinkowane zdjęcia do odpowiednich kanałów tematycznych. Jeśli wrzucane treści będą atrakcyjne wizualnie lub ciekawe, fani udostępnią je innym użytkownikom lub po prostu przejdą do zakupów.
Marki mogą również organizować na Pintereście konkursy dla użytkowników – służy do tego dział „Prezenty”. Aby zwiększyć zaangażowanie fanów mogą ogłosić konkurs na np. stworzenie najciekawszej galerii, która byłaby powiązana tematycznie z marką.
Warto wiedzieć, że Pinterest można powiązać ze swoimi profilami na Facebooku i Twitterze.
Przed wyborem odpowiedniej platformy social media do promowania własnej marki dobrze jest sprawdzić, co dane platformy mają do zaoferowania i która z nich okaże się najlepsza dla potrzeb firmy. W dalszych wpisach w Poradniku Przedsiębiorcy przedstawimy więc pokrótce jeszcze inne serwisy społecznościowe.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się, że co zrobić, gdy dotychczasowe działania egzekucyjne nie przyniosły efektów, bo majątek dłużnika nie wystarcza na spłatę długów, ale zachodzi prawdopodobieństwo, że posiada on jakiś nieujawniony majątek? Pamiętaj, że jako wierzyciel masz prawo złożyć wniosek o wyjawienie majątku dłużnika, który pozwala na uzyskanie informacji o jego pełnym majątku.
W tym roku NiuCon powraca z jeszcze większym rozmachem: nowe atrakcje, setki stoisk wystawców oraz konkursy, warsztaty i pokazy, które na długo zostaną w pamięci uczestników, goście specjalni z Japonii i Europy, a także IFIRMA w roli partnera wydarzenia. To idealna okazja, by zanurzyć się w świat japońskich inspiracji i poczuć się częścią międzynarodowej społeczności fanów kultury otaku.
Czy wiesz, że aż 65% firm, które tworzą persony, osiąga wyższy ROI z kampanii marketingowych? Poznanie idealnego klienta to dziś nie wybór, a prawdziwa konieczność. Jeżeli chcesz tworzyć skuteczne kampanie, lepiej dopasowane oferty i treści, które angażują – musisz poznać swoją personę, a nasz artykuł Ci w tym pomoże.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo