Wprowadzenie systemu e-TOLL ma służyć odejściu od stosowanego obecnie systemu manualnego poboru opłaty na autostradach. System e-TOLL zastąpi obecnie obowiązujący system viaTOLL. W dzisiejszej publikacji przedstawimy najważniejsze informacje na ten temat.
W jaki sposób się zarejestrować do systemu e-TOLL?
Rejestracji w systemie można dokonywać od 25 maja 2021 r. online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo będzie można również dokonać rejestracji:
stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL,
za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.
Dokonywanie rejestracji jest intuicyjne i umożliwia szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Aplikacja mobilna e-TOLL PL
W sklepach Google Play i App Store zgodnie z zapowiedziami będzie można pobrać bezpłatną aplikację mobilną e-TOLL PL, która jest jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu oraz danych o przewozie towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych. W pierwszej połowie czerwca 2021 r. ruszy pobór opłat w nowym systemie.
Wsparcie dla użytkowników e-TOLL
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie i udzielać odpowiedzi na pytania. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Konsultanci są dostępni pod numerami telefonów:
800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
+48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Można również wysyłać pytania na:
adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl,
adres Ministerstwa Finansów w formie listowej.
Nowa ulga dla zarejestrowanych w systemie e-TOLL
Aby możliwy był pobór opłat w systemie e-TOLL pojazdy muszą zostać wyposażone w specjalne urządzenia OBU/ZSL, które będzie zintegrowane z systemem, a to pozwoli na automatyczny pobór opłat.
Ma być wprowadzona ulga dla przewoźników na nabycie urządzenia OBU/ZSL. Nowa ulga ma umożliwić odliczenie od dochodu kosztu urządzenia i jego utrzymania.
Mówi się o maksymalnej kwocie 500 zł na każdy pojazd, który dokonał płatności elektronicznie, ale również, że wysokość ulgi będzie zależała od liczby urządzeń OBU_ZLS. Na razie nie są jednak znane bliższe szczegóły na ten temat.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
IFIRMA została oficjalnym partnerem WordCamp Wrocław 2025 – jednej z największych i najbardziej inspirujących konferencji poświęconych WordPressowi w Polsce, która odbędzie się już 15-16 listopada we Wrocławiu.
Dyrektywa w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w Unii Europejskiej weszła w życie 14 listopada 2022 roku. Od tego czasu państwa członkowskie miały 2 lata na jej wdrożenie do krajowego porządku prawnego. Jaki wpływ ma Dyrektywa na minimalne wynagrodzenie w Polsce?
Aktualizacja unijnej klasyfikacji NACE wymusza zmianę dotychczasowej Polskiej Klasyfikacji Działalności, czyli zmianę PKD 2007 na PKD 2025. Sprawdź, jakie zmiany czekają w kodach PKD od 2025 roku!
Podatek VAT ma charakter konsumpcyjny. Oznacza to, że opodatkowanie według założeń unijnych powinno co do zasady następować w miejscu rzeczywistej konsumpcji usługi. Aby precyzyjniej odzwierciedlić tę zasadę, w roku 2025 wejdzie w życie zmiana VAT dotycząca usług świadczonych interaktywnie, na przykład usług streamingowych czy szkoleń na żywo. Sprawdź, co zmieni się w VAT od 2025 roku!
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo