Blog ifirma.pl

Najpopularniejsze błędy podczas wydawania e-booka

|
Tworzenie e-booka to czasochłonne zadanie. Nietrudno więc o popełnienie błędu.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Różne pułapki czekają na twórców nie tylko podczas pisania, ale również na późniejszych etapach pracy. Dzisiaj omówimy najpopularniejsze błędy podczas wydawania e-booka.

Nieciekawy tytuł

Twórca ma tylko jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na Internaucie. Z tego powodu, tytuł e-booka musi być tak dobrany, aby przykuć jego uwagę. W jaki sposób to zrobić? Zacznijmy od tego, jaki powinien być tytuł. Można wyróżnić trzy podstawowe cechy:

  • łatwy do zapamiętania,
  • łatwy do wymówienia,
  • informacyjny.

Informacyjny charakter tytułu powinien pomóc użytkownikowi od razu zrozumieć, z jakim zakresem tematycznym ma do czynienia. Dzięki temu już w pierwszym zetknięciu będzie mógł zdecydować, czy jest to gatunek, którego poszukuje.

Tytuł e-booka nie może być zbyt długi. Niektórzy autorzy decydują się na wybór jednego słowa oraz uzupełnienie go za pomocą podtytułu. Ten zabieg pozwala lepiej wytłumaczyć użytkownikowi, o czym jest książka.

Inni twórcy decydują się na zastosowanie w tytule analogi. Przykładowo Jack Schwager porównuje najlepszych handlowców do czarodziei. Takie zestawienie nie tylko umieścił w tytule, ale również wykorzystał je na okładce książki.

Wymyślenie tytułu nie jest najłatwiejszym etapem pracy. Musimy w oryginalny sposób poruszyć emocjami czytelników, jednocześnie przyciągając ich uwagę i wzbudzając zaciekawienie. Dodatkowo należy uważnie sprawdzić, czy nasz pomysł nie został już przez kogoś wykorzystany.

Nie warto kopiować istniejących tytułów, lecz można się nimi zainspirować. Zwłaszcza kiedy nie mamy pomysłu, możemy przeglądnąć najlepiej sprzedające się e-booki i przeanalizować ich tytuły. Może w ten sposób zauważymy ciekawą zależność, którą będziemy mogli wykorzystać.

Jeśli zbudowałeś swoją społeczność, możesz zapytać ich o zdanie. Utwórz ankietę, w której obserwatorzy będą mogli zaznaczyć najciekawszy ich zdaniem tytuł. Możesz również stworzyć miejsce, np. sekcję komentarzy pod konkretnym postem, gdzie internauci podzielą się swoimi pomysłami oraz będą dyskutować między sobą.

Samodzielne zaprojektowanie okładki

Tak jak tytuł, okładka również wpływa na obiór e-booka. Wielu twórców decyduje się na jej samodzielne zaprojektowanie. To rozwiązanie niesie ze sobą często negatywne konsekwencje.

Jako autor książki może i wiesz, jak pisać, co nie oznacza od razu, że masz również umiejętności i doświadczenie profesjonalnego grafika. To właśnie jemu warto zlecić tę część pracy. Dobry grafik dopasuje odpowiedni rozmiar okładki. Zadba też o to, aby wykorzystane zdjęcia i grafiki były najwyższej jakości.

Jeśli jednak nie chcesz zlecać wykonania okładki niezależnemu wykonawcy, możesz wspomóc się gotowymi projektami. W Internecie jest wiele miejsc, gdzie twórcy dzielą się swoimi mockupami, zarówno za darmo, jak i odpłatnie. Pamiętaj jednak, że takie rozwiązanie nie daje Ci gwarancji oryginalności. Prawdopodobnie ktoś również wykorzysta dany pomysł w swojej pracy.

Brak linku do źródła

Kiedy użytkownik pobierze Twojego e-booka, może po jakimś czasie zapomnieć, skąd go ma. W takiej sytuacji poszuka wzmianki w treści, która zaprowadzi go z powrotem do ciebie. Jeśli jednak zapomnisz o takim elemencie, jego poszukiwania okażą się daremne, a Ty nie zbudujesz swojej pozycji eksperta.

Warto więc przeznaczyć w e-booku miejsce na podlinkowanie swojej strony internetowej, bloga, czy profilu w mediach społecznościowych. Aby lepiej taką zakładkę uwydatnić, możesz stworzyć osobną stronę „O mnie” lub „O autorze”.

Zapominanie o SEO

Ignorowanie SEO podczas tworzenia e-booka jest częstym błędem, zwłaszcza początkujących twórców. Jeśli zależy nam na generowaniu ledaów i lepszej konwersji, musimy zadbać o to, aby osiągać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić?

  • Dobierz odpowiednie słowa kluczowe – kiedy znasz już tematykę swojego e-booka, poszukaj, jakie są popularne frazy wpisywane przez użytkowników. Powinny być związane z wybraną przez ciebie tematyką. Następnie wykorzystaj je w treści e-booka oraz na stronie docelowej produktu. Pamiętaj, żeby nie nadużywać słów kluczowych, ponieważ może mieć to negatywny wpływ na czytelność tekstu.
  • Tytuł – tutaj również postaraj się umieścić słowa kluczowe,
  • Linki – tak jak wspomnieliśmy wcześniej, umieszczenie linków w e-booku jest bardzo ważne. Nie tylko pomaga użytkownikowi znaleźć informacje o Tobie, ale również przekierować ruch na konkretne podstrony, np. formularza, innych produktów, czy miejsca, gdzie czytelnik może podzielić się opinią o e-booku.
  • Lista mailingowa – nawet jeśli oferujesz e-booka za darmo, warto poprosić użytkowników o podanie maila, w ramach za pobranie pliku. W ten sposób budujesz swoją listę mailingową. Posłuży Ci ona, kiedy np. będziesz chciał poinformować czytelników o kolejnym produkcie.

Brak recenzji

Wielu Internautów decyduje się na zakup lub pobranie e-booka dopiero wtedy, kiedy przeczyta recenzje na jego temat. Jeśli Twój produkt jest nowy, to logiczne jest, że nie zdążył jeszcze zdobyć żadnych opinii.

Warto o tym pomyśleć wcześniej i wysłać do wybranych osób dostęp do e-booka, przed jego oficjalną premierą. W zamian za to możesz poprosić ich o wystawienie recenzji, którą np. umieścisz na stronie docelowej lub w e-booku. Warto również w treści umieścić link, pod którym czytelnicy znajdą miejsce, gdzie będą mogli podzielić się swoją opinią.

Podsumowanie

Są to najpopularniejsze błędy podczas wydawania e-booka, na które chcieliśmy zwrócić Twoją uwagę. Świadomość ich istnienia i próba ich uniknięcia, może uchronić Cię przed negatywnymi konsekwencjami oraz pomoże Ci stworzyć lepszy produkt.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Najważniejsze pytania

    1. Dlaczego należy unikać błędów podczas wydawania e-booka?

      Świadomość istnienia tych błędów i próba ich uniknięcia, może uchronić Cię przed negatywnymi konsekwencjami oraz pomoże Ci stworzyć lepszy produkt.
    2. Jakie są najczęstsze błędy podczas wydawania e-booka?

      Są to m. in.:
      • Nieciekawy tytuł
      • Samodzielne zaprojektowanie okładki
      • Brak linku do źródła
    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie