Blog ifirma.pl

Odroczenie terminu płatności czy zwolnienie z ZUS? – koronawirus a składki ZUS

|
Odroczenie płatności składek ZUS to jedna z form pomocy dla przedsiębiorców w związku z pandemią koronawirusa na świecie. Poznaj szczegóły.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Epidemia koronawirusa wywołała kryzys w wielu firmach. Utracenie źródeł dochodów, mniejszy popyt i niska frekwencja pracowników negatywnie wpłynęły na sytuację finansową firm. Wielu przedsiębiorców utraciło płynność finansową, a co za tym idzie – możliwość opłaty bieżących składek ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zadeklarował pomoc i przygotował ułatwienia dla działalności znajdujących się w trudnej sytuacji.

Odroczenie i rozłożenie na raty płatności składek ZUS

Firmy mają możliwość skorzystać z uproszczonych form pomocy. Jak informuje oficjalna strona ZUS, osoby, które zawarły umowę o rozłożeniu na raty bieżących składek lub należności, mogą skorzystać z form pomocy takich jak:

  • odroczenie terminu płatności składek ZUS o 3 miesiące
    (za okres od lutego do kwietnia 2020 r.),
  • wydłużenie terminu spłaty w ratach o 3 miesiące
    (w przypadkach, gdy termin opłaty został wyznaczony w okresie od marca do maja 2020 r.).
 

Aby skorzystać z ulgi dla przedsiębiorców, należy wypełnić wniosek dostępny na stronie. Wniosek można przesłać za pośrednictwem portalu PUE ZUS, złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS lub wysłać pocztą. Należy w nim wskazać, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową firmy i uniemożliwiła terminową opłatę należności. Jeśli przedsiębiorca prowadzi pełną księgowość, to powinien też dołączyć sprawozdanie finansowe za 2018 lub 2019 r. Sprawozdanie może zostać dostarczone za pomocą PUE ZUS.

Uwaga!

Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że złożenie wniosku nie zapewnia udzielenia ulgi. Ulga może również nie zostać przyznana, jeśli z analizy dokumentów wyniknie, że w ostatnich 3 latach przyznano przedsiębiorstwu pomoc publiczną de minimis powyżej 200 tys. euro.

Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, przedsiębiorca otrzyma e-mail lub list na adres adresu pocztowego z dokumentami dotyczącymi pomocy publicznej. Otrzymane dokumenty należy przeczytać i podpisać, a następnie przesłać je z powrotem do nadawcy.

Wymagane jest również dostarczenie oryginałów dokumentów w ciągu 14 dni liczonych od zakończenia stanu epidemiologicznego. Jeśli ZUS ich nie otrzyma, będzie mógł wycofać udzieloną ulgę oraz naliczyć odsetki od należności objętych umową.

Zwolnienie ze składek ZUS

W sobotę 21.03.2020 r. prezydent Andrzej Duda zaproponował zmianę w projekcie tzw. tarczy antykryzysowej – zwolnienie przedsiebiorców ze składek ZUS (zawieszenie płatności składek).

Rozwiązanie to dotyczy mikroprzedsiebiorców, samozatrudnionych i zleceniobiorców. Zwolnienie ze składek dotyczyć będzie okresu od 1 marca do 31 maja jednak aby z niego skorzystać należy spełnić pewne warunki

Ważne!
 

Skomplikowane? Nadal nie wszystko jest jasne? Klienci biura rachunkowego mogą liczyć na wsparcie dedykowanej księgowej. Zarejestruj się i sprawdź sam.  

Kwestie składek ZUS szczegółowo omawiamy w naszym kompendium wiedzy o pomocy dla firm – w związku z epidemią koronawirusa.

Koronawirus a MŚP – pomoc unijna i wsparcie rządu.

▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce